محدودیت آرماتورگذاری پی ها و شمع ها

محدودیت آرماتورگذاری پی ها و شمع ها :  آرماتور های لازم برای مقاطع پی ها و شمع ها بر اساس نیروهای وارد بر آن مقاطع در حالت حد نهایی با رعایت محدودیت های زیر محاسبه می شوند .

در پی های نواری مقدار نسبت در ناحیه کششی در ناحیه کششی نباید کمتر از ۰٫۲۵ درصد اختیار شود ، مگر آنکه  آرماتور به کار رفته به اندازه یک سوم بیشتر از مقدار آرماتور تعیین شده در محاسبات باشد .

در حالت اخیر این نسبت نمی تواند کمتر از ۰٫۱۵ درصد اختیار گردد .

در پی ها قطر میلگرد ها نباید کمتر از ۱۰ میلیمتر و فاصله محور تا محور آن ها از یکدیگر ، نباید کمتر از ۱۰۰ میلی متر و بیشتر از ۳۵۰ میلی متر در نظر گرفته شود .

در پی های حجیمی که در آن ها ابعاد و حجم بتن مستقل از نیاز های محاسباتی در نظر گرفته می شوند ، رعایت حداقل آرماتور خمشی ضرورتی ندارد .

در این پی ها در صورتی که کنترل ترک های سطحی مورد نظر باشد باید در آن سطوح یک شبکه میلگرد جلدی به کار برد .

حداکثر فاصله میلگرد های جلدی ۳۵۰ میلی متر است .

در پی های منفرد در صورتی که عملکرد پی یک طرفه باشد و یا عملکرد آن دو طرفه بوده و شکل آن مربع باشد ، توزیع میلگرد ها در سراسر عرض پی باید به طور یکنواخت صورت گیرد .

در غیر این صورت توزیع میلگرد ها باید مطابق ضوابط ( الف ) و ( ب) این بند باشد .

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .


پروفیل،میلگرد و آهن میلگرد ,محدودیت ,آرماتور ,میلی ,آرماتورگذاری ,نباید ,محدودیت آرماتورگذاری ,نباید کمتر ,توزیع میلگرد ,درصد اختیار ,ناحیه کششی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کانون آگهی و تبلیغاتی نصرت آی تی پارسی ناب گیم | بزرگترین مرجع ویرایشات بازی ها بزرگترین مرجع بالیوود پارسی tst250 حماسه سازان ولایت پایگاه فرهنگی خبری دانش آموزان ممسنی گردشگری Adyclip