کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل و در استان اصفهان واقع شده است.از زیباترین نقاط کویری ایران است.از نظر پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی ست و تصور شما از کویر که منطقه ای بی آب و علف است را بهم میریزد. عمده پوشش گیاهی این منطقه درختان گزو تاق و شورپسند است.

از پوشش جانوری آن حیواناتی نظیر گرگ و کفتار و روباه شنی ، گربه شنی و 21 قلاده یوزپلنگ به روایت ساکنان این کویر می توان نام برد.

انتخاب نام کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی انجام داده است نام ان برگرفته از کاروانسرایی است که در این منطقه بر سر راه جاده ابریشم که مسیر تردد تجار بود.

جاذبه های گردشگری کویر مرنجاب:

در تور کویر مرنجاب از جاذبه های زیر بازدید خواهید کرد که در ادامه توضیحات کوتاهی درباره هر یک ارائه میدهیم.

تپه ماسه های شنی: راه رفتن و غلت زدن روی این تپه ها از لذت بخش ترین تفریحات طبیعی کویر مرنجاب محسوب می شود . گرمای آن لذت بخش است.

چاه تاریخی دستکن: از دیگر جاذبه های دیدنی کویر مرنجاب که در اکثر تورهای یک روزه کویر مورد بازدید قرار میگیرد.این چاه در شرق کویر مرنجاب واقع شده است و آبشخور شترهای متعلق به کاروانها بوده است.

کاروانسرا مرنجاب (شاه عباس): موسس این قلعه شاه عباس صفوی بوده است. این کاروانسرا در مسیر راه ابریشم بوده است و تجار برای سفر به خراسان و ری اصفهان از این جاده عبور میکردند و هدف آن حفاظت و امنیت توسط سربازان نگهبان و استراحت کاروانها در این کاروانسرا بوده است.

قلعه مرنجاب: این قلعه که در دریاچه نمک واقع شده است به دستور شاه عباس ساخته شده است چرا که تا آن زمان تاسیسات نظامی در کویر وجود نداشت اما به دلیل وسیع بودن منطقه کویری و امکان هجوم بیگانگان شاه عباس برای حراست از این منطقه قلعه مرنجاب را برای انباشتن تاسیسات نظامی تاسیس کرد.

قنات: قنات کویر مصر در کنار خود برکه بزرگی از آب شیرین به وجود آورده است که برای گردشگران جذاب است.

سفر به کویر مرنجاب از این رو که در نزدیکی تهران است و زمان سفر را برای اهالی تهران کوتاه میکند در خور اهمیت است. آژانس مهراندیشان هر ساله تور کویر علی الخصوص کویر مرنجاب را به صورت ویژه و با امکانات متمایز از سایر آژانس ها برگزار می نماید. برای کسانی که به دنبال تور 1 روزه کویر هستند کویر مرنجاب تنها گزینه ی سفر است.

راه های سفر به کویر مرنجاب:

برای سفر به کویر مرنجاب سه مسیر به کویرگردان پیشنهاد می شود:

1- از مسیر شهرستان آران و بیدگل به سمت مسیر خاکی کویر مرنجاب که بیشتر تورهای گردشگری از این مسیر سفر میکنند.

2-مسیر پارک ملی کویر از پیشوا به سمت مبارکه و کاروانسرای سفید آب و به مرنجاب ختم می شود.

3-مسیر آران و بیدگل به سمت کویر ابوزید آباد و از ان به سمت کویر مرنجاب

کویر ابوزید آباد سومین کویر پر تقاضا در ایران است که سفر به آن در چند سال اخیر بیشتر شده است.

قیمت تور کویر آژانس مهراندیشان نسبت به سایر آژانس های مسافرتی با هدف رونق صنعت ایرانگردی و گردشگری مناسب تر ارائه میگردد.


تور داخلی کویر ,مرنجاب ,مسیر ,منطقه ,عباس ,قلعه ,کویر مرنجاب ,آژانس مهراندیشان ,سایر آژانس ,کویر ابوزید ,ابوزید آباد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

nothinggg هر چی که بخوای وریشه darkpc r98 ???? دل را قرار نیست ، مگر در کنار تو ???? جنبش سایبری قدس۳۱۳ www.sarmasaan.com اجناس فوق العاده