خواص و مضرات خوردن انار

 

زمانی که صحبت از سبزیجات و میوه ها به میان می آید، هر کدام از آن ها در برگیرنده خواص منحصر به فرد و مزایایی خواهند بود که می توانند به حفظ و بهبود سلامتی ما کمک کنند و در برابر پیشگیری و درمان بیماری ها مفید باشند. هزاران سال است که افراد از انار برای مقاصد سلامتی استفاده می کنند و اخیرا نیز این میوه به خاطر مزایایی که برای بدن دارد در میان افراد محبوب شده است. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که انار نیز می تواند مضراتی برای بدن داشته باشد. در این مقاله سعی می کنیم خواص و مضرات انار را با هم مرور کنیم.

 

لیست خواص انار

این میوه دارای آنتی اکسیدان است:

انار در برگیرنده پلی فنول هایی است که با عنوان تانین شناخته می شوند. این تانین ها دارای خواص ضد رادیکال های ازاد هستند و می توانند مزایا و تاثیرات بسیار خوبی بر روی بدن داشته باشند.

انار به کاهش خطر توسعه بیماری های قلبی کمک می کند:

بر اساس برخی از مطالعات انجام شده، بیمارانی که از پرفشاری خون رنج می برند می توانند با نوشیدن آب انار فشار خود را کمتر نمایند. این موضوع به قلب بیماران نیز کمک می کند و باعث کاهش تلاش مورد نیاز توسط قلب برای به جریان انداختن خون در سرتاسر بدن می شود.

انار خاصیت آنتی باکتریایی دارد:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف انار از بروز عفونت جلوگیری می کند و در برابر پلاک های دندانی خاصیت آنتی باکتریایی از خود نشان می دهد.

 

مضرات انار

این میوه باعث ایجاد مشکلات معده ای می شود:

با اینکه انار به طور مستقیم باعث ایجاد بیماری نمی شود اما مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد مشکلات مرتبط با حساسیت معده می شود. به خصوص اگر معده حساسی داشته باشید این میوه باعث ایجاد ناراحتی و درد خواهد شد.

این میوه برای افرادی که سطح قند بالا دارند می تواند خطرناک باشد:

افرادی که از دیابت رنج می برند باید در مورد مصرف انار هوشیار باشند زیرا محتوای قند بالایی دارد.

انار ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشند:

اگرچه تحقیقات بر روی این میوه محدود است اما برخی از مطالعات نشان می دهد انار ممکن است آنزیم هایی که در متابولیزه کردن داروها نقش دارند را دچار اختلال کند. بنابراین اگر مجبور هستید داروی خاصی را برای بیماری خود مصرف کنید، بهتر است درباره انار با پزشک خود م نمایید و ببینید این میوه با داروی مصرفی تداخل دارد یا خیر. با اینکه خوردن انار مزایای زیادی دارد اما در برخی از شرایط می تواند مضراتی هم داشته باشد. پس در خوردن هر ماده ای محتاط باشید.

 

بیشتر بخوانید: خواص انار برای مو

منبع: connectusfund


پزشک انار ,میوه ,داشته ,خواص ,باعث ,بیماری ,باعث ایجاد ,میوه باعث ,مصرف انار ,ایجاد مشکلات ,خوردن انار ,باعث ایجاد مشکلات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رسانه هنرمندان بلوچ ترشی جات خانگی دانلود فیلم و سریال - من فیلم میخوام دانلود کلیپ جدید نوشته های دختری حساس در آغاز کلام بود ارزانی SampadNur تخفیف ویژه فقط برای امروز کافه درآمد