بارش در سال جاری و همچنین سال زراعی جاری از توزیع زمانی و مکانی مناسبی برخوردار نبوده است.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، در سال‌های اخیر به‌دلیل تغییرات اقلیمی شاهد تغییر در نوع و میزان بارش‌ها بودیم به‌طوری‌که بارشی که باید در روزهای متوالی ببارد در یک یا چند شبانه‌روز و در برخی موارد به‌صورت سیل‌آسا خلاصه شده و نه تنها جبران کم‌بارشی را نمی‌کند بلکه بیشتر به زیرساخت‌ها خسارت وارد می‌کند.

پُربارش‌ترین نقطه کشور نیز «رامسر ـ صفارود» در استان مازندران است که با ثبت بارش 900 میلیمتر بارش در سه ماهه پاییز امسال، یک رکورد کم‌نظیر در میزان بارش‌ها به نام خود اختصاص داده  است .

13 و 14 مهر ماه امسال در یک شبانه‌روز بیش از 300 میلی‌متر بارندگی داشتیم که این میزان بارندگی برابر با بارش چند سال برخی از استان‌های کشور است .

نکته مهم اینکه این میزان بارش‌های سیل‌آسا در آمار موجب می‌شود که شاهد افزایش چند درصدی بارش در استان را شاهد باشیم ولی باید کم‌بارشی و افت بارش طی ماه‌های آبان و آذر موضوعی ملموس است که مردم به‌ویژه کشاورزان مازندران را نگران کرده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: براساس داده‌های ثبت شده 15 ایستگاه هواشناسی همدیدی استان (9 ایستگاه جلگه‌ای و 6 ایستگاه کوهستانی) مقدار بارش دریافتی استان در آذرماه سال جاری حدود 68 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مشابه دوره آماری (83 میلی‌متر)، حدود 19 درصد کاهش داشته است.


اقلیم شناسی سینوپتیک بارش ,استان ,مازندران ,میزان ,ایستگاه ,میلی‌متر ,میزان بارش‌ها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ثریا فیلم نمونه سوالات هشتم,نمونه سوالات هفتم,نمونه سوالات نهم | سکو دانش پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سکوت خوب دانلودستان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره روابط عمومی