اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که تصمیم گرفته‌اید برای افزایش امنیت ساختمان خود اقدام کنید، احتمالاً با این سؤال مواجه شده‌اید که درب ضد سرقت انتخاب بهتری است یا حفاظ آکاردئونی؟ پس لازم است، پیش از ، اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

ویژگی اصلی تمام وسایل مورد استفاده جهت افزایش امنیت و جلوگیری از ورود سارقان این است که ورود را برای آنان دشوارتر کرده و زمان بیش‌تری را از آنان بگیرد. درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی نیز در همین مسأله تفاوت دارند. حفاظ‌های آکاردئونی در صورت بسته بودن به طور واضحی به سارقان اعلام می‌کنند که ساختمان خالی است و می‌توانند از ریل پایین آن را از جا دربیاورند و وارد شوند. پس ضروری است که در کنار حفاظ‌ها از دیگر وسایل امنیتی مثل گیر و دوربین مداربسته استفاده شود. اما درب‌های ضد سرقت این‌گونه نیستند و در صورت بسته بودن کسی متوجه نمی‌شود که ساختمان خالی است یا نه. به همین دلیل تا حدی می‌توانند نقش بازدارنده داشته باشند.

البته حفاظ آکاردئونی مزیت‌هایی نیز دارد از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به صورت ریلی باز و بسته شده و فضای بسیار کمی اشغال می‌کند؛
  • نصب درب آکاردئونی برخلاف گیرها و دوربین مداربسته نیاز به صرف هزینه زیاد، زمان و مراقبت زیادی ندارد؛
  • دارای وزن سبک و استحکام بالاست؛
  • دارای طرح‌های متنوعی است و می‌تواند بر زیبایی فضای ورودی تاثیرگذار باشد؛
  • طول عمر بالایی دارد و نسبت به درب‌های ضدسرقت کامپیوتری احتمال خرابی آن کم‌تر است.

انواع مختلف حفاظ آکاردئونی

درب‌های آکاردئونی بر حسب جنس و ویژگی‌هایی که دارند در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • درب آکاردئونی آهنی
  • درب آکاردئونی ام دی اف
  • درب آکاردئونی پی وی سی

اجزای درب آکاردئونی

به منظور استحکام بیشتر، درب‌های آکاردئونی را از جنس آهن بسیار با کیفیت و محکم به شکل پروفیل می‌سازند. معمولاً داخل پروفیل‌ها به شکل افقی، عمودی و یا مورب با طرح‌های مختلف پر شده است. برای نصب این پروفیل نیز یک ریلی آهنی چرخ‌دار نیز در بالای درب نصب می‌شود. یکی دیگر از اجزای درب آکاردونی قفل مربوط به آن است که معمولاً به شکل قفل روکار و یا توکار طراحی می‌شود که در این میان قفل توکار امنیت بالاتری دارد.

 معایب حفاظ آکاردئونی کدامند؟

احتمال شکستن درب‌های آکاردئونی با برشی کوچک وجود دارد، که در این حالت اگر قفل درب روکار باشد شانس سارقین برای ورود به ساختمان بیشتر است؛ اما درب‌های ضد سرقت دیجیتال از چند جهت قفل می‌شوند حتی بعضی مدل‌های آن‌ها به سیستم‌های اطلاع‌رسانی مجهزند و وقتی صاحب‌خانه در ساختمان نباشد به وی اطلاع‌رسانی می‌شود، بنابراین درب‌های آکاردئونی چون ویژگی را ندارند در مقایسه با درب‌های ضد سرقت امنیت پایین‌تری دارند. با این وجود هنوز هم افراد زیادی از این مدل حفاظ‌ها برای امنیت ساختمان خود استفاده می‌کنند.

اصلی‌ترین کاربرد درب‌های آکاردئونی، تأمین امنیت ورودی ساختمان‌ها، شرکت‌ها و مغازه‌هاست. علاوه‌براین می‌توان از درب آکاردئونی به عنوان درب پارکینگ نیز استفاده کرد البته لازمه آن این است که حتماً از درب آکاردئونی ریموت‌دار استفاده شود. در کنار کاربردهای حفاظتی که درب آکاردئونی دارد می‌توان به ظاهر زیبای آن نیز اشاره کرد که محیط را زیباتر جلوه می‌دهد.

وجه تمایز درب‌های ضد سرقت

به گفته یکی از تولیدکنندکان درب‌های ضد سرقت، برخی از این درب‌ها شاید مطابق با اسمی که دارند واقعاً ضدسرقت نباشند؛ اما باعث طولانی‌تر شدن پروسه سرقت می‌شوند. قطعاً کیفیت درب‌ها در این مسأله تأثیر قابل توجهی دارد. مواردی از جمله: تعداد زبانه‌های قفل، مواد داخلی درب‌ها و چارچوب درب باعث افزایش ضریب ایمنی آن‌ها می‌شود. مثلاً درب‌هایی که داخل آن‌ها از فلز به‌کار رفته، دارای 17 زبانه‌ و چارچوب بسیار محکمی هستند در مقایسه با درب‌هایی که داخل آن‌ها آلومینیوم استفاده شده و 10 زبانه قفل دارد، کیفیت بالاتر و در نتیجه امنیت بیشتری دارند. لازم به ذکر است که درب‌های تک لنگه در مقایسه با درب‌های 2 لنگه و یک و نیم لنگه از ضریب امنیتی بالاتری برخورداند.

معمولاً در ساختمان‌هایی که دارای درب ضد سرقت هستند، درب توسط سارقان با استفاده از دیلم یا تبر یا پتک تخریب می‌شود. دیگر به وسیله شگردهای قدیمی مثل توپی‌زنی، باز کردن لولا و چفت‌زنی نمی‌توان تخریب درب‌های ضد سرقت را باز کرده و وارد ساختمان شد.

ان در کمین هستند!

به گفته‌ سرهنگ فریدون خالقی‌فرد، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور: هر نوع تجهیزات یا مواردی  باعث ایجاد اختلال در کار سارقان شده و برنامه‌ سرقت را طولانی‌تر کند مورد تأیید پلیس است. سارقان همیشه در کمین فرصت‌های مناسب برای رسیدن به اهداف خود هستند. بنابراین لازم است که شهروندان با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پلیس و به کارگیری تجهیزات مناسب بتوانند نقشه‌های ان را خنثی کنند، البته ذکر این نکته مهم است که درب‌های ضد سرقت فقط باعث طولانی‌تر شدن زمان سرقت می‌شوند و به این معنا نیست که با وجود این نوع درب هیچ‌گونه سرقتی صورت نگیرد. اما اجزای به‌کار رفته در ساخت آن‌ها و کیفیت‌شان می‌تواند موجب پیش‌گیری از سرقت شود. در حال حاضر انواع درب‌های ایرانی، چینی، ترکیه‌ای و سوئدی در ایران استفاده می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم که از درب‌های با کیفیت ساخت ایران استفاده و از تولیدات باکیفیت داخلی حمایت نمایید. می‌توان علاوه‌بر در ضد سرقت سیستم گیر نیز به آن متصل کرد که در صورت باز شدن در با استفاده از تخریب، آژیر خطر به کار می‌افتد، تماس خودکار با صاحب‌خانه صورت می‌گیرد و پیام ی اعلام می‌شود و وی نیز می‌تواند سریع به پلیس زنگ بزند و ماجرا را گزارش کند.

با توجه به افزایش تعداد سارقین در کشور و حرفه‌ای‌تر شدن آنان، حفاظت از حریم شخصی و تأمین امنیت ساختمان امری دشوار شده است. بنابراین ضروری است که برای تأمین امنیت و حفظ آسایش خود به دنبال بهترین راه‌کارها باشید. تصمیم با شماست که استفاده از درب‌های آکاردئونی یا درب‌های ضدسرقت را جدی بگیرید یا خیر!

 http://doors.sgpco.com


SGP درب های امنیتی درب‌های ,آکاردئونی ,سرقت ,استفاده ,امنیت ,ساختمان ,درب‌های آکاردئونی ,حفاظ آکاردئونی ,تأمین امنیت ,امنیت ساختمان ,باعث طولانی‌تر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فن پیج ماکان بند Art akant بهترین سایت معرفی کالا فروشگاهی ایران گردی را با من تجربه کنید IT City Gta-11 دنیای دیجیتال