http://uupload.ir/files/niwp_download.jpg

براي نيل به موفقيت، و نفوذ در شاگردان، بايد روش‌هاي تعليم و تربيت، چه آنهائي كه علم به آن رسيده و چه آنهائي كه علم هنوز به آنها نرسيده ولي در كتاب هاي اخلاقي و روايي ما آمده است را مدنظر قرار بدهيم با توجه به اين مهم، معلم براي ارتباط برقرار كردن و نفوذ در شاگردان و در نتيجه، تأثيرگذاري بر آنها بايد به تقويت سه حوزه، در خود بپردازد.

اين سه حوزه عبارتند از:

حوزة اخلاقي و تربيتي

حوزة علم و دانش

حوزة فنون و مهارتهاي تدريس

هر يك از اين سه حوزه، درصدي از موفقيت را در ارتباط برقرار كردن و نفوذ در دانش آموزان در بردارد. اهتمام جدي به رعايت و تقويت اين سه حوزه به ما در پيش برد اهدافمان كمك مي‌كند. البته شايد نتوان اين سه حوزه را دورنماي همة عوامل نفوذ دانست اما مي توان گفت كه اكثر اين عوامل را شامل مي شود. در ذيل، با ملاك قرار دادن اين سه حوزه، به بعضي از عوامل نفوذ در دانش آموزان و تأثيرگذاري بر آنها اشاره مي‌كنيم:

الف: حوزة اخلاق و رفتار اكثر عوامل تأ ثيرگذار،

در اين حوزه قرار دارند. به همين خاطر، تقويت اين حوزه براي نفوذ و تأثيرگذاري بسيار مهم است و بايد توجه بيشتري به آن شود. براي تقويت اين حوزه، بايد به تمام آنچه را كه در كتابهاي اخلاقي براي تربيت گفته اند عمل كنيم. البته متناسب با موقعيت زماني و مكاني و. در زير به تعدادي از آنها اشاره ميكنيم:


احترام و ادب نفوذ ,حوزه ,حوزة ,عوامل ,حوزه، ,تقويت ,آنها اشاره ,عوامل نفوذ ,دانش آموزان ,برقرار كردن ,ارتباط برقرار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سلامت وب نیلو برنامه نویسان غرفه کریستال رفتارشناسی شورش در شهر ای دی فیلم بترا Payam Rostamani