کامپوزیت ونیردندان

نوعی از کامپوزیت ها که برای پوشش سطح دندان مورد استفاده قرار می گیرند و قابل پولیش نیز می باشند کامپوزیت های ونیر می باشند.کامپوزیت های منیر به مدت زمان کمی برای درمان نیاز دارند که این مدت زمان بسته به تعداد دندان هایی که نیاز به کامپوزیت دارند بین یک تا سه ساعت وقت لازم دارد.یعنی حتی در یک روز نیز می توان این روش درمان را کاملا انجام داد.

 

کامپوزیت ونیردندان

برای استفاده از ونیر کامپوزیت ها ابتدا مشاوره با دندانپزشک متخصص لازم می باشد که با توجه به توصیه ها و صلاح دید دندانپزشک زیبایی نیاز به استفاده از کامپوزیت ونیر یا عدم نیاز به آن مشخص می شود.برای انجام کامپوزیت ونیر لثه و دهان فرد باید عاری از هرگونه بیماری فعال و یا التهاب باشند.

این روش کاملا بی ضرر برای زیبایی و لبخند فرد می باشد.کامپوزیت دارای ترکیبی شامل مواد زمینه ای می باشد که با ترکیب شدن این مواد با موادی به نام فیلر می توان استحکام بالایی را در آنها به وجود آورد.کامپوزیت های ونیر ترکیبی خمیری کل دارند  که این ترکیب خمیری شکل وقتی که در معرض تابش طول موج خاصی از نور قرار بگیرد کاملا سخت و سفت خواهد شد.پس از اینکه کامپوزیت ها سفت شدند از پولیش استفاده می شود که بتوان به آن ها شکل مناسب داده شود و با این پولیش دادن از ایجاد مزاحمت کامپوزیت برای باقی دندان ها جلوگیری می شود.

یکی دیگر از کاربردهایی که برای کامپوزیت ونیر می توان شمرد استفاده از کامپوزیت ونیر در پر کردن دندان ها می باشد. برای پر کردن دندان ها به وسیله این ماده به این شکل استفاده می شود که ابتدا دندان را با کامپوزیت ونیر خمیری شکل پر می کنند و سپس با تاباندن نور به آن، آن را از حالت خمیری خارج کرده و سفت می کنند.البته این نکته نیز حائز اهمیت است که هر کامپوزیت سفید و محکمی را نمی توان در دندانپزشکی زیبایی استفاده کرد.

از آنجا که کامپوزیت ونیر دارای قیمت به صرفه ای می باشد اغلب افراد این روش را به لامینت ترجیح می دهند.

ماندگاری و دوام در ونیر کامپوزیت ها به فاکتور های مختلفی وابسته می باشد. چرا که حتی بین مواد کامپوزیتی که برای ساخت کامپوزیت ونیر مورد استفاده قرار می گیرند نیز تفاوت های زیادی وجود دارد.عادت های رفتاری و بهداشتی بیمار و نحوه مراقبت بیمار از کامپوزیت ونیرها نیز در روند طول عمر آنها موثر خواهد بود.مثلا بیماری که دارای دندان قروچه باشد و یا مواردی این چنینی باشد عمر کامپوزیت ونیر را کاهش می دهد.

برخی از خدمات دکتر لیلا صدقی

ایمپلنت

اصلاح طرح لبخند

لامینت دندان

ارتودنسی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدقی

 


جراحی فوق تخصص پلاستیک کامپوزیت ,ونیر ,دندان ,استفاده ,خمیری ,توان ,کامپوزیت ونیر ,کردن دندان ,ونیر کامپوزیت ,باشند کامپوزیت ,مورد استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جهنم هیپ هاپ روستای بهرامجرد کرمان دانلود آهنگ تخفیف ویژه هزینه بازسازی خانه | ویرا معماری repovid فروشگاه آنلاین ارزش ویژه برند