ترکمن‎ صحرا منطقه‎ای بسیار زیبا و خوش آب‎وهوا در شمال شرقی کشورمان است. که بخش‎هایی از استان‎های گلستان و خراسان شمالی را شامل می‎شود. شهرهای ترکمن نشین از جمله بندرترکمن، گنبد کاووس، کلاله، آق‎قلا، سیمین‎شهر و . در این موقعیت جغرافیایی قرار گرفته و اقلیم ترکمن‎صحرا را تشکیل داده‎اند.

ترکمن‎ صحرا

ترکمن‎ صحرا منطقه‎ی گردشگری

شاید باورتان نشود که همه شهرهای منطقه ترکمن‎ صحرا شهرهای گردشگر ‎پذیری است، با اینکه اقامتگاه‎هایی در این منطقه وجود دارد اما بسیاری از گردشگران و طبیعت‎گردان، وقتی به  سرزمین ترکمن‎صحرا سفر می‎کنند، مایلند در یورت اقامت کنند.

ترکمن‎صحرا

آنها هم طالب دیدن زیبایی‎های طبیعی این مکان هستند و هم دوست دارند راجع به نحوه زندگی مردم این خطه از سرزمین‎مان چیزهایی بدانند. آیا شما مانند توریست‎ها چیزی از یورت می‎دانید؟ خانه برخی از ترکمن‎ها به اسم یورت معروف است. کلبه‎های گردی که استعاره از فلک و روزگار است. همچنین داخل یورت‎ها، هرکسی جایگاه خودش را دارد مثلا جای نشستن بزرگ خانواده یا محل نشستن داماد جوان و.

طبیعت‎گردی در رویاها

وسعت منطقه ترکمن صحرا به قدری است که باید مطمئن باشید که همه جای آن را خواهید دید، در قالب سفری ماجراجویانه و دوست‎داشتنی. با شب ماندن در طبیعت و کیسه خواب و چادر، یا ماندن در اقامتگاه‎ها و خستگی در کردن، وَ بعد دوباره آغاز سفر. برای اینکه بتوانید بین بهتر و بهترین جا انتخاب درستی داشته‎باشید در یک دسته بندی مناطقی را معرفی می‎کنیم که سر زدن به آن‎ها خالی از لطف نیست.

ترکمن صحرا

گنبد کاووس و بندر ترکمن

اگر طالب کردن هستید و یا دوست‎دارید یک دست لباس محلی ترکمنی ب، باید به مناطق شهری ترکمن‎ صحرا رفته و سری به بازارهای روز و یا بازارهای هفتگی بزنید. در شهر گنبد و بندر ترکمن انواع زیورآلات، صنایع دستی ترکمنی، قالی و قالیچه و در نهایت لباس‎های محلی را خواهید یافت. می‎توانید با آن ها عکس‎های بسیار زیبایی را به یادگار بگیرید.

ترکمن‎صحرا

مقبره خالد نبی

مقبره خالد نبی بر فراز کوه "گوگجه داغ" است که در انتهای جاده پر پیچ و خم و زیبایی قرار دارد. به‎قدری طبیعت اطراف این منطقه زیبا است که به هر سوی نظر کنید فقط و فقط نقاشی‎های خالق زیبایی‎ها به چشم‎تان می‎رسد.

ترکمن‎صحرا

زیبایی تپه‎ماهورها و دره‎ها با دشت‎هایی از گل‎های زرد همه و همه خاطره صحراگردی‎تان را در منطقه وسیع و بی‎نظیر ترکمن‎صحرا دوچندان می‎کند.

ترکمن‎صحرا

گورستانی مرموز اما مشهور

در نزدیکی مقبره، زمین وسیعی است پر از تندیس‎های سنگی که بی‎شباهت به گورستان نیست. افسانه‎ها می‎گویند: برخی از این پیکره‎های سنگی دشمنان خالد نبی بوده‎اند که به خشم خداوند گرفتار شده و به شکل سنگ در آمده‎اند. داستان دیگری می‎گوید خالد بن سنان از دست قوم خورشید به قله کوه گوگجه داغ پناه می‌آورد و با یارانش به خواست خداوند به شکل سنگ در می‌آیند تا اسیر دشمنان نشوند!

سیمین‎شهر و آق‎قلا

از سیمین‎شهر که به سمت آق‎قلاحرکت می‎کنیم ابتدای شهر پلی تاریخی را خواهید دید که در اطراف آن مغازه‎هایی برای زیورآلات هست. نمونه لباس‎های دخترانه و زیورآلات آنان را می‎توانید از تن خودشان انتخاب کرده و اری کنید.

ترکمن‎صحرا

شاید طی گردش‎تان در ترکمن‎صحرا، اسب‎سوارانی ترکمن را ببینید با اسب‎های آذین بسته شده که بی‎توجه از کنار شما می‎گذرند. اما سوژه خوبی برای عکاسی شما می‎شوند.

ترکمن صحرا

حرف آخر

سفر به سرزمین اسب‎های اصیل و دیدن عشایری که همچنان به دامپروری مشغولند و نیازمندی‎های‎شان را خود فراهم می‎کنند، در کنار طبیعتی بس زیبا، حیف است از دست‎تان برود. آب‎وهوای مساعد اردیبهشت تا اواسط خرداد بهترین زمان سفر به این منطقه است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد زیبایی‎های ایران و جهان به بخش گردشگری  در مجله دلتا مراجعه کنید.


اسکارخانم منطقه ,ترکمن ,صحرا ,ترکمن‎ ,خالد ,خواهید ,ترکمن‎ صحرا ,مقبره خالد ,ترکمن صحرا ,بندر ترکمن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

salamatibarayezanan فروشگاه اینترنتی آرکاشاپ ر مثل ریاضی ????You are My everything ???? کمپانی عرش موزیک ایکس دانلود وان آیدوم خدمات دندانپزشکی سپید موزن ریش تراش موکن ماتیکی میکروتاچ مکس تمس ابرو گوش بینی ارزان قیمت 2020