کویر ورزنه یا کویر خارا در مرکز ایران، در استان اصفهان در نزدیکی شهری به نام ورزنه قرار دارد. ورزنه که در جنوب شرقی اصفهان قرار گرفته آخرین تمدن رودخانه زاینده رود با پنج هزار سال سابقه است. تالاب گاوخونی، جایی که رودخانه زاینده رود به پایان می رسد در ۳۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد. تحقیقات باستان شناسان در منطقه ای بین ورزنه و تالاب گاوخونی، نشانه هایی از تمدن پنج هزار ساله را آشکار می کند.
گویش مردم ورزنه مشابه گویشی است که زرتشتیان در یزد صحبت می کنند. نام ورزنه به اعتقاد برخی از زبان شناسان از کلمه ورزن و فعل ورزیدن به معنای سازندگی می آید که در فارسی قدیمی به معنای کشاورزی بوده است.
شهرت ورزنه در دنیا به خاطر صحرای بسیار دیدنی آن است. یکی از ویزگی های این صحرا، قابل دسترس بودن آن از طریق شهر بزرگ و تاریخی اصفهان است. این دسترسی برای گردشگرانی که به اصفهان می آیند فرصت مناسبی را جهت تجربه صحرانوردی می دهد.


آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ورزنه ,اصفهان ,کویر ,رودخانه زاینده ,تالاب گاوخونی، ,اصفهان قرار ,قرار دارد ,کویر خارا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شهنام کاندیکا|دانلود آهنگ،فیلم،سریال،انیمیشن تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. چگونه جسمي سالم وزيبا داشته باشيم علوم ماورا کنترلی کردن درب آپارتمان مرکز مشاوره شغلی و کاریابی رادوین آهنگ,دانلود,رمان,اندروید,موبایل