بک لینک و روش های ساخت آن، جزء مؤثرترین فاکتورهای سئوی وب سایت هستند که با استفاده از آن می توانیم وب سایت خودمان را به عنوان یک سایت معتبر و جذاب به موتورهای جستجو معرفی کنیم. در واقع بک لینک گرفتن ، یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی بوده است که از طریق افزایش حجم بازدید کننده،  یا دریافت کالا و دیگر خدماتی که ما ارائه می دهیم، بدست می آید.

بک لینک چیست؟

بک لینک، ارائۀ لینکی از یک سایت به سایت دیگر است. وقتی یک سایتی به سایت دیگر لینک می دهد، نشان دهندۀ معتبر بودن آن است و این اعتباربخشی به سایت دیگر، از دیدگاه گوگل به معنی پر بازدید بودن و ارزش داشتن آن سایت می باشد که در نهایت می تواند به بهبود جایگاه آن سایت کمک کند. 

لازم به ذکر است که این لینک، صرفاً جهت معرفی و نمایش نیست؛ بلکه قابلیت کلیک شدن دارد تا موتور جستجو، مخاطب وب سایت شما را به وب سایتی که آن را لینک کرده اید، هدایت کند. 

هدف از ساخت بک لینک یا لینک سازی این است که شما برخی از افراد و مخاطبان را از سایتی دیگر به سایت خود دعوت کنید. مبادلۀ لینک و بک لینک، در دنیای اینترنتی امروزی یکی از ارکان موفقیت وب سایت ها به شمار می رود. شما با ساخت بک لینک یا لینک خارجی، ضمن هدایت مخاطبین وب سایت های دیگر به وب سایت خود، هم ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید (و این یعنی بازاریابی موفق) و هم جایگاه خود را در بین موتورهای جستجو ارتقاء می دهید. 

انواع بک لینک

بک لینک ها به اشکال گوناگون به سایت ارجاع داده می شوند. در این جا به عنوان نمونه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

بک لینک فوتر 

این نوع بک لینک، معمولاً در بخش پایانی و پایین سایت معرفی می شود. معمولاً شرکت های پشتیبانی کنندۀ سایت، یک لینک از خودشان را در پایین سایتی که طراحی و پشتیبانی کرده اند، قرار می دهند. لینک هایی که در فوترگذاشته می شود چندان تاثیری  برای وب سایت نخواهند داشت.

  تکنیک لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

بک لینک کامنتی

ممکن است فردی به بهانۀ شرکت در نظرسنجی سایت شما، یا در حین بیان دیدگاه خود، اقدام به قرار دادن لینک نماید. این لینک که در پیام (یا کامنت) مخاطب می آید، بک لینک کامنتی نام دارد. این نوع بک لینک، هیچ تأثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت.

بک لینک هِدِر (Header)

این نوع بک لینک همان طور که از نام آن مشخص است، در بالای صفحه وب سایت قرار می گیرد. نقش و تأثیر این نوع بک لینک چندان مشخص  نیست، ولی نسبت به بک لینک های فوتر و کامنتی وضعیت موثرتری  دارد.

بک لینک سایدبار (Side bar)

این نوع بک لینک که در گوشه  وب سایت شما قرار می گیرد نیز مثل بک لینک های هدر و فوتر تاثیر  چندانی ندارد.

بک لینک محتوایی (content)

بک لینک های محتوایی در محتوای صفحۀ اصلی قرار می گیرند و مؤثرترین نوع بک لینک ها هستند. برای دریافت این بک لینک ها باید از قسمت رپورتاژ آگهی اقدام شود. موفقیت اصلی شما در بک لینک گرفتن، زمانی است که بک لینک شما نه در حواشی سایت، بلکه در محتوای صفحۀ اصلی آن باشد.

بک لینک پروفایلی

این نوع بک لینک، به بک لینک هایی گفته می شود  که از طریق ساخت پروفایل در فضاهای مجازی یا سایت هایی که بخش عضوگیری  یا ایجاد فضاهای اختصاصی در پروفایل دارند، ایجاد می شوند.

بک لینک تبلیغاتی

این نوع بک لینک به شکل تبلیغات بنری در وب سایت هایی قرار می گیرد که مخاطب زیادی دارند. معمولاً تعداد کلیک بر روی این بک لینک ها خیلی بیشتر از سایر بک لینک ها است. ماهیت تبلیغاتی این بک لینک، باعث شده تا تنها روش ایجاد آن، اری کردن آن باشد.

بک لینک رپورتاژ آگهی

بک لینک هایی که از طریق رپورتاژهای آگهی دریافت می شوند، منجر به برندینگ  و افزایش خواهند شد. ؛ ضمن آن که اگر در برندسازی، موفق عمل کرده باشید ممکن است بازدید کننده، برای دنبال کردن محصول یا خدمات سایت شما، به دیگر  صفحات  و فضاهای مجازی نیز مراجعه کند. 

  چرا چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

بک لینک edu

بک لینک های ،edu خاص وب سایت هایی هستند که خدمات آموزشی ارائه می دهند. بک لینک edu یکی از با کیفیت ترین و معتبرترین پسوندهای گوگل را دارد. داد و ستد لینک ها و بک لینک های edu بسیار رایج است. در بک لینک های edu، پارامتر قدمت و سابقۀ وب سایت نیز به ارزشمندتر شدن آن کمک می کند. 

بک لینک gov

دامنۀ gov ویژۀ دستگاه های حکومتی و دولتی بوده  و در دسترس همگان قرار ندارد. به همین دلیل در مقایسه با دامنه های com، org، net از اعتبار بیشتری برخوردار  است. جذب بک لینک از سایت های دولتی کار دشواری است و هر کسی نمی تواند به راحتی به سخت چنین لینک هایی بپردازد. برای جلب اعتماد یک سایت دولتی نیز باید تا حد امکان از مطالب مرتبط و خوشایند نزد آن سایت استفاده کنید و جذابیت سایت خود را مدام افزایش دهید. 

شرایط یک بک لینک با ارزش چیست؟

این که بک لینک را از چه سایتی دریافت کنید، تأثیر بسیار زیادی در ارتقاء سئوی سایت شما دارد. هر چقدر اعتبار و ترافیک بازدید کنندۀ وب سایت مذکور بالاتر باشد، شما بک لینک با ارزش تری دریافت کرده اید. تأثیر بک لینک دریافتی، با میزان اعتباری که گوگل برای وب سایت بک لینک دهنده به شما قائل است، ارتباط مستقیم دارد.

☜ ارتباط منطقی بین موضوعات هر دو سایت بک لینک دهنده و بک لینک گیرنده

از وب سایتی بک لینک بگیرید که ارتباط کاری و موضوعی با سایت شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما در مورد چرم و مصنوعات چرمی است، بک لینک گرفتن از یک وب سایت فعال در زمینۀ پزشکی، حتی با وجود ترافیک بازدید بالایی که ممکن است داشته باشد، برای سایت شما ارزش چندانی به همراه نخواهد داشت. بنابراین اگر قصد لینک سازی دارید، از وب سایتی بک لینک بگیرید که مبنای موضوعی آن مشابه با زمینۀ فعالیت سایت شما باشد. 


مرکز تخصصی آموزش سئو ، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ بصورت رایگا لینک ,سایت ,لینک، ,هایی ,سایتی ,بازدید ,لینک هایی ,سایت هایی ,لینک سازی ,فضاهای مجازی ,لینک بگیرید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آنجل دروید│بازی اندروید و برنامه اندروید سپید صنعت نگین اسیا تولید کننده نردبان و سینی کابل appwebseo میلادگراوند پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Salamati بـاشگـاه راگبـی پـسـران شـیـراز Itnews