ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

در این مطلب قصد داریم به پرسش های داوطلبان ورود بدون کنکور به دانشگاه در خصوص شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ونحوه ثبت نام بدون کنکور در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکترای و شروط ثبت نام در هر یک از مقاطع این دانشگاه پاسخ دهیم.

نحوه ثبت نام در مقطع کاردانی بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد هر سال دو بار در مهر و بهمن برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کاردانی فراخوان می دهد. مبنای پذیرش در مقطع کاردانی این دانشگاه مانند تمام دوره های بدون کنکور- سوابق تحصیلی متقاضیان است. داوطلبان اگر دیپلم سه ساله دبیرستان نظام جدید را دارند، می توانند برای پذیرش در دوره کاردانی پیوسته و اگر مدرک دوره پیش دانشگاهی را دارند می توانند برای کاردانی ناپیوسته درخواست دهند.
زمان فراخوان و انتشار دفترچه بدون کنکور کاردانی برای ورودی مهر اواخر مرداد یا اوایل شهریور و برای ورودی بهمن اواخر دی ماه است. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق وب سای  امکان پذیر است. متقاضیان پس کارت اعتباری ثبت نام و انجام  ثبت نام اولیه و ارائه مشخصات به بخش انتخاب رشته هدایت می شوند. متقاضیان می توانند حداکثر بیست کدرشته را انتخاب کنند. کدرشته های موردنظر را از دفترچه یادداشت کرده و براساس اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته وارد کنند. پس از بررسی مدارک و سوابق تحصیلی متقاضیان نتایج نهایی به داوطلبان اعلام می شود.

شیوه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد

تمام مراحل، ثبت نام و پذیرش و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی مانند مقطع کاردانی است. پذیرش هم در کارشناسی ناپیوسته و هم در کارشناسی پیوسته انجام می شود. کارشناسی ناپیوسته مخصوص دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و یا نا پیوسته است و کارشناسی پیوسته مخصوص داوطلبانی است که مدرک پیش دانشگاهی دارند. ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی و در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. معیار پذیرش سوابق تحصیلی شرکت کننده است. زمان فراخوان  ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور    هفته آخر مرداد یا اولین هفته شهریور است. متقاضی باید با مراجعه به سایت، دفترچه را دریافت کند، هزینه ثبت نام را از طریق کارت اعتباری بپردازد، ثبت نام و انتخاب رشته کند. هر داوطلب مجاز است تا بیست کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کند.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 در مقطع کارشناسی ارشد، شرایط اختصاصی متفاوتی با دو مقطع قبل دارد و محدودیت هایی برای پذیرش متقاضیان در نظر گرفته شده است. شرط اصلی پذیرفته شدن این است که متقاضی جزو دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در رشته خود باشد. شرایط اختصاصی پذیرش در این دوره داشتن معدل بالای 16 در رشته های فنی و 17 به بالا در رشته دیگر، فارغ التحصیلی در حداکثر هشت نیمسال تحصیلی، تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد و نیز یکسانی رشته کارشناسی و رشته درخواستی برای تحصیل در کارشناسی ارشد است. زمان فراخوان برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد که فقط یک بار در هر سال صورت می گیرد، اواخر خرداد و اوایل تیر و همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است. ثبت نام هم مانند مقاطع دیگر از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد و با کارت اعتباری ثبت نام انجام می شود و متقاضی می تواند تا 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کند. البته اولویت   ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور     در مقطع کارشناسی ارشد با رشته محلی است که در مقطع کارشناسی در آن تحصیل کرده اید؛ چنانچه به دلیل نبود ظرفیت و یا ارائه نشدن رشته درخواستی متقاضی، امکان پذیر نشود، در یکی رشته محل های انتخابی بعدی پذیرفته خواهد شد. با درخواست تغییر رشته و یا انتقال به واحدهای دیگر داوطلبانی که بدون کنکور در کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، به هیچ عنوان موافقت نمی شود، بنابراین بهتر است داوطلبان در مرحله انتخاب رشته به اولویت بندی کد رشته ها دقت کافی داشته باشند.

چگونگی پذیرش مقطع دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور    در مقطع دکتری هم مانند کارشناسی ارشد فقط مخصوص داوطلبان استعدادهای درخشان است. داوطلبان برای پذیرفته شدن در این دوره می بایست در رشته های فنی معدل 17.5 به بالا و در رشته های  دیگر 18.5 به بالا داشته باشند. نمره پایان کارشناسی ارشد متقاضی بعد از 18.5 بالاتر باشد. مانند مقطع کارشناسی ارشد، رشته کارشناسی ارشد و رشته انتخابی دکتری باید مشابه باشند. متقاضیان باید تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را در حداکثر 6 ترم به پایان رسانده باشند و درس معادل سازی شده هم نداشته باشند. داوطلبان در صورت برخورداری از این شرایط می توانند فرم ثبت نام مقطع دکتری دانشگاه آزاد را در سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه پر کنند. داوطلبانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مصاحبه دعوت می شوند و  در روز مصاحبه باید مقاله ها و تولیدات علمی و پژوهشی خود را به همراه داشته باشند. در همین زمینه می توانید   ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور    را نیز مطالعه کنید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت   9099071974

 


آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش کارشناسی ,دانشگاه ,رشته ,آزاد ,مقطع ,کنکور ,دانشگاه آزاد ,بدون کنکور ,کارشناسی ارشد ,مقطع کارشناسی ,انتخاب رشته ,بدون کنکور دانشگاه ,مقطع کارشن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Tooshe دانلود بازی برای رایانه اسم نوشته | سایت سفارش و طراحی عکس نوشته فروشگاه دانلود فیلم و سریال جدید ترازو پند مدرسه-دانش آموز-شادی جایگاه ثبت شرکت در ایران مرداد - Mordad