چادگان، ییلاقی نزدیک زاینده رود است. سال‎ها پیش، قسمتی از حکومت هخامنشی، سر راه جاده‎ای بود که آپادانا را به شوش، پایتخت زمستانیِ داریوش وصل می‎کرد. بنا‎براین، گذشته از آب و هوا، به دلیل نظامی و ی نیز اهمیت زیادی داشته است. تنها جایی که وقتی اسکندر حکومت مرکزی ایران را به دست گرفت؛ نتوانست به دلیل کوهستانی بودن راه، آن‎جا را نیز مانند تخت جمشید به آتش بکشد.

چادگان

امروزه چادگان به دلیل آب و هوای عالی و نزدیک بودن به زاینده رود، همراه با طبیعت بکر و سرسبز آن جزء یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان برای توریست‎ها شده است که متاسفانه کمتر از آن حرفی به میان می‎رود.

خانه‎های ویلایی

یک ساعت و نیم که از اصفهان به سمت غرب برانید؛ به چادگان می‎رسید. نزدیک زاینده رود، که خود یکی از دلایل پیدایش شهر چادگان است. در این منطقه، خانه‎هایی ویلایی در دامنه‎ی سلسله کوه‎های زاگرس ساخته شده و آن‎هایی که چشم‎اندازی از رود را در پنجره‎های خود دارند، به مراتب گران‎ترند.

چادگان

تفریحگاه

دهکده چادگان با آب و هوای معتدل و دل‎انگیزش، به تنهایی یک نقطه تفریحی گردشی است؛ اما جالب است بدانید امکانات دیگری مثل باشگاه سوارکاری، قایق‎های پدالی و موتوری برای قایق‎سواری در زاینده‎رود و سد چادگان، وَ همچنین زمین‎های ورزشی متعدد مانند زمین فوتبال و والیبال و بسکتبال و تنیس نیز در دل این مجموعه جای دارد.

چادگان

امکانات رفاهی

اگر شما طرفدار سفرهای خانوادگی و یا گردش‎های جمعی با دوستان‎تان باشید، می‎توانید برای یک پیک‎نیک حسابی خود را آماده کنید. در این‎جا استخرهای استاندارد برای خانم‎ها و آقایان ساخته شده تا بتوانید در تابش مطبوع خورشید تنی به آب بزنید. همچنین، پیست دوچرخه‎سواری و تله‎کابین نیز برای خانواده‎ها گزینه مناسبی است. و البته که رستوران‎های متعددی نیز برای شما عزیزان در این دهکده ایجاد شده است.

چادگان

بیشتر بدانیم

در این دهکده بیشتر ساکنان با گویش و لهجه اصفهانی صحبت می‎کنند، اما تعدادی از اهالی نیز ترک‎زبان هستند .

چادگان

کبوترخانه یا برج کبوتر

در چادگان برج کبوتری چهار طبقه بنا شده، با معماری کهن و زیبا که خود یک جاذبه توریستی در این منطقه محسوب می‎شود. سازه‎هایی خشتی  که در اصفهان گاهی حتی 400 سال پیش ساخته شده‎اند؛ با دیوارهای منحنی‎شکل، تامارها نتوانند از آن بالا بروند. در کلِ استان اصفهان، حدود 4 هزار کبوترخانه بنا شده است.

چادگان

حرف آخر

زیبایی‎ها در ایران به قدری است که گاهی به شهرهای بزرگ سفر می‎کنیم، اما چون از مناطق گردشگری آن بی‎خبریم؛ از خانه خودمان در می‎آییم و به خانه‎ای دیگر در جای دیگر می‎رویم، بی این‎که از طبیعت و مناطق دیدنی آن شهر دیدن کنیم، چه رسد به دهکده کوچکی مانند چادگان، ما، اما با معرفی این مناطق، آرزو می‎کنیم که بتوانید در کنار سفرتان از زیبایی‎های بی‎شمار این مناطق نیز لذت ببرید.

 

همچنین از شما دعوت می‎کنیم برای خواندن مطالب بیشتر و مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید.


اسکارخانم چادگان ,دهکده ,اصفهان ,مناطق ,چادگان، ,دلیل ,مناطق گردشگری ,زاینده رود، ,نزدیک زاینده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کتاب فروشی فروش و پشتيباني تعمير دستگاهي پزشكي مشاور املاک حیدرنژاد ibilityli Shop پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان تیک درس بحث و تبادل نظر در رابطه با قیمت طراحی سایت تعمیرات چرخ خیاطی