به جرأت می توان گفت یکی از بزرگترین طرح های قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق سامانه ثنا می باشد . بعد از راه اندازی این سامانه کلیه اوراق قضایی از طریق این سامانه ابلاغ می شوند . قبل از راه اندازی سامانه ثنا کلیه ابلاغیه های قضایی به صورت دستی به صاحبان آن ها می رسید و این روش سنتی ابلاغ مشکلات فراوانی برای آن ها ایجاد می کرد. با توجه به گسترش شبکه های مجازی و بهره مندی و ارتقاء سطح دسترسی عموم مردم در سطوح مختلف به اینترنت نسبت به گذشته ، درسال 1395 هجری شمسی به دستور قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و مطابق ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ( که استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی را برای طرح شکایت ، ارجاع پرونده ، احضار متهم ابلاغ اوراق قضایی و نیات قضایی بلامانع می داند ) سامانه ثنا راه اندازی شد .

چگونه ابلاغیه های الکترونیکی خود را ببینیم ؟

یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه های کاربران سامانه ثنا این ایت که چگونه از طریق سایت یا نرم افزار ابلاغیه های رسمی دادگستری را مشاهده و اقدام به دریافت الکترونیک اوراق قضایی کنند.

1. برای مشاهده ابلاغیه های رسمی دادگستری یا مشاهده اخطاریه باید وارد آدرس  eblagh.adliran.ir شوید :

http://eblagh.adliran.ir/Login/Authenticate?layoutName=NoticeLoginLayout#/firstStep?returnUrl=Dashboard%2FNoticeIndex1

اگر به هر دلیلی موفق نشدید از طریق این آدرس وارد شوید می توانید به سایت عدل ایران مراجعه کرده و از طریق لینک های جایگزین اقدام کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ثنا به سایت اینترنت کمک مراجعه فرمایید.

www.internetkomak.com/a/v/سامانه-ثنا-و-ارائه-خدمات-الکترونیک-قضایی-قوه-قضاییه


سیمابین قضایی ,سامانه ,طریق ,الکترونیک ,ابلاغیه ,مشاهده ,الکترونیک قضایی ,اوراق قضایی ,خدمات الکترونیک ,ارائه خدمات ,رسمی دادگستری ,خدمات الکترونیک قض منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

DigitalTrends ایران پک کلینیک زیبایی مو دنیای از خوشمزه ها Sport بررسی تخصصی نوت بوک تارا طب لوبیا سیاه فانوس شب