نان شیرمال ترکی از انواع نان های خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نان سنتی را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در طرز تهیه نان شیرمال ترکی از آرد و روغن و زرده تخم مرغ و شیر و شکر و خمیر مایه تازه و نمک و آب ولرم و زنجبیل و کنجد و کره و شیر استفاده می شود.

 

نان لواش، نان بربری، نان شیرمال و نان خانگی از انواع روش های مختلف برای پخت نان می باشند و اگر شما تمایل دارید نان مصرفی تان را خودتان در منزل بپزید بهتر است از این روش ها برای پخت نان استفاده کنید.

مواد لازم

روغن : ۲/۳ فنجان

آرد : ۵ تا ۶ فنجان

زرده تخم مرغ : دو عدد

شیر : یک فنجان

شکر : ۲/۳ فنجان

خمیر مایه تازه : یک قاشق سوپخوری

آب ولرم : به میزان لازم

نمک : یک قاشق چایخوری

زنجبیل : ۱ قاشق چایخوری

کنجد : ۱/۳ فنجان

کره : به مقدار لازم

شیر : به مقدار لازم

طرز تهیه نان شیرمال ترکی

برای پخت نان شیرمال ترکی خمیر مایه را به همراه یک قاشق مرباخوری شکر درون شیر گرم حل کنید و اجازه دهید تا خمیر مایه به صورت کامل پف کند.

ظرفی مناسب را انتخاب کنید و خمیر مایه را بعد از آماده شدن درون ظرف بریزید سپس روغن و شکر و نمک و زرده تخم مرغ و زنجیل و شیر و آب را به خمیر مایه اضافه کنید و همه این مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید و بعد از اینکه مواد یکدست شدند آرد را به صورت آرام آرام به آن ها اضافه کنید و خمیر نان را هم بزنید تا خمیری یکدست و نرم بدست آید.

به مدت ۵ تا ۶ دقیقه خمیر نان شیرمال را به خوبی ورز دهید.

سپس خمیر را به ۴ تا ۶ قسمت تقسیم کنید و خمیر را گلوله کنید و روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت سه ساعت بماند و جا بیفتد.

بعد از مدت زمان ذکر شده سینی فر را با مقداری روغن چرب کنید و با کمک وردنه هر کدام از گلوله های خمیر را به اندازه قطر ۱.۵ سانتی متر پهن کنید و خمیر را به شکل بیضی در آورید.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان شیرمال ترکی، روی خمیرها را با قالب گرد نقش دهید و آن ها را درون سینی فر قرار دهید.

زرده تخم مرغ و کنجد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را روی خمیر بمالید و خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه استراحت دهید تا نان بعد از پخت پوک شود.

در مرحله آخر طرز تهیه نان شیرمال ترکی سینی فر را درون طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان شیرمال ها پخته شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون فر خارج کنید و اجازه دهید تا نان ها مقداری سرد شوند سپس روی شیرمال مقداری شیر و کره بمالید تا نان ها براق و نرم شوند و نان ها را به صورت دو به دو و از قسمت پشت به یکدیگر بچسبانید و نان شیرمال ها را درون نایلون قرار دهید تا خشک نشوند.  

 

نکات طلایی برای پخت بهتر نان شیرمال

در طرز تهیه نان شیرمال ترکی خمیر را باید تا اندازه ای ورز دهید که همه مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

توجه داشته باشید که ورز دادن بیش از اندازه خمیر باعث خشکی آن و ترک خوردن نان ها می شود.

در طرز تهیه نان شیرمال ترکی می توانید به جای کره از شیرمال استفاده نمایید.

برای خوشمزه و پوک تر شدن نان شیرمال ها بهتر است درون فر یک ظرف آب قرار دهید.


آموزش غذا خمیر ,شیرمال ,دهید ,ترکی ,تهیه ,مایه ,شیرمال ترکی ,خمیر مایه ,قرار دهید ,اجازه دهید ,ظرفی مناسب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مسیرِ عشق کتاب گیاهان كافي نت مجازي چاپ کارت پی وی سی PVC و مواد مصرفی کارت پرینتر موزبت | موزیک بت , متن آهنگ , متن آهنگ های ایرانی , MusBET پایا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. هر چی بخوای هست دستورپخت غذا