روش آموزش اخلاق در مکتب يادگيري:
طرفداران اين مکتب معتقدند که از يک سو اخلاق امري است نسبي ،يعني ارزشهاي مطلق اخلاقي وجود ندارد .از سوي ديگر ، ارزشهاي اخلاقي نيز ( مانند ساير رفتارها )طبق اصول يادگيري و از طريق پاداش و تنبيه يا سرمشق و الگو قرار دادن شکل نمي گيرد .بلکه مجموعه رفتارها و عادات که از سوي جامعه مورد پسند واقع شده است به تدريج از طريق مکانيسمهاي يادگيري به وسيله ي کودک کسب مي شود       .
نحوه ي آموختن اخلاق در اين مکتب مانند سايررفتارها تابع فرآيندهاي يادگيري از طريق مکانيسمهاي تشويقي و تنبيه و الگو قرار دادن معرفي مي کنند .اين نظريه مدافع اين عقيده است که کودکان در ارزشهاي اخلاقي خود را از معلمان و والدين کسب مي کنند (همان ، منبع ، صص 223 و 224 و 229).           


روش آموزش اخلاق در مکتب رشدي ـ شناختي  :
شاخص اخلاق در اين مکتب ،توانايي انجام قضاوت اخلاقي است و تأکيد بر فرآيندهاي عالي تعقل و تفکر است .
مهمترين ويژگي مکتب رشدي ـ شناختي اين است که به عقيده ي پيروان اين مکتب ، رشد اخلاق در کودکان طي مراحلي انجام مي گيرد که با مراحل رشد عقلي پيوندي نزديک دارد.        
در مکتب رشدي ـ شناختي تجربه نقش شکل دهنده را در کار رشد اخلاق در کودکان بازي مي کند .اما در مورد محتواي تجربه ، پياژه و کلبرگ دقيقاً هم عقيده نيستند .(همان منبع ، صص 210 و 221).           



نیمکت ما مکتب ,اخلاق ,يادگيري ,اخلاقي ,کودکان ,رشدي ,آموزش اخلاق ,مکتب رشدي ,قرار دادن ,طريق مکانيسمهاي ,الگو قرار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لبیک یا مهدی(عج) ryann41p4fr4 situs دانلود فایل های کمیاب پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اف تی سنتر، تخصصی ترین مرکز آموزشی شرکت خدماتی آذر دشت ارم دانلودها Viviennegb00slr page R E D - L I N E BOT Good Vibes Only