به گزارش پایگاه خبری بورس عدالت، بورس تهران امروز رشد قابل توجه 2 درصدی را به جای گذاشت، تا شاخص کل با برگشت به کانال 138 هزار واحد تنها یک قدم فاصله داشته باشد.

بنا بر این گزارش، بورس تهران در ادامه روند روز دوشنبه، امروز نیز رشد قابل توجهی به ثبت رساند تا طی دو روز حدود 5 کانال شکنی داشته باشد. برهمین اساس امروز بازار شاهد رشد بیش از 2 هزار و 700 واحدی بود و شاخص کل به سطح 137 هزار و 983 ارتقا یافت. شاخص هموزن نیز امروز همگام با شاخص کل توانست نمایش صعودی ملموسی داشته باشد تا رشد دسته جمعی عمده نمادهای بازار را نشان دهد.

امروز بار دیگر صنایع کالایی به عنوان لیدر رشد نماگر بورس معرفی شدند. این گروه ها پس از اعمال شفافیت قیمتی در برخی محصولات مهم کالایی، از سوی بورس کالا، بار دیگر با استقبال سهامداران همراه شدند. همچنین ارزندگی بسیاری از نمادهای این صنایع به واسطه اصلاح قیمتی روزهای گذشته نیز مزید بر علت شد تا بازار شاهد افزایش تقاضا در بسیاری از نمادهای کالایی باشد.

امروز، نماد "فارس" بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بازار سهام داشت. پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بورسی در جیان معاملات، شاهد حمایت برجسته حقوقی ها در سمت بود تا جاییکه بیش از 75 درصد از سهام "فارس" توسط این گروه صورت گرفت.

فولادمبارکه اصفهان نیز با افزایش تقاضای سهام توانست رشد 2.5 درصدی داشته و دومین نماد اثرگذار بر شاخص کل باشد. در این شرکت تقاضای ثبت شده عمدتا از سوی بازیگران خرد بود، تا بار دیگر شاهد جذاییت مجدد این نماد بزرگ فولادی میان سهامداران باشیم.

افزایش ارزش و حجم معاملات نیز یکی دیگر از تحولات مهم بورس تهران بود. رشد ارزش معاملات که مصداق سرازیر شدن نقدینگی به بورس است، میتواند بار دیگر نوید رسیدن به روزهای اوج این مولفه باشد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران با رشد 30 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 61 میلیارد و 930 میلیون تومان رسید. همچنین حجم معاملات نیز با رشد 31 درصدی نسبت به روز دوشنبه توانست به رقم 2 میلیون و 561 میلیون سهم ارتقا یابد.

در جریان تغییر مالکیت روزانه ، مجددا این حقیقی ها بودند که توانستند جابه جایی سهام را به نفع خود به پایان برسانند.

بر همین اساس امروز بیشترین بازیگران حقیقی در نماد "شپنا" صورت گرفت و بعد از آن نمادهای "شبندر"،"تاپیکو" و "شتران" مورد توجه بازیگران خرد بازار قرار گرفتند. در آن سمت حقوقی ها بیشترین حمایت را از نماد شرکت بانک ملت داشتند. و بعد از آن "وبصادر" بیشترین را از سوی حقوقی ها شاهد بود.

اما در میان 38 صنعت بورسی امروز تنها 11 صنعت روند نزولی داشتند. در صدر رشد قیمتی امروز، سایر معادن رشد حدود 4.88 درصدی را به ثبت رساند. بعد از آن ذغال سنگ و زراعت در رده های بعدی قرار گرفته اند.

اما بررسی صنایع منفی جدول امروز، حاکی از افت قیمتی صنایع کوچکتر علی رغم روزهای گذشته است. صنایعی که طی این مدت با رشد شارپی همراه شده بودند امروز دستخوش اصلاح قیمتی قرار گرفتند. در این خصوص نمادهای گروه های بانکی، رایانه ای و دارویی به عنوان برجسته ترین گروه ها، شاهد عرضه سهام از سوی سهامداران خود بودند.

منبع:سنا


bourseedalat.ir بورس ,شاخص ,بازار ,نماد ,نمادهای ,قیمتی ,بورس تهران ,داشته باشد ,درصدی نسبت ,ارزش معاملات ,بیشترین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آهنگ,دانلود,رمان,اندروید,موبایل حیوانات خانگی Emberacoadyfn83 Blog قنادی نهال تصفیه آب ترجمه تخصصی و ترجمه مقاله پارس68 تنهاترین آرزو