سنگ مرمریت پرطاووسی از سنگ های ساختمانی تزئینی است که علاوه بر زیبایی خاص خود دارای قیمت مناسبی نیز می باشد و در انواع رنگ های سنگ مرمریت کرم­­­، زیتونی­، طوسی­، پرتقالی ( کرم صورتی ) و گل تیره با رگه هایی طبیعی در ابعاد مختلف طولی و پلاک ، تولید و فرآوری می گردد.

سنگ پله مرمریت پرطاووسی، سنگ بسیار زیبایی است که در برابر فشار و ضربه مقاوم بوده و بسیار براق و درخشان است. این نوع سنگ برای راه پله داخلی و خارجی و همچنین مکان های پررفت و آمد بسیار مناسب می باشد.

 

سنگ مرمریت اسلب به سنگهای مرمریت با ابعاد نسبتا بزرگ گفته می شود که ابعاد سنگ اسلب معمولا بزرگتر از 120*220 سانتیمتر میباشد. برای تولید سنگ اسلب لازم است ابتدا اقدام به کوپ پرطاووسی شود. لازم به ذکر است که  هزینه فروآوری سنگ خام جهت تولید سنگ اسلب نسبتا 2برابر می باشد.

هم اکنون سنگ مرمریت پرطاووسی صادراتی و وارداتی از کشورهای مختلف عموما بصورت اسلب می باشد تا در کشورهای مقصد سنگ اسلب را به ابعاد مورد نظر برش بزنند.

شرکت پرشین استون یکی از برترین تولید کننده گان انواع سنگ مرمریت پرطاووسی، گلدن بلک و همچنین مرمریت مشکی در ایران است.

 

گرانیت:

ویژگی : 1- بارزترین ویژگی سنگ گرانیت سخت بودن آن است كه علت آن بالا بودن درصد سیلس موجود در سنگ می باشد .2-  طبق مطالعات زمین شناختی سنگ گرانیت در طولانی مدت بر روی سلامتی انسان آثار منفی بر جای می گذارد .3-  از سنگ گرانیت سبب شده تا اره هایی كه برای برش گرانیت به كار می رود .4- با اره ی دیگر سنگها متفاوت باشد.
موارد استفاده : مناسب برای نما ، كف و پله اما بخاطر سخت بودن برای كارهای حجمی و ابزار زنی مناسب نیست. موارد مصرف بیشتر در مراكز عمومی می باشد.

مرمریت:

ویژگی : سنگ مرمریت برعكس گرانیت نه تنها سنگ سختی نیست بلكه به دلیل عدم مقاومت كافی در برابر تغییرات آب و هوایی در فضاهای خارجی ساختمان بكار نمی رود.
موارد استفاده : فضاهای داخلی ساختمان ( كف و پله و.) و كارهای حجمی و ابزار زنی ( به دلیل نرم بودن)

مرمر:

ویژگی : سنگ مرمر گرانترین  سنگ ساختمانی در دنیاست . استخراج آن دشوار است و بهترین ذخایر آن در ایران می باشد. سنگ مرمر بر خلاف  سنگ گرانیت دارای خاصیت های درمانی بوده ( منبع كلسیم ) و آرام بخش است . شاید علت استفاده از سنگ مرمر در اغلب مكانهای مذهبی مشرق زمین همین می باشد. سنگ مرمر همچنین تنها خانواده ای از سنگهاست ( سنگهای ساختمانی) كه بجز چند استثنا تمامی آن نور را از خود عبور می دهند.

  • موارد استفاده : مناسب برای همه موارد یعنی فضاهای داخلی و خارجی ولی ترجیحا" نباید در فضاهای خارجی استفاده كرد  همینطور كارهای حجمی و ابزار زنی . البته سنگ های مرمر در طولانی مدت در اثر شرایط جوی كم رنگ می شوند ودر مناطق سردسیر و در فضای باز استفاده نمی شود.

چینی و كریستال:

ویژگی: معمولا" سفید رنگ و با رگه های آبی، سیاه و یا زرد رنگ. سنگ چینی و کریستال بسیار مقاوم است . سنگ چینی و کریستال امروزه تقریبا" منسوخ شده است و به ندرت در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . سنگ های چینی و کریستال معروف مانند قروه ، الیگودرز، تبریز ، سیرجان و.

  • موارد استفاده: مناسب برای همه موارد ، یعنی فضاهای داخلی و خارجی و نیز استفاده های حجمی و ابزار زنی .

لایمستون :

ویژگی : در زبان انگلیسی به معنای سنگ آهك است و در اصطلاح به آن گل سنگ می گویند كه این خود نشان دهنده نرم بودن و مقاومت بسیار پایین سنگ آهك است. در نتیجه چندان  متداول نیست و از لحاظ درخواست بازار در رتبه آخر سنگهای ساختمانی قرار دارد . علاوه بر این چرك پذیر بوده و دارای قدرت جذب آب بالا می باشد.

  • موارد استفاده: به دلیل نرم بودن عمدتا برای ابزار زنی و كارهای حجمی مورد استفاده قرار می گیرد. برای فضاهای خارجی ساختمان اصلا مناسب نیست.سطح آن به راحتی خراش بر می دارد.

تراورتن :

ویژگی : سنگ تراورتن امروزه پركاربردترین سنگ در نمای ساختمان هاست . برجسته ترین ویژگی آن وجود حفره های موجود در سنگ می باشد كه موجب شده تا قدرت جذب آن نیز بالا رود . سنگ تراورتن همزمان دو ویژگی مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و در عین حال نرم بودن برای استفاده های ابزارزنی را به صورت یكجا در خود دارد و بر عكس سنگ مرمر استخراج آن از معادن چندان دشوار نیست. حفره های موجود در سطح سنگ تراورتن توسط رزین یا بتونه قابل ترمیم بوده و از نظر تنوع رنگ مانند سنگ گرانیت در سطح بالایی قرار دارد.

  • موارد استفاده : مناسب برای تمامی موارد، در فضاهای خارجی ، داخلی ، ابزار زنی و كارهای حجمی .

انواع سنگ هایی كه در كارخانه ساخارا و آژیانه بریده می شود:

به دلیل تنوع رنگی سنگ تراروتن و نیز مصارف مختلف، در دسترس بودن ، استقبال بازار امروز و امكان فراوری های متنوع ، این سنگ اصلی ترین محصول كارخانه ساخارا و آژیانه را تشكیل می دهد. علاوه بر تراورتن امكان تهیه سنگهای مرمریت ، مرمر، لامیستون و چینی  نیز در كارخانه ساخارا و آژیانه وجود دارد.


نام گذاری تراورتن ها:

مانند همه سنگهای دیگر ، نام گذاری سنگ تراورتن در اغلب موارد بر اساس مكان جغرافیایی معدن آن انجام می شود و البته از آنجا كه چند معدن مجزا می توانند در یك محل و در كنار هم قرار گیرند گاهی این نام گذاری به نام معدن و یا سینه كار ( معدن دار) سنگ مربوطه تغییر می كند.
گفتنی است كه بیشتر تراورتن های موجود به ویژه در تهران از منطقه محلات به دست می آید كه این به دلیل غنی بودن كوههای موجود در محلات و در نتیجه تنوع سنگ در این منطقه و نیز مسافت نزدیك آن تا كارخانه می باشد.

انواع تراورتن های محلات:

همانگونه كه اشاره شد در منطقه محلات چندین كوه غنی از تراورتن در نزدیكی یكدیگر قرار دارند . كوههای حاجی آباد، آتش كوه، دره بخاری، آبگرم، طرق، دو گوش، انبارك و. كه تراورتن های یافت شده در آنها معمولا" در رنگهای كرم تیره یا روشن می باشد. نا گفته نماند كه سنگ تراورتن در بسیاری از دیگر شهرهای ایران مانند كاشان ، تكاب ، آذرشهر، همدان، اصفهان، ماكو و. یافت می شود.


اطلاعات پزشکی، صنعتی استفاده ,تراورتن ,مرمریت ,موارد ,ویژگی ,گرانیت ,موارد استفاده ,كارهای حجمی ,استفاده مناسب ,فضاهای خارجی ,مناسب برای ,موارد استفاده مناسب ,یعنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

09197977577فلزیاب لورنز زد 1 | Lorenz z1 بهمن 98 عشق آموزش تخصصی زبان انگلیسی دلم در هوای تو شوق نوشتن دارد، جهان خالی از حجت نمی ماند موتور سنگین