تعیین قیمت پتینه کاری روی سقف و دیوار


یکی از تکنیک های جدیدی که برای تزیینات داخلی و بعنوان پوشش رنگی برای سطوح دیوار و سقف استفاده می شود، پتینه کاری می باشد.


همانطور که در مبحث مربوط به پتینه کاری به آن اشاره شده، پتینه در اصل به معنای تکنیک کهنه جلوه دادن اشیاء, سطوح و یا هر چیز دیگر می باشد.


اما آنچه امروزه در کشور ما به عنوان پتینه از آن نام برده می شود، دامنه خیلی زیادی از ترکیب ها و طیف های رنگی را شامل می شود.


مثل :


پتینه کهنه کاری

پتینه ورق طلا و ورق نقره و …

دکوپاژ و پتینه اشیاء

پتینه طرح سنگ های آنتیک

پتینه طرح چوب

پتینه طرح ترک

پتینه تکسچر

پتینه برجسته

و …

اما این هنر استفاده از ترکیب رنگ با توجه به ظرافت و زمان بر بودن باعث شده قیمت پتینه کاری نسبت به رنگ امیزی و نقاشی ساده بالاتر باشد.


بنابراین پنینه کاری را می توان گروه هنرهای تزیینی قرار داد و چون شاخص دقیقی برای تعیین هرینه و قیمت پتینه کاری در دسترس نیست بایستی برای این منظور چند معیار را در نظر بگیریم.


1 – اولین معیاری که برای تعیین قیمت پتینه کاری باید در نظر داشت، تکنیک پتینه مورد نظر است. برخی تکنیک در حین زیبایی که دارند نیاز به دقت و ظرافت عمیقی ندارند و می توان با توجه به صرفه جویی در زمان هزینه نهایی پتینه را نیز پایین تر در نظر گرفت.


2 – دومین عامل در تاثیر گذار در قیمت پتینه کاری، کیفیت رنگ های مورد استفاده است. باتوجه به اینکه قرار است ما هزینه بیشتری نسبت به رنگ آمیزی ساده داشته باشیم پس باید توجه شود که رنگ های مورد استفاده برای پتینه با کیفیت خوبی داشته باشند تا گذشت زمان طیف رنگی ایجاده شده را تغییر ندهد.


3 – سومین عامل را می توان متراژ کار پتینه کاری در نظر گرفت. هر چقدر متراژ کار بالا باشد می توان قیمت هر مترمربع را پایین تر در نظر گرفت. این کاهش قیمت بدلیل سرشکن شدن هزینه ثابت مثل تهیه ابزارآلات و آماده سازی محیط کار می باشد.


4 – اما مهمترین عامل برای تعیین قیمت پتینه کاری هنرمند یا پتینه کار می باشد. همانطور که گفته شد پتینه کاری یک کار هنری است و دستخط هر هنرمند با دیگری متفاوت می باشد. یک هنرمند می تواند با توجه به خلاقیت و با استفاده از تجربیات کاری خود طوری رنگ ها را در کنار یکدیگر و درهم آمیخته سازد که خالق یک اثر هنری ماندگار باشد.


باتوجه به رایج شدن این تکنیک رنگ آمیزی ساختمان اکثر افراد خود را متخصص و هنرمند پتینه کار معرفی می نماید اما در اصل یا یک اجرای کپی برداری شده دارند که ممکن است با هارمونی دکوراسیون داخلی همخوانی نداشته باشد. و یا اینکه یک اجرای ضعیف و غیر کارشناسی خواهند داشت.


بنابراین بهتر است اگر به فکر پتینه کاری دیوار و سقف خانه و محل کار هستیم قیمت پتینه کاری تنها ملاک انتخاب پتینه کار قرار ندهیم. و قبل از سپردن کار پتینه کاری به یک شخص از نمونه کارهای اجرا شده بازدید داشته باشیم تا با خیالی راحت از زیبایی این هنر لذت ببریم.


منبع مطلب : https://yashiil.com


تزیینات و نقاشی ساختمان یاشیل پتینه ,کاری ,قیمت ,تعیین ,استفاده ,تکنیک ,پتینه کاری ,قیمت پتینه ,تعیین قیمت ,برای تعیین ,داشته باشیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قرآن و اهل بيت رمزماندگاري ????آقای خاص???? vistamag معرفی کالا فروشگاهی ترامپ Historical Matters کارکده اسمان چشم هایت همه چی موجوده