در فتح مکه دشمنان خونی وی و یارانش که ایشان را از دیار و کاشانه شان بیرون انداخته و سالیان دراز با آنها سر جنگ داشتند مغلوب شدند همه حیران و سرگردان، منتظر حکم ایشان بودند که  فرمودند: اذهبوا انتم الطلقا: بروید شما رها شدگان هستید. (پیامبر اسلام صل الله علیه و آله)

انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق: قطعا مبعوث شده ام تا اخلاق کریمه را کامل نمایم . (پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله)

خلیفه دوم وی نیز هنگامی که نزدش از والی اش شکایت بردند والی را مواخذه کردند و فرمودند: متی استعبدتم الناس و قد ولدتهم امهاتهم احرارا؟ : از کی مردم را به بندگی میگیرید درحالی که مادرانشان آنهارا آزاده به دنیا آورده اند. (عمر فاروق رضی الله عنه)

و نوه ایشان نیز خطاب به دشمنان خویش در هنگام کارزار فرمودند: . ان لم یکن لکم دین و کنتم لاتخافون المعاد فو احرارا فی دنیاکم : اگر شما دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید پس «لاقل» در زندگی خود آزاده باشید. (حسین بن علی رضی الله عنه)

 

امروز میلاد الگوی انسانیت ، آزادگی و اخلاق حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله) است  و این روز خجسته و فرخنده را به تمامی مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

#محمد_الگوی_انسانیت_و_آزادگی

#میلاد_پیامبر_اسلام

#دوازدهم_ربیع_الاول

 


فرید کوشکی زاده الله ,پیامبر ,علیه ,میلاد ,اسلام ,ایشان ,پیامبر اسلام ,الله علیه ,میلاد پیامبر ,الگوی انسانیت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

.. عقاید یک دختر .. پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دیوار مراغه | نیازمندی های مراغه lida ویکی دیزاین keyvann Liacciygf939 site درس یار