نظام آموزشی در فنلاند

کشور فنلاند به دلیل رعایت یک سری از اصول در سیستم آموزش و هزینه ی تحصیل در فنلاند و همچنین تحصیل رایگان در فنلاند همواره دارای برترین نظام آموزشی در سطح دنیا شناخته شده است. در این کشور هیچ گونه الزامی برای دانش آموزان و معلمان آنها نیز، وجود ندارد و تقریبا هم دانش آموزان و معلمان آنها در انتخاب شیوه ی آموزشی مختار میباشند. دانش آموزان از کلاس اول تاششم با یک معلم درس میخوانند و همین امر باعث شده که مدرسه برای انها مثل خانه دوم شده و کاملا در آنجا ازاد و پویا باشند. به قول یکی از معلمان این کشور: مهم این است که بچه‌ها محیط طبیعی اطراف خود را بشناسند، گونه های مختلف را یاد بگیرند . این به آنها کمک خواهد کرد که به محیط زیست خود احترام بگذارند.”

آموزش در فنلاند

اهمیت دادن به تفریح در کنار آموزش، آزاد گذاشتن دانش آموزان در برخی موارد از جمله خوردن نهارشان به جهت آموختن مهارت،و اموری از این قبیل از ویژگی های منحصر به نظام آموزشی فنلاند است. به گونه ای که در برخی مواقع زمستانی به دانش آموزان اجازه داده میشود که بیرون از کلاس مشغول بازی شوند. همه افراد ملزم به گذراندن دوره آموزشی 10 ساله در این کشور هستند. این دوره از 7 سالگی آغاز شده و در 17 آموزش پايه ترکيبي از مقاطع آموزشي ابتدايي و مقدماتي متوسطه( 4 سال آموزش ابتدايي + 5 سال آموزش مقدماتي متوسطه)مي باشد. که در طول این دوره شهرداری ها مسئول تامین هزینه های آموزشی مانند کتاب،تغذیه و خدمات پزشکی و دندان پزشکی هستند. آموزش به زبان فنلاندی یا سوئدی انجام میشود که مناطق دو زبانه موظف هستند که آموزش ها را برای هر دو زبان ارائه کنند. در ضمن گاها آموزش هایی به زبان سامی، رومانیو زبان اشاره هم ، استفاده میشود.

دوره های تحصیل در فنلاند

دوره های تحصیل در فنلاند شامل آموزش ابتدایی ،متوسطه و دانشگاه میشود که خود دوره دانشگاه شامل مقطع لیسانس،فوق لیسانس و دکتری است.
تحصیل خارج از کشور آموزش ,فنلاند ,آموزشی ,دوره ,آموزان ,دانش ,دانش آموزان ,نظام آموزشی ,مقدماتي متوسطه ,معلمان آنها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش فتوشاپ به صورت حرفه ای دانلود پلی بک شاد آرایش و زیبایی،پوست و مو،آرایش چشم دانلود تحقیق پایگاه اندیشه ورزی جوان پویا رسا دکور digitalkar اخبار