مهار میلگرد ها

مهار میلگرد  : ضوابط گفته شده در این مقاله برای تمامی میلگرد هایی که به طور عمده تحت اثر بار های استاتیک قرار دارند و یا سازه های با شکل پذیری که تحت اثر بار های جانبی زلزه قرار می گیرند صادق است .

۱- در تمامی قطعات بتن آرمه نیروهای کششی یا فشاری موجود در میلگرد ها در هر مقطع باید به وسیله مهار میلگرد ها در دو سمت ان مقطع به بتن منتقل گردد .

مهار میلگرد ها در بتن به یکی از سه طریق الف تا پ این بند با ترکیبی ار ان ها امکان پذیر است :

  • الف) پیوستگی موجود بین بتن و ارماتور در سطح جانبی ارماتور
  • ب)ایجاد قلاب استاندارد در انتهای میلگرد
  • پ) به کارگیری وسایل مکانیکی در طول میلگرد

۲- برای مهار میلگرد های کششی به وسیله قلاب ، انتهای میلگرد ها خم شده و به صورت قلاب در اورده می شود .

برای انتقال نیروی AbFy از میلگرد به بتن ایجاد قلاب به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر ان طول اضافی مستقیم میلگرد از انتهای ازاد میلگرد تا شروع قلاب در بتن وجود داشته باشد .

حداقل این طول اضافی به علاوه شعاع قلاب انتهایی ان به علاوه قطر میلگرد ، که برای انتقال نیروی AbFy لازم است ، طول گیرایی میلگرد قلاب دار نامیده می شوند .

طول گیرایی میلگرد های قلاب دار در کشش

طول گیرایی یک میلگرد قلاب دار در کشش ، Idh ، باید حداقل برابر مقدار رابطه زیر در نظر گرفته شود .

مقدار Idh در هیچ حالت نباید کمتر از ۸ دی بی و یا ۱۵۰ میلیمتر اختیار گردد .

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید .


پروفیل،میلگرد و آهن میلگرد ,قلاب ,مهار ,گیرایی ,انتهای ,علاوه ,مهار میلگرد ,گیرایی میلگرد ,میلگرد قلاب ,نیروی abfy ,برای انتقال ,برای انتقال نیروی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی نوستالژی موزیک | بزرگترین رسانه موسیقی مجاز در ایران | آموزش حسابداری مالیاتی و مالیات شخصی بابل آگهی | نیازمندی و آگهی رایگان طاقت بیار فروشگاه تنور سنتی اتو گالری ماشین های اسپرت مدیرکده | دانلود نمونه سوال و جزوه