سیاه دانه و قاعدگی گرداوری شد

سیاه دانه و قاعدگی

 

معمولا قاعدگی یکی از پروسه های کاملا طبیعی در دختران بعد از سن بلوغ می باشد. این اتفاق همچنین با دردهای بسیاری همراه می باشد. هر خانم جوانی برای رهایی از این دردها به انواع های مسکن روی می آورد ، اما غافل از آنکه این ها می توانند از سوی دیگر با عوارض جانبی زیادی همراه باشند. برخی از خانم ها هم طاقت و توان تحمل این دردها را ندارند و از حل می روند. اما آیا سیاه دانه می تواند دردهای ناشی از قاعدگی را درمان ببخشد؟

باورهای نادرستی در رابطه با سیاه دانه وجود دارد که متأسفانه پایان دادن به این باورهای نادرست کار آسانی نیست و نیازمند صرف زمان طولانی و فرهنگ سازی درست می باشد. یکی از باورها این است که سیاه دانه می تواند خونریزی های بسیار زیاد در برخی از خانم ها را نیز از بین ببرد. در حالی که این باور در رابطه با سیاه دانه اشتباه است.

شاید سایه دانه بتواند اندکی از دردهای شدید قاعدگی را در افراد پایان ببخشد اما قطعا نمی تواند میزان خونریزی را در آنها کاهش دهد. خونریزی های بیش از حد شدید و بیش از حد کم خود عاملی برای بررسی بیشتر است ، زیرا در اکثر موارد ناشی از مشکلات درونی یا هورمونی در خانم ها می باشد و با مصرف سیاه دانه از بین نخواهد رفت.

برخی از تحقیقات نشان دهنده ی آن است که مصرف سیاه دانه می تواند بر قاعدگی تأثیر داشته باشد و باعث شود تا میزان خونریزی در هر قاعدگی به میزان کمی افزایش یابد. اما این میزان با بررسی های آزمونی در تحقیقات، در حد بسیار بالایی قرار ندارد. به همین دلیل ارتباط مستقیم بین مصرف سیاه دانه و افزایش شدید خونریزی قاعدگی تأیید نشده است اما به صورت کامل منتفی نیست.

در طب سنتی استفاده از سیاه دانه حتی برای افرادی که به تازگی وضع حمل نموده اند توصیه می شود. این افراد می تواند سیاه دانه را به همراه عسل نیز مصرف نمایند. در صورتی که این دو با یکدیگر مصرف شوند قطعا می توانند دردهای پس از زایمان ر کاهش دهند.

از خواص دیگر سیاه دانه می توان به تأثیر مطلوب آن برای کاهش نفخ در روده نیز اشاره نمود ، همچنین با تأثیر خود می تواند مشکلات گوارشی را تا حدودی درمان ببخشد. اگر به فکر سلامت دندان های خود هستید می توانید از دمنوش سیاه دانه برای حفظ سلامتی آنها استفاده نمایید.


مجله آفتاب دانه ,سیاه ,قاعدگی ,تواند ,مصرف ,خونریزی ,سیاه دانه ,مصرف سیاه ,میزان خونریزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فاکس گیم | مرکز بازی های آنلاین و فلش بازی آموزشی Nazz-music دکوراسیون مبلمان و سوریس خواب منزل پنل پیامک تبلیغاتی فروشگاه اینترنتی مرکز اطلاعات زیبایی سرآغاز سخن/(دلستان)...چکاد دل