شاید به نظر برسد نگاه داشتن تصویری ساده در ذهن تلف کردن وقت است اما اینطور نیست و این کار شما را بسیار توانمند میکند.
اختصاص دادن زمان ،هر صبح به تجسم فکری ،باعث فعالتر شدن سلولهای عصبی نیمکره ی راست میشود.این مساله به اندازه ای مهم است که بهتر است در طول روز هم آنرا انجام داد.در هنگام مطالعه در مورد کلمات ملموسی که میخوانید تجسم کنید.در مورد کلماتی که از زبان دیگران میشنوید هم میتوانید تجسم یا تصویرسازی ذهنی کنید.وقتی در تجسم کردن این تجسمات ساده پیشرفت کردید آنها را به تصاویر متحرک مانند فیلم تبدیل کنید.
چگونه تصویرسازی ذهنی بسازیم

تکنیک حرفه ای افزایش مهارت تصویر سازی ذهنی

افزایش مهارت تصویرسازی ذهنی به تکرار یک مهارت فیزیکی در مغز بدون هیچ تحرک ظاهری اعضای بدن با قصد یادگیری و ظرافت در تکنیک مربوط  مربوط می شود. تصورات ورزشکاران در طول تمرین ممکن است با همه حواس در گیر شود.

 

آموزش تصویر سازی ذهنی ، اصطلاحی است که بیشتر برای توصیف کاربرد رسمی تکنیک های روان شناختی در جهت افزایش عملکرد ورزشی به کار می رود. مجموع دو اصطلاح آموزش ذهنی و آموزش بدنی، به برنامه های آموزشی اطلاق می شود که به منظور بالاترین عملکرد ورزشکار در مسابقات مهم طرح ریزی شده است. آموزش ذهنی همانند آموزش بدنی به برنامه ریزی بسیار دقیق و متناسب با اهداف نیاز دارد.
تصویر سازی ذهنی چیست؟

آموزش تصویر سازی ذهنی

در منابع مختلف واژه های متفاوتی برای بیان آمادگی ذهنی ورزشکار برای فعالیت های ورزشی و رقابت بیان شده است؛ واژه هایی نظیر تجسم، مرور ذهنی، تصویر سازی ذخنی و تمرین ذهنی که همگی اشاره به خلق یا از نو ایجاد کردن یک تجربه در ذهن دارند. اصولا” تصویر سازی ذهنی شکلی از تمرین ذهنی است که مگیل (١٩٨٩) اصطلاح تمرین ذهنی را فقط به موقعیت هایی که فرد یک مهارت یا قسمتی از آن را تصور می کند، محدو می نماید.

 

در کتاب روانشناسی ورزشی تمرین ذهنی این گونه تعریف شده است : به کار گیری تجسم ورزشکار برای بهبود عملکرد بدنی است که در اینجا به جای تمرین در میدان، تمرین در ذهن انجام می گیرد.

مارتنز در مورد تصویرسازی ذهنی می گوید : تصویر سازی ذهنی مانند احساس یک تجربه است (دیدن، شنیدن، احساس کردن)، ولی بدون محرک های معمول تحریک می شود. در واقع، شما بازی را نمی بینید، صدای برخود توپ با زمین را نمی شنوید یا احساس وضعیت بدن خود در هنگام دریبل را درک نمی کنید،

 

ولی تمام این موارد را در تمرین ذهنی می توانید در ذهن خود تجربه کنید. این تجربه در اصل محصول ذهن شماست و به صورت درونی ایجاد می شود. این عملیات به وسیله فراخوانی و باز آفرینی و تابع تجارب بیرونی گذشته انجام می گیرد. بنابراین، از تعاریف فوق چنین بر می آید که اگر چه در تصویر سازی ذهنی هیچ گونه حرکت مشهودی وجو ندارد ولی با حرکان فیزیکی ارتباط تنگاتنگی دارد.

 

 

انواع تصویر سازی ذهنی :

تمرین ذهنی یا تصویر سازی ذهنی را می توان از بعد درونی وبیرونی انجام داد. در بعد درونی شما در جسم خود هستید و کنش یا عمل را با چشمان خود مشاهده می کنید. این دیدگاه، دیدگاه اول شخص نیز نامیده می شود. در بعد بیرونی که دیدگاه دوم شخص نامیده می شود، شما خود را در یک ویدئو یا بیرون از جسم تجسم می کنید.

 


بهترین ذهنی ,تصویر ,سازی ,تمرین ,تجسم ,مهارت ,تصویر سازی ,سازی ذهنی ,تمرین ذهنی ,تصویرسازی ذهنی ,ورزشکار برای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای معرفی گوشی موبایل و اخبار فناوری تخفیفان خرید اینترنتی هر چی که بخوای فروش ویژه مواد شیمیایی ثبت شرکت و برند چطوریه؟ bazarganireza