طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی ، دستور پخت کیک اسفنجی ، مواد لازم کیک اسفنجی برای 4 نفر ، آموزش کیک اسفنجی برای 6 نفر ، طرز تهیه کیک اسفنجی پف دار

کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد و این کیک پایه ای برای اکثر کیک های حرفه ای و تزیین شده همانند کیک تولد است. در کیک اسفنجی از خاصیت کف کنندگی زرده و سفیده تخم مرغ استفاده می شود و باید این مراحل را به صورت دقیق طبق آموزشی که آماده کرده ایم انجام دهید تا کیک اسفنجی شما خوب پف کند. علت اینکه اسم این کیک را اسفنجی گذاشته اند به این دلیل است که وقتی کیک اسفنجی را می بریم همانند اسفنج دریای بافت این کیک نیز پر از حباب های هوا می باشد. در این آموزش شیرینی پزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید کیک اسفنجی خوشمزه و پف دار درست کنید.

مواد لازم کیک اسفنجی
تخم مرغ 4 عدد
شکر 100 گرم
آرد قنادی 100 گرم
آب جوش  یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل مایع  نصف قاشق چایخوری (وانیل پودری یک چهارم قاشق چایخوری)
پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری (یا به همین میزان آبلیمو استفاده کنید)

مراحل تهیه کیک اسفنجی

ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم و بلافاصله تا سرد هستند زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم. دقت کنید کاسه محتوای سفیده تخم مرغ کامل تمیز باشد و ذره ای از زرده وارد سفیده نشود در غیر اینصورت سفید تخم مرغ خوب پف نمی کند بعد از جدا کردن زرده و سفیده روی ظرف هاشون سلفون بکشید و اجازه دهید تا به دمای محیط برسند.

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم و بعد حتما سه بار الک کنید. اگر شکرتون دانه درشت باشد باید حتما کمی آسیاب کنید تا حدی که کمی دانه ریز شود مراقب باشد نباید پودر شود. حالا به ظرف سفیده که به دمای محیط رسیده پودر تارتار اضافه کنید و یکی دو دقیقه با دور متوسط هم بزنید تا کف کند و بعد همزن را روی سرعت بیشتر بگذارید و دوباره بزنید تا جایی که وقتی کاسه را بر می گردانید سفیده نریزد.

سپس حدود نصف میزان شکر را قاشق قاشق به سفیده اضافه می کنیم و دوباره با دور تند همزن می زنیم تا سفیده کاملا سفت شده و به صورت قله تیز دربیاید. بعد زرده ها را به همراه وانیل و بقیه شکر در یک کاسه جداگانه می ریزیم و یک دقیقه با دور کند همزن می زنیم و بعد از یک دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم و در این بین یک چهارم پیمانه آب جوش را کم کم می ریزیم و به صورت مرتب هم می زنیم اینقدر هم می زنیم که کاملا کشدار و غلیظ و حجم آن چند برابر شود.

در مرحله آخر به نوبت آرد و سفیده را به کاسه زرده اضافه می کنیم و فولد می کنیم (آموزش فولد کردن) و در قالبی که برای کیک آماده کردیم می ریزیم. حالا قالب را در طبقه اول فر که از یک ربع قبل روشن کردید و گرم شده قرار می دهیم و درجه فر را روی 175 سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت 50 دقیقه صبر می کنیم تا کیک بپزد. بعد از مدت زمان گفته شده در فر را باز می کنیم و با یک چنگال داخل کیک می زنیم اگه مواد به چنگال نچسبیده باشد کیک حاضر است در غیر اینصورت کیک خام است و باید ده دقیقه دیگر داخل فر بماند.


سایت جالب و شگفت انگیر سفیده ,اسفنجی ,کنیم ,زنیم ,قاشق ,زرده ,قاشق چایخوری ,پودر تارتار ,دمای محیط ,چهارم قاشق ,چایخوری وانیل ,قاشق چایخوری وانیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تصفیه آب پور رضا ناودون تبریز تاتو ???? Ali Sohrabi Far فروشگاه معرفی اجناس . بهترین