????پرسش و پاسخ در زمینه سربازی???? بخش اول


1. سال احضار مشمول چه سالی است؟ 

????افراد ذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن سال وارد سن 19 سالگی می شوند برای روشن شدن وضع مشمولیت خود احضار خواهند شد.

2. سال اعزام مشمول چه سالی است؟ 

????مشمولانی که جهت انجام خدمت دوره ضرورت بلامانع تشخیص داده شوند در طی سالی که به سن 19 سال تمام می رسند به خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد.

3. اضافه خدمت برای مشمولان غایبی که خود را معرفی می نمایند چه مقدار است؟ 

????سه ماه.

4. اضافه خدمت برای مشمولان غایبی که خود را معرفی ننموده و توسط عوامل انتظامی دستگیر می شوند چه مقدار است ؟ 

????شش ماه.

5. تاریخ اعزام مشمولین درطول سال چه تاریخهایی صورت می گیرد؟ 

????بطور کلی مشمولان دیپلم و زیر دیپلم در تاریخ های 18 و 19 هر ماه و مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها در تاریخ یکم ماه های زوج و مشمولان هیات علمی دانشگاه ها در تیر ماه هر سال به خدمت اعزام میگردند.

6. مشمولیکه تقاضای معافیت پزشکی نموده اگر معاف نگردد و سرباز شناخته شود آیا برای وی غیبت درج می شود؟ 

????اگر موقع صدور نظریه شورای پزشکی از موعد اعزام بخدمت قانونی وی نگذشته باشد غیبت برای وی درج نمی گردد ولی اگر از موعد اعزام بخدمت وی گذشته باشد 3 ماه اضافه خدمت برای وی درج می شود.

7. اگر مشمول قبل از زمان اعزامش برای معافیت پزشکی اقدام نماید و معاف از رزم شود آیا برای وی غیبت اولیه درج می شود؟ 

????در صورتیکه مشمول معاف از رزم شود و در اولین اعزام که اعلام گردیده به خدمت اعزام شود ، غیبت اولیه برای او درج نمی‌شود. به شرط آنکه با غیبت وارد شورای پزشکی نشده باشد.

8. آیا مشمولان غایب می توانند به استخدام نیروهای مسلح درآیند؟ 

????خیر – مشمولان غایب قانوناً نمی توانند به استخدام نیروهای مسلح درآیند مگر اینکه غیبت مشمول توسط سازمان وظیفه عمومی جهت استخدام در نیروهای مسلح موجه تلقی شود که این امر صرفاً در صورت داشتن معاذیر موجه از سوی مشمول امکان پذیر می باشد.

9. آیا مشمولانیکه سابقه خدمت قبلی دارند و بعلل قانونی از خدمت ترخیص می‌گردند(مانند قبولی در دانشگاه)برای ادامه خدمت باید به یگان قبلی اعزام گردند؟ 

????بله، اینگونه مشمولان جهت ادامه خدمت باید به همان یگان خدمتی قبلی اعزام گردند.

10. غایب بین راه به چه مشمولانی گفته می شود؟ ????به مشمولانیکه مرکز آموزش آنان مشحص گردیده است و در حین عزیمت به مرکز آموزش مرتکب غیبت شود غایب بین راه گویند.


انجمن رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد خدمت ,اعزام ,مشمولان ,غیبت ,مشمول ,غایب ,نیروهای مسلح ,خدمت برای ,اضافه خدمت ,مشمولان غایب ,استخدام نیروهای ,موعد اعزام بخدمت ,برای مشمولان غایب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انفورماتیک پزشکی مجموعه تولیدی زعیم رسانه فيلم هر چی که بخوای راهنمای بارداری تخفیف