تاریخچه تحلیل تکنیکال:

.

اصول تجزیه و تحلیل فنی از صدها سال داده های بازار مالی گرفته شده است. برخی می گویند از لحاظ تحلیل تکنیکی توسط حساب های یک بازرگان که محل زندگی او در آمستردام بود ، جوزف دو لا وگا ، از بازارهای مالی هلند در قرن هفدهم آغاز شد. در آسیا گفته می شود که تجزیه و تحلیل تکنیکال روشی است که توسط Homma Munehisa در ابتدای قرن ۱۸ توسعه یافت و به تکنیک های بهتری تبدیل شد و امروزه یک ابزار نمودار برای این نوع تحلیل است. در سال های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ ، ریچارد دبلیو شابکر به انتشار کتاب های درباره این موضوع پرداخت که ادامه کار چارلز داو و ویلیام پیتر همیلتون را در کتاب های آنها نظریه و عمل بازار سهام و تجزیه و تحلیل فنی بازار بورس را ارائه داد. در سال ۱۹۴۸ ، رابرت دی ادواردز و جان مگی تجزیه و تحلیل تکنیکال در بورس را با روند  تعیین قیمت سهام انتشار دادند.

.

تحلیل تکنیکال چیست؟

.

تحلیل تکنیکال وسیله ای برای بررسی و پیش بینی حرکت قیمت ها در بازارهای مالی ، با استفاده از نمودارهای قیمت تاریخی و آمار بازار است. این ایده بر این پایه استوار است که اگر یک معامله گر می تواند الگوهای قبلی بازار را شناسایی کند ، می تواند یک پیش بینی نسبتاً دقیق از مسیرهای آینده قیمت را ارائه دهد.

.

این یکی از دو علم اصلی تحلیل بازار بورس است ، دیگری تحلیل بنیادی است. در حالی که تحلیل بنیادی بر روی “ارزش واقعی” یک دارایی متمرکز است ، با معنی عوامل خارجی و ارزش ذاتی هر دو در نظر گرفته می شود ، تحلیل تکنیکال صرفاً بر اساس نمودارهای قیمت یک دارایی متمرکز شده است. این تنها شناسایی الگوهای نمودار است که برای پیش بینی حرکات آینده استفاده می شود.

.

نمونه هایی از موارد مربوط به تحلیل تکنیکال:

.

کسانی که این نوع تحلیل را انجام دهند  طیف وسیعی از موارد مشخصی برای انجام تحلیل دارند که می توانند با استفاده از آنها روش ها و الگوها را در نمودارها کشف کنند. این ابزار شامل میانگین متحرک ، سطح پشتیبانی و مقاومت ، بولینگرها … است. هدف همه این ابزارها یکسان است: تسهیل درک حرکت نمودارها و شناسایی روندها برای معامله گران تکنیکال که در بازار بورس مشارکت دارند.

.

جوانب مثبت تجزیه و تحلیل تکنیکال بورس

.

توانایی شناسایی علائم روند قیمت در بازار ، یکی از مولفه های اصلی هر استراتژی تجاری است. همه معامله گران باید یک روش برای تعیین بهترین نقاط ورود و خروج در یک بازار تهیه کنند و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال روش بسیار محبوب برای انجام این کار است.

.

در واقع ، از ابزارهای تجزیه و تحلیل تکنیکال بسیار معمول استفاده می شود ، به طوری که افراد زیادی دارای این تفکر هستند که آنها قانون های تجارت خودکار را ارائه می دهند: هرچه تعداد زیادتری از افراد معامله گر از همان شاخص ها برای پیدا کردن سطح پشتیبانی و مقاومت استفاده کنند ، اران و ندگان زیادتری در همان در همان نقطه جمع خواهند شد و به همین ترتیب امتیازات قیمت ، الگوها به ناچار تکرار می شوند.

تحلیل تکنیکال بورس:

.

اکثریت کسانی که سرمایه گذار سهام  هستند، معمولا به شکل اصولی از هر دو نوع تحلیل استفاده می کنند، معمولا باید درآمد آن سهم مورد بررسی قرار گیرد، اما ممکن است برخی از عوامل نیز بر بازار موثر نباشد، تجزیه و تحلیل تکنیکال به دنبال پیش بینی روند قیمت در بازار بورس و  بررسی اطلاعاتی است که در گذشته ارائه شده است.

.

این نوع تحلیل به افراد سرمایه گذار کمک خواهد کرد که آماری درست ودقیق را با توجه به نوع ارزش سهم و قیمت بازار به دست آورند. تجزیه و تحلیل تکنیکی به معامله گران کمک می کند تا با توجه به اطلاعات گذشته ، اتفاقاتی را که احتمالاً رخ می دهد ، هدایت کنند. بیشتر سرمایه گذاران برای تصمیم گیری از هر دو روش تحلیل تکنیکی و بنیادی استفاده می کنند.

.

رویکرد صحیح را انتخاب کنید

.

در کل می توان گفت دو راه متفاوت برای یافتن به تجزیه و تحلیل تکنیکی در بازار بورس ارائه می شود: رویکرد از بالا به پایین و رویکردهای از پایین به بالا. معمولا ، معامله گران کوتاه مدت رویکردی از بالا به پایین و سرمایه گذاران بلند مدت رویکردی از پایین به بالا را در پیش می گیرند. پس ، پنج مرحله اصلی برای شروع با تجزیه و تحلیل تکنیکال وجود دارد.

.

رویکرد بالا، پایین

.

رویکرد از بالا به پایین در اصل به شکل کلان اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد ، معامله گران با استفاده از این روش بر سود کوتاه مدت متمرکز می شوند در مقایسه با ارزیابی طولانی مدت. به عنوان نمونه ، یک سرمایه گذار ممکن است تمایل داشته باشد سهام هایی را انتخاب کند که از میانگین متحرک ۵۰ روزه خارج شده است.

.

رویکرد پایین، بالا

رویکرد از پایین به بالا بر تک تک سهام متمرکز است و برخلاف دیدگاه اقتصاد کلان نیست. این رویکرد شامل تجزیه و تحلیل سهام است که به نظر می رسد اساساً جالب برای نقاط ورود و خروج بالقوه باشد. به عنوان نمونه ، یک سرمایه گذار ممکن است یک سهام کم ارزش را در روند نزولی پیدا کند و از تجزیه و تحلیل فنی برای شناسایی یک نقطه ورود خاص در زمانی که سهام می تواند در انتهای جدول باشد استفاده کند. آنها در تصمیمات خود به دنبال ارزش هستند و قصد دارند نگاه طولانی مدت به معاملات خود داشته باشند.

.

 

.


ماینرکده تحلیل ,بازار ,تجزیه ,استفاده ,قیمت ,سهام ,تجزیه و تحلیل ,معامله گران ,بازار بورس ,تحلیل تکنیکال ,تحلیل تکنیکی ,ابزارهای تجزیه و تحلیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سراج جدیدترین اخبار و اطلاعات تحلیلی سئو حرفه ای ریاضیات دوره اول متوسطه ( سرزمین ریاضی ) معرفی کالا jamila ستون دین تدریس خصوصی هیئت مکتب آل یاسین ❀ دختر غریبه با طعم گوجه سبز قرمز ❀