سلام دوست عزیز، حتما تو هم با گوگل ترنسلیت کار کردی و کاربرد ترجمه ماشینی و میدونی. ترجمه ماشینی به ترجمه ای گفته میشه که مترجم به جای استفاده از ابزارهای کمک مترجم و ترجمه به طور سنتی از نرم افزارهاییی استفاده میکنه که کلا کار ترجمه و انجام میدن.

کاربرد ترجمه ماشینی

یعنی اینکه متن مبدا رو بهش میدن و متن ترجمه شده رو تحویل میگیرن.

کاربرد اصلی ترجمه ماشینی

این نوع ترجمه طرفدارای زیادی هم داره و یکی از مرسوم ترین انواع ترجمه به شمار میره. اما خب داستان به همین سادگی هم نیست.

ترجمه ماشینی بر عکس راحتی در استفاده که داره از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیست و بیشتر مواقع متن نهایی به ویرایش های کلی نیاز داره که همین حجم کارو نه تنها کم نمیکنه بلکه بیشتر هم میشه.

در زبان هایی مثل آلمانی، فرانسه و انگلیسی چون ساختار زبان ها مثل هم هستند و از اصول گرامری و نگارشی مشابهی استفاده میکنند مشکل خاصی به وجود نمیاد.

یعنی اینکه ترجمه ماشینی به خوبی جواب گوی نیاز های مترجم میباشد.

اما در ترجمه از زبان هاییی مثل فارسی، چینی و حتی عربی بعضا مترجم به مشکلات زیادی بر میخوره که باهاشون آشنا هستید و در بالا هم اشاره کردم.

تصمیم با شماست

بیشتر کاربرد ترجمه ماشینی برای زمانی است که نیاز به درک مفهوم کلی متن و یا بخشی از اون رو داشته باشیم و به هیچ وجه برای ترجمه های علمی و تجاری از اونها استفاده نکنیم.

به هر حال وقتی بخواین ترجمه اصولی و دقیقی داشته باشید باشد بتونید با روش های مرسوم کار ترجمه آشنایی داشته باشید و از اونها استفاده کنید تا کیفیت کار پایین نیاد.


همه جا و همه چیز ترجمه ,ماشینی ,استفاده ,مترجم ,کاربرد ,داشته ,ترجمه ماشینی ,کاربرد ترجمه ,داشته باشید ,یعنی اینکه ,اونها استفاده ,کاربرد ترجمه ماشینی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر96 دانلود برنامه و بازی سئو کویک دانلود رایگان گلچین بهترین ها اموزشی باشگاه سایبری مکانی برای آموزش تمامی مباحث رایانه ای شرکت فنی مهندسی افشار