خواص و مضرات انجیر

خواص انجیر , مضرات انجیر

خواص و مضرات انجیر

آشنایی با انجیر

انجیر انواع متفاوتی دارد و بر خلاف تصور عموم فقط یک درخت میوه نیست. جالب است بدانید سرده انجیر دارای بیش از ۶۰۰ گونه متفاوت است. اغلب گونه های انجیر وحشی یا زینتی هستند. درخت کاتوچو یا همان فی الاستیکا یکی از انواع درخت های انجیر است که هم به صورت صنعتی استفاده می شود هم به صورت زینتی.

فی کاریکا ، فی پالماتا و فی پودوکاریکا از انواع درخت های انجیری هستند که برای میوه کاشته می شوند. درخت فی کاریکا همان درخت شناخته انجیر برای عموم مردم است که میوه های آن را در میوه ی ها مشاهده می کنید.

انجیر در دسته بندی میوه های مناطق نیمه گرمسیری طبقه بندی می شود. جالب است بدانید که بزرگترین انجیرستان جهان که به صورت دیم آبیاری می شود در شهرستان استهبان قرار گرفته است. این شهرستان از شهرهای استان فارس می باشد.

نکته مهم در مورد انجیر این است که نام این میوه در قران نیز آمده است و حتی یک سوره با نام انجیر ( سوره تین ) در قرآن وجود دارد که خداوند در آن به نام این میوه قسم یاد کرده است. به هیمن دلیل میوه انجیر در میان مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تنوع مصرف میوه انجیر بسیار زیاد و با روش های مختلفی ( مثل انجیر تازه ، انجیر خشک شده ، مربای انجیر ، آرد انجیر ، کمپوت انجیر و … )  آماده مصرف می شود. به دلیل اینکه جابجایی میوه انجیر دشوار است و میوه رسیده آن بسیار آسیب پذیر است بیشتر به صورت فرآوری شده وارد بازار می شود.

خواص انجیر

مرطوب کننده و رفع خشکی پوست

انجیر به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته می شود. انجیر حاوی مقادیر غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که این اسیدها می توانند باعث رطوبت پوست شوند و مشکلاتی مثل خشکی پوست ، ترکی خوردکی پوست و لب ها را رفع کنند.

خواص انبه برای رفع خشکی پوست

خواص انبه برای رفع خشکی پوست

اگر پوست خشکی دارید می توانید از انبه برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. انبه به . ادامه مطلب

روشن کردن و سفید کردن پوست با انجیر

انجیر حاوی مقادیر غنی از ویتامین C است که این ویتامین می تواند باعث درخشان تر و روشن تر شدن پوست شود. برای سفید تر شدن پوست باید پوره انجیر را به همراه مقداری پودر جو دوسر ، پودر زنجبیل خشک شده و ۴ قطره روغن ترنج مخلوط کنید و به صورت ماسک روی پوست صورت قرار دهید.

تقویت و استحکام استخوان ها

کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی است که برای تقویت و استحکام استخوان ها نیاز است و علاوه بر تقویت استخوان ها از ابتلا به پوکی استخوان نیز پیشگیری می کند. انجیر حاوی مقادیر غنی از کلسیم است و به همین جهت برای سلامتی استخوان ها بسیار مفید است.

علاوه بر موارد بالا انجیر سرشار از فسفر است که برای ترمیم استخوان های آسیب دیده مثمر ثمر است. فسفر برای ساخت استخوان های جدید بسیار مفید است و به رشد مجدد استخوان ها بعد از آسیب دیدگی کمک شایانی می کند.

درمان و پیشگیری از یبوست با انجیر

انجیر از فیبر بالایی برخوردار است و جالب است بدانید که تقریبا هر ۳ انجیر حدود ۵ گرم فیبر دارند. غلظت بالای فیبر موجود در انجیر پس از مصرف باعث می شود که عملکرد دستگاه گوارش و مخصوصا روده ها منظم تر شود و به همین جهت از یبوست جلوگیری می کند.

نکته دیگر در مورد فیبر موجود در انجیر این است که این فیبر باعث افزایش حجم مدفوع می شود و ضمن اینکه از یبوست جلوگیری می کند می تواند مشکلاتی مانند اسهال را نیز از بین برود و در نهایت باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش شود.


وب تفریحی یادگاری انجیر ,پوست ,میوه ,صورت ,درخت ,فی ,خشکی پوست ,مضرات انجیر ,حاوی مقادیر ,میوه انجیر ,انجیر حاوی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سالم زیبا املاک باران 2020 رشته کاراته ام پی تری فول آموزش زبان | ترجمه زبان انگلیسی | لغات انگلیسی عصرسبز تخفیف ویژه فقط برای امروز بازاریاب فضای مجازی هر چی که بخوای