گوینده: میلاد فتوحی

ناشر صوتی: آوانامه

ناشر متنی: انتشارات ققنوس

مدت زمان: 08 ساعت و 17 دقیقه

.

عشق یا هوس

آلبا د سس‌پدس در کتاب «عروسک فرنگی» در پی به تصویر کشیدن شخصیت‌های مطلقاً خوب یا بد نیست. قهرمان‌های داستان این کتاب خاکستری بوده که تمام غرایز خوب و بد انسانی را در خود دارند و با توجه به این غرایز زندگی را سپری می‌کنند. کتاب «عروسک فرنگی» داستان جولیو بریجینی مشاور موفق حقوقی است. او مرد میان سال و جا افتاده‌ای است که هیج علاقه‌ای به ازدواج ندارد. جولیو در یک کافه متوجه دختری معمولی می‌شود و هوس دستیابی به دختر را در وجود خود حس می‌کند و در پی نزدیکی به او گام بر می‌دارد اما… «با ورود به خانه احساس خفقان کرد. اتاق‌ها بوی ماندگی می‌داد. احساس می‌کرد قدم به خانه‌ای متروک گذاشته است. سابقاً مکالمه‌های تلفنی شبانه نمی‌گذاشت احساس کند تنها زندگی می‌کند، ولی حالا تلفن زنگ می‌زد و او جواب نمی‌داد. اصلاً و ابداً کنجکاو نبود ببیند چه کسی دارد آن طور اصرار می‌کند. به نامه‌هایش نگاهی سطحی می‌انداخت. نامه را کنار می‌گذاشت و دعوت‌های میهمانی‌های رسمی را پاره می‌کرد و دور می‌ریخت. آن هم او که مدام به این گونه ضیافت‌ها می‌رفت و حتی یکی را هم رد نمی‌داد. همیشه می‌گفت باید خودم را نشان دهم، شغلم ایجاب می‌کند. در ورودی خانه چشمش به تقویمی افتاد که یادداشت‌های روزانه‌اش را روی آن می‌نوشت و شب‌ها به آن رجوع می‌کرد تا چیزی را فراموش نکند. از روز بیست و هفتم ماه مه چیزی را یادداشت نکرده بود … »

د سس پدس و جامعه

البا د سس‌پدس در سال 1911 در رم ایتالیا دیده به جهان گشود. وی کار خود را با نوشتن مقالات در نشریات آغاز کرد و در سال 1938، با نوشتن رمان «هیچ یک از آن‌ها باز نمی‌گردند» به شهرت رسید. د سس‌پدس در تمامی آثار خود، مشکلات ن را، در جامعه ملتهب قرن بیستم به تصویر می‌کشد. وی که سوسیالیست است و نگاه مثبت اندیشانه‌ای به دین و معنویات آن ندارد، ن داستان‌هایش نیز همانند او، با معنویات بیگانه‌اند.  البا د سس‌پدس، در سال 1997 در پاریس در گذشت. از دیگر آثار او می‌توان به «یک دسته گل بنفشه»، «از طرف ‌او»، «دفترچه ممنوع»، «تازه عروس»، «درخت‌ تلخ» و «عذاب وجدان» اشاره کرد.

صدای انسانی عادی

شرکت آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «عروسک فرنگی» را تولید و منتشر کرده است. علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی می‌توانند این اثر را با صدای میلاد فتوحی بشنوند.

 

.

بخش هایی از این کتاب صوتی را بشنوید:

بخش اول

بخش دوم

نسخه کامل کتاب صوتی عروسک فرنگی را می توانید از اینجا دانلود کنید.