فیلم ترسناک یکی از ژانرهای فیلم ترسناک است که در ابتدا خیلی تحت تأثیر فیلم‌ های ترسناک اکسپرسیونیسم قرار داشت، در این ژانر از عامل‌های ترس، نفرت و وحشت استفاده شده است. در فیلم ترسناک از صحنه‌های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده شده و معمولاً با ژانرهای فانتزی و علمی تخیلی تداخل دارند. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر دلهره‌آور دارد. در فیلم ترسناک با استفاده از ترس از ناشناخته‌ها و کابوس‌ها ترس به بیننده القا می‌شود. استفاده از نورهای پر کنتراست، فضاهای مرموز و مه‌آلود و همچنین نورپردازی با مایه‌های تیره از ویژگی‌های دیگر این گونه‌است. فیلم‌های ترسناک رفته رفته طرفداران بیشتری را در سراسر جهان به خود جذب می‌کنند و مخاطب آنها را اکثراً قشر جوانان تشکیل می‌دهند.


اولین فیلم‌ ترسناک ، از سال ۱۸۹۰ شروع به ساخته شدن کردند. در اولین فیلم‌ های ترسناک، معمولاً موجودی فراطبیعی یا ناشناخته یا حیوانی خطرناک شخصیت منفی (شرور) داستان بود. شروع ساخت فیلم های ترسناک که ترس مستقیم انسان از انسان را نشان می‌دهند، به دهه ۶۰ میلادی و فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک، که از نظر خیلی‌ها بزرگترین کارگردان این سبک است. بعدها، فیلم ترسناک درخشش هم توسط استنلی کوبریک ساخته شد؛ که آن نیز از بزرگ‌ترین فیلم‌ های ترسناک به حساب می‌آید.


فیلم‌ ترسناک زیرشاخه‌های گوناگونی دارند که فیلم اسلشر و فیلم روان‌شناسانه از محبوب‌ترین آن‌ها هستند. در فیلم‌ ترسناک روانشناسانه به ندرت از خشونت یا خون استفاده می‌شود؛ در فیلم‌های روانی و حلقه نیز از همین سبک استفاده شده است. فیلم‌های اسلشر از خشونت بسیار زیاد و معمولاً از دست دادن اعضای بدن، تکه‌تکه شدن و… استفاده می‌کنند. از معروف‌ترین فیلم‌ های ژانر اسلشر، می‌توان به بدبو، مقصد نهایی، هالووین، و سری فیلمهای اره و پیچ اشتباه اشاره کرد.

 


آموزش فارسی ترسناک ,فیلم ,فیلم‌ ,استفاده ,ژانر ,ساخته ,فیلم ترسناک ,فیلم‌ ترسناک ,اولین فیلم‌ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پارس بلاگیز گروه برنامه نویسی هسنا ایران فایل بهترین سایت افت مستر قرص آشنایی با مسیحیت dtheange