همان طور که در بخش معرفی مناطق باغ ویلایی گفته شد ، شهریار شهرستانی واقع در غرب استان تهران است که به دلیل آب و هوای مناسب و خاک مرغوب و حاصلخیز توانسته است سهم بسیار زیادی را در تامین میوه و صادرات آن داشته باشد. همچنین آب و هوای فوق العاده این منطقه موجب مورد توجه قرار گرفتن این منطقه در بین پایتخت نشینان شده است.همین امر ساخت باغ ویلا را در شهریار به طور گسترده ای افزایش داده است. اغلب صاحبان و یا اران باغ ویلا تمایل دارند که در کنار ویلا ، باغات میوه را نیز در اختیار داشته باشند تا از تجارت در این زمینه بی بهره نمانند.در این مقاله قصد داریم تا شرایط رشد درختان میوه را در این منطقه مورد بررسی قرار دهیم.

انتخاب زمین مناسب

یکی از مهمترین عملیات آماده سازی زمین، تسطیح زمین می‌باشد. عملیات تسطیح، کشت منظم درختان میوه را فراهم می‌نماید. در صورتی که زمین سفت باشد بایستی عملیات شخم بصورت عمیق در آن انجام گیرد چرا که رشد ریشه در خاک‌های سفت و متراکم به سختی صورت می‌گیرد. در خاک‌هایی که به شدت شنی، رسی، آهکی، شور، سدیمی و یا شور- سدیمی می‌باشند عملیات اصلاح خاک الزامی است. شهریار دارای خاک مرغوب و حاصلخیزی برای احداث باغ میوه میباشد و در صورت کاشت اصولی نهال حتما به نتیجه خواهد رسید.

میوه های تابلستانی باغ های شهریار

میوه های قابل کشت در شهریار

زردآلو

 نهال زرد آلو به گونه ای است که در مدت زمان کمتری نسبت به دیگر میوه ها گل میدهد.مناطقی مانند شهریار که داراي آب و هواي گرم و خشك هستند ، براي كشت زردآلو مناسب مي باشند. با توجه به اينكه اين گونه زود گل مي دهد، سرماي ديررس بهاره يك عامل محدودكننده براي كشت آن مي باشد. نياز سرمايي زردآلو حدود 900-250 ساعت است.

هلو و شليل

شرایط کشت هلو و شلیل تقریبا به یک صورت است. هلو نسبت به شلیل زود تر گل میدهد میتوان گفت قبل از سيب، گلابي و گيلاس و در مقايسه با بسياري از گونه هاي درختان ميوه نسبت به سرما مقاومت كمتري دارد. سرما همیشه مسئله ای بزرگ در کشت هلو به شمار میرود. شکوفه های هلو را در دمای2/2- میتوان از دست رفته در نظر گرفت چرا که دامنه سرمای این میوه بسیار محدود میباشد و باید دقت ویژه ای را در انتخاب محل کاشت این نهال به خرج داد. این میوه ه های تابستانی با نياز سرمايي حدود 1000-400 ساعت در مناطق با آب و هواي تابستانهاي گرم و خشك و فاقد سرماي ديررس بهاره مانند آب و هوای شهریار و ملارد ، به خوبي پرورش مي يابند.

گيلاس و آلبالو

برای کشت گيلاس و آلبالو لازم است تا در مناطقی کاشته شوند که دارای تابستان های خشک و خنک میباشد. یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است حتما مورد توجه قرار گیرد عدم بارندگی در فصل برداشت است. وقوع بارندگي در فصل برداشت باعث ترك خوردن ميوه هاي گيلاس شده كه آلودگي را در پي خواهد داشت.برخی از گیلاس ها دارای پوست سفت تری نسبت به دیگر نوع ها هستند که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و در کشت دقت بیشتری را لازم دارند. نياز سرمايي گيلاس حدود 1700-500 و آلبالو حدود 1700-1000 ساعت است. کشت گیلاس شرایط خاصی را میطلبد.


و باغ ویلا در غرب تهران میوه ,گيلاس ,شهریار ,عملیات ,نياز ,نسبت ,نياز سرمايي ,حدود 1700 ,ديررس بهاره ,سرماي ديررس ,توجه قرار ,سرماي ديررس بهاره منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای طراحی و ساخت سایت حرفه ای سیتی لند شب شراب فال و استخاره و حافظ و قهوه آشپزی الوچه چت|چت روم|چت الوچه|چت روم الوچه خدمات کامپیوتری در تهرانپارس و شرق تهران پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان