عوامل-موثر-بر-ترک-اعتياد
عوامل موثر بر ترک اعتياد
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 207 کیلوبایت

نوع فایل: word


مقدمه:
پرسشهاي زيادي درباره اعتياد در جامعه مطرح مي‌شود هر يك از متخصصان، كارشناسان و مردم جامعه از زاويه‌اي خاص بر مسئله نگاه مي‌كند و متناسب با ديدگاه خود راه حل‌هايي را عرضه مي‌كنند. پرسش مهمي كه در اين دوره از زمان بيشتر به چشممي خورد اين است كه آيا اعتياد يك مشكل فردي است يا اجتماعي، ‌آيا اعتياد يك بيماري يا انحرافي اخلاقي است ؟ آيا اعتياد به ساخت اجتماعي و اتفاقاتي كه در نهادهاي آن مي‌افتد مرتبط است ؟ آيا اعتياد زاييده مناطق فقير، ‌حاشيه نشين و محروم جامعه است ؟‌
نگرش به اعتياد به عنوان يك عملي خلاف اخلاق :‌
از اين ديدگاه اعتياد رفتاري است كه توسط فرد انتخاب مي‌شود. معتاد كسي است كه به جامعه و مردم آن ؟؟ نمي‌گذارد. احساس مسئوليت نمي‌كند. چنين فردي موجودي بي مبالات و فاسد است. معتاد با انتخاي اين رفتار به خانواده و جامعه زيان مي‌رساند كمك به معتاد تا زماني كه به اعتايد دچار است كاري عبث و بيهوده است. مجازات معتاد امري طبيعي است. قبول اين ديدگاه نظري به معناي آن است كه مطالعته درباره ماهيت آن لازم نيسيت نو راه مقابله با آن همان مجازات است. اظهار نظر‌ها نشان مي‌دهد كه دولت هابا اعمال اين روش نتوانسته‌اند بر اعتايد غلبه كند.
ارزيابي آمادگي تصميم به ترك اعتياد :‌
ارزيابي آمادگي از جمله گام‌هاي ديگر پيش از اجراي برنامه است كه هيچ گاه در برنامه‌هاي پيشگيري و درمان اعتايد در ايران اجرا نشده است. در اين نوع ارزيابي مايليم بدانيم جامعه تا چه حدودي از مشكل و ضرورت اقدام براي رفع آن مشكل آگاه است. جدول اوليه آمادگي اجتماعي مبتني بر مفهوم آمادي روان شناختي است كه پروكاسكا (1979) آن را توصيه كرده است. جوامع نيز در اين الگو همانند هر فرد از مراحل و درجات مختلف آگاهي از مشكل و ضرورت تغيير آن مي‌گذرند.
الف ـ مرحله پيش تاملي :‌در اين مرحله حداقل آگاهي از مشكل وجود دارد و انگيزه‌اي براي تغيير وجود ندارد.
ب ـ‌مرحله تاملي :‌در اين مرحله فرد يا جامعه از مشكل آگاه است اما براي مقابله با آن تعهدي را نمي‌پذيرد، ولي تمايل به رفع آن ايجاد مي‌شود.
ج ـ مرحله آمادگي : به خساراتي كه مشكل به بار مي‌آورد توجه مي‌شود و تلاش‌هايي ابتايي براي حل آن صورت مي‌گيرد.
د ـ مرحله عمل :‌براي حل مشكل اقدام حدس صورت مي‌گيرد.
ه ـ مرحله نگهداري :‌وضعيت مساعد مي‌شود و براي مدتي به حال اول باز مي‌گردد.


فیلم و کتاب دات آی آر اعتياد ,مشكل ,جامعه ,مرحله ,مي‌شود ,فایل ,صورت مي‌گيرد ,مشكل آگاه ,عوامل موثر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شب ترسناک,جن,ارواح,علوم غریبه,متافیزیک,چاکرا,رمل,جفر,چشم سوم دانلود رایگان کامل ترین سوالات اصلی آزمون آیین نامه رانندگی بتا 2 پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پرس اکستروژن نماوا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دان.