با پارت هفتم آموزش اکسل ویژه حسابداری در خدمت شما هستیم.همراه ما باشید

شرط اول فرمول نویسی در اکسل
فراموش نکنید که هر وقت می خواهید در یک سلول اکسل، دستوری را بنویسید ابتدا باید یک علامت مساوی ( = ) تایپ نمایید. با فشردن دکمه ی مساوی ( = ) اکسل متوجه می شود که قرار است در سلول مورد نظر، یک فرمول درج شود.

 

تابع جمع
برای جمع کردن محتویات چند سلول با یکدیگر ابتدا در یک سلول خالی (برای مثال زیر سلول نمره ی شیمی) یک علامت مساوی ( = ) قرار می دهیم. بعد اولین سلول نمره یعنی ۱۸ را انتخاب می کنیم. سپس یک علامت + قرار داده (دکمه جمع « + » روی صفحه کلید) و بعد سلول نمره ی بعدی یعنی ۹ را انتخاب می کنیم و مجدداً علامت + قرار داده و همین طور این کار را تا سلول نمره ی ۶ ادامه می دهیم.

 

 

وجه داشته باشید که در هنگام فرمول نویسی با انتخاب هر سلول، نام آن در سلول حاوی فرمول قرار می گیرد.

این شیوه ی محاسبه ی جمع سلول ها، گاهی اوقات (بخصوص وقتی که تعداد سلول ها خیلی زیاد باشند)، سخت و وقت گیر است. در اکسل تابعی به نام SUM وجود دارد که کار جمع کردن را بسیار ساده می کند. با استفاده از این تابع به راحتی می توانیم محتویات یک منطقه از سلول های کاربرگ را با هم جمع کنیم.

برای استفاده از تابع SUM ابتدا یک علامت مساوی قرار می دهیم. با این کار بلافاصله کادر Name Box نوار فرمول تغییر وظیفه داده و به جای نام سلول، نام تابع ها را نشان می دهد. روی مثلث رو به پایین آن کلیک می کنیم.

با کلیک روی این مثلث کشویی رو به پایین، نام ۱۰ تابعی که آخرین بار از آنها استفاده کرده اید نمایش داده می شود. اگر تابع مورد نظرتان در این لیست نبود، می توانید از گزینه ی آخر یعنی …More Functions که همه ی تابع ها در آن موجود هستند به دنبال تابع مورد نظر خود بگردید.

تابع SUM در این لیست ۱۰ تایی قرار دارد. ولی ما فرض می کنیم که آن را ندیده ایم! بنابراین از قسمت …More Functions استفاده می کنیم. با انتخاب …More Functions پنجره ی Insert Function باز می شود.

 

برای ثبت اگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید


آموزش اکسل ویژه حسابداری سلول ,تابع ,اکسل ,کنیم ,علامت ,فرمول ,سلول نمره ,علامت مساوی ,…more functions ,قرار داده ,تابع مورد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدل لباس مجلسی • مدل لباس شب • مدل مانتو • مدل ماکسی • مدل لباس عروس • آموزشی • دوستیابی • سریال,اهنگ,خبر,فیلم تولیدی لباس زنانه گوگل ترافیک سرب پرده ی خوشکلام agham12 پایگاه خبری مراغه دارکوب هک و ترفند مهر فایل