طرح جابربن حیان کلاس سوم با موضوع نور

دانلود طرح جابربن حیان کلاس سوم با موضوع نور

این مجموعه شامل:

پوستر های طرح جابربن حیان در مورد نور
تابلوی نمایش طرح جابربن حیان  در مورد نور
عکس جابربن حیان در مورد نور
مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان نور
این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
قسمتی ازین مجموعه
سرعت نور در خلاء دقیقاً ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸ متر بر ثانیه است. چون هم اکنون در دستگاه SI از یکای(به انگلیسی: Units of measurement) متر استفاده می‌شود، سرعت دقیق نور نیز با یکای متر تعریف شده است. در گذشته، فیزیک‌دانان بسیاری تلاش کردند تا سرعت نور را بدست آورند که از میان آنان می‌توان به گالیلئو گالیله(به ایتالیایی: Galileo Galilei) اشاره کرد که در قرن ۱۷ میلادی برای بدست آوردن سرعت نور تلاش کرد.

همچنین اوله رومر(به دانمارکی: Ole Rømer)، فیزیکدان دانمارکی در سال ۱۶۷۶ آزمایشی طراحی کرد تا با کمک یک تلسکوپ(به انگلیسی: Telescope) بتواند سرعت نور را اندازه‌گیری کند. وی گردش سیارهٔ مشتری و یکی از ماه‌های آن آیو(به انگلیسی: Io) را زیر نظر گرفت. او محاسبه کرد که ۲۲ دقیقه طول می‌کشد تا نور، قطر مدار زمین را بپیماید.[۱] شوربختانه در آن زمان داده‌ها کافی نبود؛ اگر رومه قطر مدار زمین را داشت، سرعتی که برای نور می‌توانست بدست آورد ۲۲۷٬۰۰۰٬۰۰۰ متر بر ثانیه می‌بود.

اطلاعات اضافی درباره این دانلود طرح جابربن حیان کلاس سوم با موضوع نور:

این پروژه به صورت کامل و آماده پرینت توسط دانش آموزان و معلمین و آموزگاران گرامی می باشد. تمامی فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word)  می باشند.

لینک دانلود:

طرح جابربن حیان کلاس سوم با موضوع نور

 

طرح جابربن حیان کلاس سوم با موضوع نور


فایلستان|طرح جابر| پیشنهاد ارزشیابی|گزارش تخصصی|اقدام پژوهی جابربن ,حیان ,موضوع ,کلاس ,سرعت ,بدست ,جابربن حیان ,حیان کلاس ,مدار زمین منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

autobararj 3H0104ev ناجیان کوهستان شهریار همه چی موجوده ایکس اچ بلاگ دانلود فایل های کمیاب ❤بهشت من چادرمه❤ پی اس بوی|خرید طرح لایه باز PSD