نحوه نواختن ساز رباب

نوازنده روی یک تشک یا فرش می نشیند.
نوازنده ساز رباب را روی پای راست قرار می دهند.
و شیار عمیق بین اتاق های پایین و بالای آن به طور موازی با ران باقی می ماند،به طوری که روباب در حدود ۴۵ درجه نسبت به بدن نوازنده حرکت می کند.
سر ابزار در زاویه حدود ۲۰ درجه از سطح است.
در حالی که رباب قطعاً می تواند بر روی یک صندلی نشسته باشد،موقعیت متقابل از نقطه نظر ارگونومی مطلوب است.

دست چپ

رباب نوازی نیاز به استفاده از دو انگشت(انگشت اول و انگشت سوم) است.
برخی از انگشت دوم نیز استفاده می کنند اما انگشت چهارم معمولاً استفاده نمی شود.
رشته باید با انگشت به منظور دست یابی به یک صدای واضح فشار داده شوند.
ناخن ها باید نسبتاً کوتاه باشد تا وضوح بیشتری داشته باشند.

دست راست

ساز رباب با یک زخمه چوبی نواخته می شود و نیاز به یک موقعیت ویژه برای دست راست است که مچ دست به شدت خم شود.
زخمه بین انگشت شست و انگشت اول نگه داشته می شود.
لبه ناخن انگشت اول مجاور انگشت شست باید کمی کوچکتر به نظر برسد تا بتواند به نفوذ زخمه برسد.
وضعیت خمشی مچ دست راست باعث ایجاد عدم تعادل بین سقوط است.
رکود پایین در طول رشته مسطح نیست،بلکه به سمت پایین حرکت می کند.
این وزن دست در پشت آن است و دارای صدای قوی تری نسبت به ارتفاعی است،به ویژه اگر دست نیز بر دلوم تأثیر می گذارد و یک عنصر مشتاق مشخص را اضافه می کند.
هنگامی که در رشته ۳ رعایت می شود،مضراب به رشته دوم در می آید و هنگامی که رشته دوم را رعایت می کند،مضراب به رشته اول رجوع می کند.
عدم تعادل در صدای سقوط و بالا رفتن ،بدین معنا است که تغییرات متفاوتی از پایین و بالا رفتن موجب تولید الگوهای مختلف ریتمیک می شوند،چیزی که در نواختن ساز رباب مورد سوء استفاده قرار می گیرد و طیف وسیعی از الگوهای ریتمیک آن است.

آموزش موسیقی با بهترین آموزشگاه موسیقی در سهرودی


آموزشگاه موسیقی انگشت ,رباب ,رشته ,استفاده ,راست ,موسیقی ,بالا رفتن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

که من هم زمن هم ز ما میگریزم... فلزیاب اهواز ابزار آنلاین کسب درآمد در خانه ایران پیکس.عکس ها و خبر های تاریخی و آموزشی و کمیاب و سرگرم کننده،عکس های نقاشی های زیبا سایت سرگرمی و تفریحی کلینیک پوست و مو رز باشگاه پرواز