ابتدا کمی درباره نحوه ورود به دانشگاه هنرستانی ها توضیح دهیم.سپس به مساله حذف کنکور هنرستان 98 - 99 و اینکه آیا کنکور دهمی ها حذف میشود بپردازیم

کسانی که دیپلم فنی و حرفه ای می گیرند بدلیل اینکه دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند نمی توانند مستقیما برای دوره کارشناسی (لیسانس) در دانشگاه ها اقدام نمایند بلکه باید ابتدا دوره کاردانی (فوق دیپلم) را در دانشگاههای دولتی یا آزاد بگذرانند و سپس برای دوره کارشناسی اقدام نمایند.

گفتنی است کسانی که فوق دیپلم گرفته اند هیچ تفاوتی نمی کند که هنرستانی بوده اند یا رشته ریاضی و برای دوره لیسانس یک مسیر یکسان خواهند داشت. به عبارت دیگر رسیدن به مهندسی و مدارک بالاتر در هر رشته ای از هر دو مسیر ریاضی و یا هنرستان امکان پذیر است و هر دانش آموز باید بر اساس توانایی ها و شرایط خودش مسیر مناسب خود را انتخاب نماید.

قابل توجه اینکه ممکن است برخی از دانشگاههای بویژه دولتی دوره کاردانی را اجرا نکنند.

برای ورود به دانشگاههای دولتی لازم بود دانش آموزان در آزمون کنکور مربوط به خودشان شرکت نمایند ولی برای دانشگاهها دولتی و جامع علمی و کاربردی نیازی به کنکور نیست و بر اساس معدل گزینش انجام می شود. اما هم اکنون شرایط عوض شده و حذف کنکور هنرستان صورت گرفته است.

 

حذف کنکور هنرستان، هنرستان ها 12 ساله خواهند شد

جزئیات حذف کنکور هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه ای 97

 

علی زرافشان با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-98 خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و با حذف کنکور برای دهمی ها هنرستان ها 12 ساله خواهند شد، گفت:بنابراین دانش آموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمی روند بلکه وارد پایه دوازدهم می شوند، بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال های قبل تکمیل شود.

وی افزود:بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش صرفا بر اساس سابقه تحصیلی انجام می شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی 99-98 اولین دوره فارغ التحصیلان را در ساختار 12 ساله خواهیم داشت، گفت:بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آموزش عالی موظف به اجرای دوره کاردانی پیوسته است. بر این اساس از سال 98 دانش آموزان وارد دوره کاردانی پیوسته می شوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

زرافشان درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای هنرجویان گفت:طبق مصوبه برنامه پنجم و ششم توسعه قانونگذار آموزش عالی را مکلف کرده که امکان تحصیل پیوسته را فراهم کند. طبیعتا در این زمینه دو مجموعه دانشگاهی بزرگ فنی و حرفه ای را داریم و اگر تعداد داوطلب بیشتر از ظرفیت باشد باید پذیرش از طریق سایر دانشگاه ها فراهم شود.

به گفته وی، از سال 98 دیگر سابقه تحصیلی مطرح نیست و همه هنرجویان وارد دوره کاردانی پیوسته می شوند و برنامه درسی شان با حذف کنکور هنرستان 98 به شکل پنج ساله تدوین و تنظیم خواهد شد.

 

 

منبع : جزییات حذف کنکور هنرستان در سال 1397


s-sedayemoshaver کنکور ,دوره ,هنرستان ,دانشگاه ,اساس ,دانش ,کنکور هنرستان ,دوره کاردانی ,دانش آموزان ,کاردانی پیوسته ,برای دوره ,دوره کاردانی پیوسته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شرکت ایرانیان فن شرکت فرادید‌|نمایندگی دوربین مدار بسته وتجهیزات امنیتی سئو آباد مرکز مشاوره ایران تحصیل متاگیم-آکادمی آنلاین ۩۞۩ نارسیس SoliDance ۩۞۩ دانلود فیلم و سریال با لینک مستقیم