طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها : نظر به مقررات قانون عهد نامه عمومی پاریس مصوب دهم اسفند ماه ۱۳۳۷ مربوط به حمایت مالکیت صنعتی و ماده ۹ قانون ثبت شرکتها مصوب خرداد ماه ۱۳۱۰ ماده ۴۵ قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مصوب اول تیر ماه ۱۳۱۰ و ماده ۱۱و۱۵ و مواد ۵۸۲ و ۵۸۵ قانون تجارت مصوب اردیبهشت ۱۳۱۱ وزارت دادگستری مقرر می دارد.

مفاد طرح اصلاحی آیین نامه ثبت شرکتها

ماده اول : اداره ثبت شرکتها و علایم تجارتی و اختراعات اداره کل ثبت در تهران از این تاریخ به نام (اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ) نامیده می شود و دارای وظایف زیر خواهد بود .

ثبت شرکتهای تجارتی ایران حوزه تهران و همچنین ثبت کلیه شرکتهای خارجی در ایران و موسسات غیر تجارتی ایرانی حوزه تهران و ثبت کلیه موسسات خارجی در ایران .
ثبت علایم تجاری و اختراعات و نام تجاری و اشکال و ترسیمات صنعتی .
ثبت دفتر تجاری و پلمپ دفاتر تجارتی و غیر تجارتی حوزه تهران.

تبصره : اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی عنوان شعبه مخصوص دفتر دادگاه شهرستان تهران را برای اجرای مفاد مواد ۶و۷ قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مصوب اول تیر ماده ۱۳۱۰ دارد و رئیس این اداره نسبت به قبول یا رد تقاضانامه های مربوط به ثبت شرکتها تجارتی و موسسات غیر تجارتی و علایم تجارتی واختراعات اتخاذ تصمیم نموده و گواهی نامه های ثبت را امضاء خواهدکرد .
ماده دوم : علاوه بر انجام وظایف قانونی ، اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی موظف است در موضوع حمایت مالکیت صنعتی با در نظر گرفتن احتیاجات و مقتضیات اوضاع اقتصادی کشور تعهدات بین المللی طرح های قانونی و آیین نامه های اجرایی آن را به کمک (کمیته می ) تهیه و پیشنهاد نمادید .

ماده سوم : کمیته می از نمایندگاه وزارتخانه های زیر در محل اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل می شود :

اداره حقوقی وزارت دادگستری
اداره حقوقی وزارت امور خارجه
وزارت بازرگانی
وزارت صنایع و معادن .

کمیته مزبور به دعوت رئیس اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی وی یا هر یک از وزارتخانه های ذینفع تحت ریاست رئیس اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تشکیل خواهد شد ، در هر دعوتنامه دستور جلسه نیز ذکر خواهد شد .

تبصره ۱ : کمیته هر وقت مقتضی بداند می تواند از نمایندگان سایر وزارتخانه ها و موسسات و کارشناسان و اشخاص مطلع برای شرکت در جلسات خود دعوت نماید ولی اتخاذ تصمیم نهایی در هر موضوع با اعضای ثابت کمیته می خواهد بود .

تبصره ۲ : در صورتی که طرح قانونی و آیین نامه های اجرایی که کمیته مزبور و یا کارشناسان مربوطه تهیه می نماید احتیاج به پرداخت حق الزحمه داشته باشد از محل هزینه مقدماتی ثبت کل تامین و پرداخت خواهدشد .

ماده چهارم : در هر محلی که اداره یا دایره یا شعبه موجود است برای ثبت شرکتها داخلی و پلمپ دفاتر تجارتی و ثبت نام تجارتی و موسسات غیر تجاری متصدی مخصوصی از طرف اداره کل ثبت تعیین خواهدشد .

ماده پنجم : اداره ثبت شرکتها در تهران و دوایر ثبت شرکتها در شهرستان ها در ثبت شرکت نامه قائم مقام دفتر خانه های رسمی می باشد .


جالبترین شرکتها ,اداره ,تجارتی ,صنعتی ,ماده ,مالکیت ,مالکیت صنعتی ,آیین نامه ,علایم تجارتی ,اصلاحی آیین ,کمیته می ,مالکیت صنعتی تشکیل ,پلمپ دفاتر تجا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهار انقلاب هدایای تبلیغاتی فایل می|جستجوگر برترین محصولات ایرانی و خارجی| Fileme در هجــرانی بی‌کــران منزلگه ققنوس کابینت و دکوراسیون آرت در استان یزد اینجا همه چی هست گرافیک آنلاین چاپ کارت ویزیت