سفیر واشنگتن در اتحادیه اروپا:

سازوکار ویژه اروپا برای حفظ برجام کار نخواهد کرد

  نماینده و سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه ساز و کار ویژه اروپا برای حفظ برجام موثر نخواهد بود، گفت: شرکت‌های اروپایی باید بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه با رسانه اروپایی ضمن اذعان به اختلاف‌نظرها بین واشنگتن و بروکسل در مسائلی از قبیل مسائل تجاری و موضوع برجام ادعا کرده که ساز و کار مد نظر اروپا برای حفظ این توافق موثر نخواهد بود.

شبکه «یورو نیوز» از «گوردون سُندلند» سفیر جدید آمریکا در اتحادیه اروپا درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «هیچ کس بدتر از اتحادیه اروپا» با آمریکا رفتار نکرده است، سوال کرد.

سفیر آمریکا اینطور جواب داد: «روابط ما (آمریکا و اتحادیه اروپا) مثل یک ازدواج بلندمدت و وفادارانه است که در آن فراز و نشیب‌هایی وجود دارد البته این رابطه ازدواج پابرجا است و خللی به اصل آن وارد نشده است. ما در حال حاضر مشکلاتی داریم اما به زودی مشکلات را برطرف خواهیم کرد».

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر ترامپ علیه مواضع اقتصادی «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت: «به نظر من او هم مانند ما به این موضوع اعتقاد دارد که ما علاوه بر موضوعات مربوط به تجارت، ما روابطی عمیق و الزامی داریم».

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا افزود: « روابط ما آنقدر حایز اهمیت است که نباید اجازه ندهیم هیچ موضوع خاصی بر روابط کلی ما اثرگذار باشد، البته قطعا تمرکز کنونی ما روی موضوع تجارت است».

این نماینده دولت ترامپ از مواضع اروپایی‌ها در قبال ایران به شدت انتقاد کرد و گفته که سازوکار ویژه اروپا برای حفظ برجام «کارآمد» نخواهد بود.

گوردون سُندلند مدعی شد: «سازو کار ویژه (اتحادیه اروپا درباره حفظ برجام) آنها برای دور زدن تحریم‌های آتی (علیه ایران) به یک دلیل ساده کارساز نخواهد بود و آن این است که این سازو کار به درد اغلب شرکت‌ها نخواهد خورد. آنها یک انتخاب در پیش دارند. آنها باید بین تجارت با آمریکا یا ایران یکی را انتخاب کنند و نمی‌توانند با هر دو تجارت داشته باشند».

بعد از خروج غیرقانونی دولت آمریکا از برجام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه، با فرمان رئیس‌جمهور این کشور، اقدامات این دولت برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است.

_______________________________

از سایت: http://www.shahrekhabar.com


ولایت اروپا ,آمریکا ,اتحادیه ,نخواهد ,برجام ,سفیر ,اتحادیه اروپا ,اروپا برای ,سفیر آمریکا ,ویژه اروپا ,سازوکار ویژه ,اتحادیه اروپا درباره منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین تبلیغات مجله زیست شناسی گلچین بی نظیر از مطالب وب سایت های ایرانی تـــکفا, مرجع بازی و سرگرمی مرجع اطلاعات پارچه هنرستان قلنبر امید بازي سرنوشت رز مووی | دانلود رایگان فیلم و سریال خبار مهم