پالس اکسی متری بازتابی جنین

 

مقدمه:

پالس اکسی متری و مانیتورینگ اشباع اکسیژن موجب بهبود مراقبت های پزشکی شده و نسبت به روش پایش نرخ ضربان قلب جنین برتری دارد، زیرا طی آن امکان بررسی مستقیم وضعیت اکسیژن خون جنین فراهم می شود. همچنین در پالس اکسی متری بازتابی امکان اندازه گیری پیوسته درصد اشباع اکسیژن خون جنین فراهم است. به دلیل حساسیت بالای دستگاه پالس اکسی متر بازتابی نسبت به عمق و اندازه پالس دهی شریانی، کالیبراسیون دستگاه اهمیت ویژه ای دارد. این تحقیق به کمک روش مونت کارلو، برهم کنش نور و بافت را در طول موج های مختلف شبیه سازی کرده و با استفاده از 106 فوتون و 49 آشکارساز انجام گرفته است.


روش ها:

ابتدا یک مدل 10 لایه با ضخامت های متفاوت که شامل اطلاعات پالس سرخرگ در دو فاز سیستول و دیاستول می باشد، در نظر گرفته شد. در این شبیه سازی ضمن بررسی برهم کنش نور با بافت، جداسازی اطلاعات مادر و جنین صورت گرفت. در ادامه با تعیین طول موج های بهینه اثر شات نویز و نویز الکترونیکی دستگاه ها نیز به مدل اعمال گردید.


نتایج و بحث:

 

با توجه به بهترین محل آشکارساز، به روش سعی و خطا طول موج های بهینه، 675 و800 نانومتر به دست آمد. پس از اعمال شات نویز و نویز الکترونیکی به مدل مشاهده گردید که هر کدام از آنها به تنهایی موجب بروز اختلاف زیادی بین درصد اشباع اکسیژن به عنوان ورودی و نتایج می گردد ولی با اعمال هم زمان دو نویز، اختلاف کمتر می شود. درصد اشباع اکسیژن به دست آمده نسبت به اطلاعات ورودی 2% خطا ی انحراف از صفر دارد. نتایج این تحقیق می تواند برای طراحی و کالیبراسیون دستگاه پالس اکسی متر مفید واقع شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره تخصصی رایگان : اگر چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره تخصصی و راهنمایی رایگان دارید لطفا شماره تماس خود را در فرم ذیل وارد نمایید تا همکاران ما در واحد پشتیبانی در اسرع وقت با شما در تماس باشندویا به لینک زیر مراجعه نماید.

 

پالس اکسی متر

alirezaazar005.com

شماره تماس09120214366


پالس اکسیمتر اکسیژن پالس ,اکسی ,جنین ,اکسیژن ,نویز ,دستگاه ,پالس اکسی ,اکسی متری ,اشباع اکسیژن ,درصد اشباع ,شبیه سازی ,درصد اشباع اکسیژن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه قم موزیک سنتر dy music فریاد حق...به روزترین سایت مذهبی نرم افزاری ادبی سئو وبمستر تخفیفان چاق چاقی آموزش دیجیتال مارکتینگ