خود درمانی ( روانشناختی )

لینک دانلود



   


لینک دانلود

توضیح

کتاب خوددرمانی



پیشگفتار

انگیزه اصلی تهیه این مجموعه، در اختیار قرار دادن کتابی جامع در رابطه با خود سازی و خود درمانی بوده که محور اصلی موضوعات آن در رابطه با تاثیر ذهن و خود پنداری و نوع نگاه فرد نسبت به خود و محیط پیرامون، در بروز مشکلات روحی و روانی یا ایجاد موانع بر سر راه رشد فردی و اجتماعی و خود شکوفایی او می باشد.

تجارب مؤلف در طی چندین سال مشاوره نشانگر این موضوع بوده که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا حد امکان مشکلات فردی یا روحی و روانی خودشان را بدون مراجعه مستمر به مشاورین و روانشناسان یا کلینیک های حضوری ، شخصاً پیگیری و درمان نمایند. شاید یکی از علل این موضوع ساختار و زمینه فرهنگی جامعه در عدم تمایل به بروز و ظهور احساسات فردی یا بیش از حد محرمانه تلقی نمودن ویژگی های فردی و خانوادگی بوده باشد؛ اما از بُعد دیگر قضیه، خود درمانی به همراه کمک گرفتن از همفکری دیگران و بکارگیری اطلاعات وسیع کتب و انواع دیگر پایگاه های تخصصی نظیر اینترنت علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، خود عاملی در تقویت اعتماد به نفس و اراده انسان جهت هرچه شکوفاتر کردن استعداد های بالقوه خویش برای بهبود زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی می باشد.

از آنجایی که برای هر کاری باید ابتدا چهارچوب و طرح اولیه آن تهیه و تنظیم گردد، اکثر مراجعین این سوال را مطرح میکنند که: چطور و از کجا باید فرایند خودسازی و درمان خود را شروع بکنند و چه مولفه ها و ملاک هایی را مبنای شناخت یا تغییر قرار بدهند و از چه روش هایی برای تجدید افکار و ذهنیات یا درمان مشکلات روحی و روانی و رفتاری استفاده بکنند.

مولف در این کتاب سعی کرده است با کمک گرفتن از تجارب و دست آورد های علمی و آثار و تألیفات دانشمندان و اساتید برجسته علوم تربیتی و روانشناسی، زیر مجموعه ای از مولفه های خود سازی و خود باوری با عناوین خود شناسی، پذیرش خود، تغییر خود، عزت و احترام به نفس، اعتماد به نفس و اراده به همراه برخی مهارت های فردی و بین فردی نظیر بیان احساسات، کنترل خشم، شیوه برخورد با انتقادات، مقابله با کم رویی و مهارت قاطعیت و نه گفتن را به روشی ساده و روان تشریح نموده و با بررسی برخی مشکلات و اختلالات شایع نظیر استرس، اضطراب ، افسردگی و خشم و پرخاشگری خلاصه ای از راهکار های عملی مربوطه و روش های درمانی اختلالات روانی و رفتاری را در اختیار خوانندگان محترم قرار بدهد؛ با این امید که مورد توجه و مفید واقع گردد.




    لینک دانلود






ندای مشاور مشکلات روحی ,لینک دانلود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش تجهیزات آشپزخانه فیدار مشاورین املاک اندیش ملک پرینت لوتوس ..:: سرگیـ ـ ـ ـجه ::.. چراغ مطالعه پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان