کویر مصر تابلویی بی‌نقص از طبیعتی است که دست سخاوتمندش به هر نقطه نقشی متفاوت بخشیده. با مجله گردشگری سفرزون باشید تا بی‌واسطه به دیدار ستاره‌ها برویم و در شب‌های کویر دل به آوای شب بیداری‌ها بدهیم.

 اینجا مصر ، روستایی با درهای چوبی

روستای مصر در جوار کویر

روستای مصر در جوار کویر

 

در ابتدای ورود به روستای مصر، خانه‌هایی با سقف گنبدی و درهای چوبی به استقبالمان می‌آیند و مانند ساکنان خونگرم و مهربانشان، مسافران را با روی گشاده می‌پذیرند. با عبور از مقابل این خانه‌ها می‌توانیم بوی خوش غذاهای سنتی این منطقه را به جان بکشیم. معروف‌ترین این غذا ها کباب شتر، کالجوش و آبگوشت محلی به نام لاخولی است. مردم روستا تا پیش از رونق گردشگری به زراعت و دامپروری مشغول بودند  و به مرور و با افزایش مسافران کویر به فعالیت‌های دیگر پرداختند.

آنچه از خاک مصر بر می‌آید

در دل خاک این روستا طعم‌ و رنگ‌های متفاوتی متولد می‌شوند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به انار و خرمایروستای مصر اشاره کرد.

پیش به‌سوی تابلوی بی انتهای کویر مصر

تصویر بی انتهای شنزارهای کویر مصر

تصویر بی انتهای شنزارهای کویر مصر

از روستا و مردمانش که فاصله بگیریم، در آن نقطه‌ای که سقف خانه‌ها از نظر ناپدید می‌شوند، در مقابل چشم‌هایمان پهنه‌ای وسیع از پیوند آسمان و شن، پله پله چیده می‌شود. اینجا کویر مصر است، جادوی آرامبخش طبیعت ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری کویر ,روستا ,گردشگری ,درهای چوبی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قرارگاه 59 زهیر بن قین تارنمای قلعه باستانی بمپور بلوچستان EXAMPLE ایده کسب و کار میلیون تومانی بر اساس ژنتیکمان شماره تماس تهیه محصولات09334336389 مجله اینترنتی گپ مپ آزمون علمی