زایمان طبیعی

به دنیا آمدن بچه لذت بخش ترین لحظه ای است که مادر تجربه می کند. اما چه خوب است که این لحظه ی زیبا با سلامتی نوزاد و مادر همراه باشد. عبور از مجرای زایمان باعث تحریک سیستم قلبی و عروقی جنین می شود. هنگامی که نوزاد از مجرای زایمان عبور می کند، مجموعه ای از باکتری ها وارد بدنش می شود، که این باکتری ها باعث افزایش سیستم ایمنی کودک می شوند. همچنین هنگامی که نوزاد از دهانه واژن با فشار عبور می کند، باعث می شود که مایع آمنیوتیک از ریه ی او خارج شود. در کل می توان گفت زایمان طبیعی، فرآیند تکامل رشد جنین به شمار می رود. همچنین دوران نقاهت زایمان طبیعی برای مادران بسیار کوتاه تر از زایمان سزارین می باشد. خطر زخم شدن و ایجاد عفونت و سایر مشکلات پس از زایمان نسبت به زایمان سزارین بسیار کمتر است.

[caption id="attachment_3427" align="alignnone" width="300"]زایمان طبیعی زایمان طبیعی[/caption]

روند زایمان طبیعی

در مرحله اول، انقباضات رحمی ایجاد می شود که باعث ایجاد تغییرات در دهانه رحم شده، و دهانه رحم به طور کامل باز می شود. که خود این مرحله به نوبه خود به چند دسته تقسیم می شود:

  • زایمان زودرس: باز شدن دهانه رحم به صورت کامل.
  • درد شدید زایمان: دهانه رحم سریع تر باز شده و گشاد می شود و انقباضات، طولانی تر و قوی تر و نزدیک تر به یکدیگر می شوند.

مرحله دوم، درد زایمان هنگامی شروع می شود که دهانه رحمی کاملا باز شده و با زایمان به اتمام برسد. ممکن است این مرحله با نام فشار دادن شناخته شود.

مرحله سوم و آخر، بالافاصله بعد از به دنیا آمدن نوزاد شروع شده و با خروج جفت، زایمان به پایان می رسد.

راهنمایی هایی جهت کاهش درد زایمان طبیعی

بسیاری از ن به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، بدون هیچ مشکل پزشکی زایمان سزارین را انتخاب می کنند. در اینجا به برخی راهنمایی هایی اشاره می کنیم که می تواند در کاهش درد زایمان طبیعی موثر باشد:

  • در صورتی که زن از درد شدید رنج می برد، می تواند داروهای مسکن، مانند اپیدورال را انتخاب کند.
  • تمرینات تنفس و تجسم ذهنی می تواند در طول زایمان، درد را به میزان زیادی کاهش دهد.
  • راه رفتن می تواند به کاهش درد زایمان کمک کند، شاید لازم باشد در طول هر انقباض کمی بایستید واستراحت کنید. پس از معاینه توسط پزشک متخصص ن و زایمان، در صورتی که هیچ مشکل خاصی وجود نداشت می توانید بصورت آزاد در اتاق راه بروید.
  • اگر هنوز کیسه آب شما پاره نشده است، می توانید از حمام آب گرم استفاده کنید.

خدمات دکتر شایان فر جراح زیبایی ن و متخصص ن و زایمان

هیستروسکوپی

کولپوسکوپی

لابیاپلاستی 

جراحی زیبایی واژن 

راه های ارتباطی

 ۸۸۰۵۷۸۷۵_ ۸۸۰۳۰۶۹۷

 info@drshayanfar.com

 پیج اینستاگرام

 کانال تلگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شایان فر جراح زیبایی ن و متخصص ن و زایمان


جراحی فوق تخصص پلاستیک زایمان ,طبیعی ,ن ,دهانه ,مرحله ,باعث ,زایمان طبیعی ,متخصص ن ,زایمان سزارین ,دکتر شایان ,زیبایی ن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زرین فان سنتر , مدل لباس , فیلم , سریال , آهنگ , عکس , اس ام اس گروه مهندسین مهاب ارزان کده caseyfuplcr Website آقای ماشین آلات فروش زغال صلوات گویان دزفول هر چی که بخوای