فیلتر هوای کثیف :

یکی از مهم ترین ده مشکل رایج اسپیلت ، آلودگی فیلتر هوای این دستگاه است. وقتی فیلتر آلوده می شود، عملکرد دستگاه افت پیدا کرده و ممکن است قطعات دیگر نیز در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند.

راه حل: برای رفع آلودگی فبلتر اسپیلت، کافی است آن را تمیز کرده و در صورت نیاز بشویید. توجه داشته باشید که سرویس این قطعه هر چند وقت یک بار ضروری است.

  • کاهش سرمایش اسپیلت :

یکی از رایج ترین مشکلات اسپیلت ، کاهش محسوس سرمای این دستگاه است. به این ترتیب که اسپیلت دیگر با قدرت قبل محیط را خنک نکرده و حتی گاهی باد گرم می دهد. نشتی گاز معمولا اصلی ترین دلیل بروز این مشکل به شمار می رود.

راه حل: برای رفع این مشکل در اسپیلت خود، لازم است که در اسرع وقت نسبت به شارژ گاز آن اقدام نمایید. همکاران ما در مرکز سخت افزار ایران این کار را به تخصصی ترین شکل انجام می دهند. ( لینک به مطلب شارژ اسپیلت)

  •  اختلال در سیکل سرمایشی اسپیلت :

یکی دیگر از ده مشکل رایج اسپیلت  که نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی دارد، بروز اختلال در سیکل سرمایشی اسن دستگاه می باشد. ممکن است سرمای دستگاه کاهش یافته یا محیط به خوبی خنک نشود. این مشکل معمولا ناشی از فن بیرونی اسپیلت و یا کمپرسور دستگاه می باشد.

راه حل: کمپرسور و فن اسپیلت باید در اولین فرصت و به شکل تخصصی تعمیر یا تعویض گردد.

  • خاموش شدن ناگهانی اسپیلت :

خاموش شدن ناگهانی اسپیلت مشکل دیگری است که بسیاری از کاربران این دستگاه از آن شکایت می کنند. باید بدانید که این مورد از ده مشکل رایج اسپیلت ، به دلیل وجود نقص در برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه بروز پیدا می کند.

راه حل: برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی اسپیلت، باید برد دستگاه را تعمیر یا تعویض نمود.

  •  خاموش و روشن شدن خودکار دستگاه :

پنجمین مورد در لیست ده مشکل رایج اسپیلت ، خاموش و روشن شدن خودکار دستگاه است. به این معنی که اسپیلت شما بدون آنکه آن را تنظیم کرده باشید، به صورت خود به خود خاموش شده و پس از چند ثانیه روشن می شود. بالا بودن آمپر مصرفی به دلیل مشکلات سیم کشی می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

راه حل: ضمن بررسی دقیق سیم کشی و کابل های اسپیلت، آنها را تعویض نمایید. توجه داشته باشید که بروز مشکل در سیم کشی اسپیلت می تواند منجر به بروز حریق گردد.

  • نشت آب از اسپیلت :

نشت آب نیز به عنوان یکی از رایج ترین ده مشکل رایج اسپیلت  شناخته می شود. سرریز شدن آب از پنل داخلی اسپیلت معمولا به دلیل مسدود شدن راه آب خروجی دستگاه اتفاق می افتد.

راه حل: سرویس اسپیلت و تمیز کردن لوله ها می تواند در رفع این مشکل موثر واقع شود.

  • وجود برفک روی لوله ها :

هفتمین مورد از ده مشکل رایج اسپیلت ، برفک زدن لوله های دستگاه یا کندانسور می باشد. این مساله نشان دهنده کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها است.

راه حل: فیلترها را تمیز کنید و اگر مشکل برطرف نشد، از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. توجه داشته باشید که تا رفع کامل مشکل بهتر است اسپیلت را روشن نکنید.

  • صدای غیرمعمول اسپیلت :

دیگر مشکل رایج اسپیلت، شنیده شدن صداهای غیر عادی از این دستگاه یا لرزش این دستگاه است. این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی(پانل) و یا از یونیت خارجی یا کندانسور باشد. بالانس نبودن فن نیز می تواند عاملی برای بروز این مشکل باشد.

راه حل: برای رفع صدا و لرزش غیر عادی اسپیلت، باید پایه های کمپرسور را آچار کشی کرده و یا پنل و کندانسور را تعمیر نمایید.

  • روشن نشدن سیستم تهویه :

دیگر مورد از لیست ده مشکل رایج اسپیلت ، روشن نشدن سیستم تهویه است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی ترموستات و یا تنظیم نبودن آن باشد.

راه حل: با تعمیر ترموستات و تنظیم صحیح آن می توان این مشکل را به راحتی برطرف نمود.

  • کار نکردن فن اسپیلت :

آخرین مورد از لیست ده مشکل رایج اسپیلت ، کار نکردن فن این دستگاه است. خرابی موتور فن و آلودگی فیلتر ها اصلی ترین دلیل بروز این مشکل شناخته می شود.

راه حل: برای رفع مشکل کار نکردن فن، باید موتور این قطعه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لوزم تعمیر گردد. همچنین گاهی ممکن است با تمیز کردن فیلترها مشکل برطرف گردد.


الومهندس اسپیلت ,مشکل ,دستگاه ,رایج ,بروز ,مورد ,مشکل رایج ,رایج اسپیلت ,توجه داشته ,داشته باشید ,تمیز کردن ,توجه داشته باشید ,نشدن سیستم تهویه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آپشن خودرو خرید اینترنتی معرفی کالا فروشگاهی گل مرداب جعبه سازی تکساز همه چی موجوده خرید و فروش پمپ آب و بوستر پمپ اینجا همه چی هست خرید اینترنتی