پتينه کاري روي ديوار

پتينه کاري روي ديوار

پتينه

پتينه کاري روي سقف

اري روي ديوار

پتينه اصطلاحي است که امروزه در دکوراسيون داخلي ساختمان با نقاشي ساختمان گره خورده است .

شايد شما هم نام پتينه را بصور مختلف شنيده ايد. از يک کار خلاقانه روي سطح ديوار گرفته تا برجسته سازي روي ديوارهاي شومينه و يا شرکتهايي که پوشش هاي اليافي بافت دار را به نام پتينه به بازار عرضه مي کنند. در واقع شايد اينها بخش کوچکي از پتينه باشند.

 

پتينه چيست و چه کاربردي دارد ؟

پتينه تا آنجاکه من مي دانم از يک لغت فرانسوي گرفته شده است بنام patina  . يعني جرم سبز . در واقع همان مسي که در گذر زمان و با تابش متوالي نور تغيير ماهيت رنگي داده که به آن پتينه گفته اند.

 

پتينه کاري در ساختمان :

پتينه کاري در ساختمان از تکنيکهاي نقاشي ساختمان مدرن امروزي است . بيشتر نقاشان ساختمان ، پتينه کاري را بعنوان کهنه کاري مي شناسند. منظور از کهنه دو نوع اصطلاح عام است : يکي به معناي قدمت بخشيدن به سطح کار  ودوم اينکه استفاده از دستمال و ابزارآلات خاص براي رسيدن به يک سبک خاصي از طرحهاي خلاقانه.

در هر صورت اين دو واژه در هم امروزه تنيده شده اند تا پتينه کاري در ساختمان به نقطه اوج خود برسد طوري که امروزه نشاني از مدرنيزه بودن و اشرافيت و شکوه را تداعي مي کند . بخصوص در پتينه کاري روي ديوار با ورق طلا که جلوه اي ويژه به سطح کار و ساختمان مي دهد.

 

پتينه کاري در ساختمان با توجه به نوع سطح کار ، داراي انواع مختلفي مي باشد :

1- پتينه کاري روي ديوار

2- پتينه کاري روي سقف

3- پتينه کاري روي ابزار و گچبري 

4- پتينه کاري روي درب

پتينه کاري روي ديوار

حتما شايد شما هم با اسم پتينه روي ديوار زياد ديده و شنيده ايد . در واقع ديوارهايي که چشم بييننده را به تفکر اشتباه سوق مي دهند. مانند ديوار يا ستوني که طرح سنگ مرمر کار شده و آنقدر زيبا کار شده که تشخيص آن که واقعا سنگ است يا نه کار مشکلي است.

پتينه کاري روي ديوار فقط مختص طرحهاي سنگي و آجري نيست و ممکن است پتينه کار (کسي که کار پتينه را انجام مي دهد) طرحهاي خلاقانه اي را روي ديوار انجام دهد که شما فکر کنيد مثلا کاغذ هست و يا اصلا ندانيد که چيست!

 

پتينه کاري روي سقف

در نقاشي روي سقف ، پتينه کاري سقفي بعنوان زمينه کار مي تواند نقش آفريني کند. مانند پتينه طرح آسمان يا ابرو باد و ….
البته طلاکاري رو ابزاهاي سقفي هم بعنوان قاب براي نقاشي سقفي نوع از پتينه کاري روي سقف محسوب مي شود که کاربرد ديگر از پتينه کاري سقفي است.
در نقاشي ساختمان مدرن امروزي معمولا هر طرحي از يک پرجم کشوري گرفته تا ايده هاي خلاقانه اي ديگر روي سقف معمولا توسط پتينه کار انجام مي شود.

پتينه کاري روي سقفپتينه کاري روي سقف

پتينه کاري روي ابزار و گچ بري ها

ابزارها و گچ بري ها پيش ساخته و نصب شده از دير باز تاکنون در ساختمان ها نمادي از  هنر کلاسيک بودن ساختمان ها محسوب مي شدند که در روي ديوارها معمولا بصورت قابهايي ديده مي شدند که درون آن نقاشي هاي خاصي ديده مي شد.

امروزه اين نوع قابها در بعضي از دکوراسيون هاي داخلي ساختمان باز ديده مي شود. هنر آراستگي با رنگهاي متنوع و مختلف اين ابزارها همان پتينه کاري ابزارهاست که در شکل هاي مختلفي امروزه انجام مي شود.

پتينه کاري روي ابزارپتينه کاري روي ابزار

پتينه کاري درب ها :

شايد اين نوع پتينه کاري کمتر ديده شده است اما در نقاشي مدرن امروزي يکي از مهارتهايي است که يک پتينه کار براحتي مي تواند دربهاي قديمي را با طرحهاي خاص زينت و جلا ببخشد.

طرح چوب يکي از پتينه هاي پرکاربرد روي دربهاي معمولي است  که بيننده را به اشتباه مي اندازد.

البته پتينه کاري دربها مختص طرح چوب نيست و مي تواند خلاقانه نيز باشد مثل طرح اشک و … که بر مي گردد به خلاقيت ، مهارت و هنر يک پتينه کار  حرفه اي.

 

 

 

 

Related

ورق طلا روي ديوار
local_offer event_noteمهر 28, 1397                                 

account_boxPAINTING

                                
local_offer

مهاجرت به کانادا پتينه ,کاري ,ديوار ,ساختمان , پتينه ,ديده ,پتينه کاري , پتينه کاري ,مدرن امروزي ,ابزار پتينه ,ديوار پتينه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارز رمز shahrpetblog ارزان سرا همه دنبال چیزند من دنبال یار فروش اینترنتی لباس زنانه و مردانه pertak4 اینجا همه چی هست رعایت بهداشت در سوپرمارکت ها