شاید زمان زیادی از معرفی درب ضد سرقت نگذشته بود که این دربهای جدید توانستند جای خود را در میان مردم باز کنند. همان‌طور که از اسم آنها نیز مشخص است، با هدف نفوذناپذیری در برابر سرقت به بازار عرضه شدند، پس سازندگان باید هر آنچه در چنته دارند به کار ببرند تا ادعای خود را ثابت کنند. در این مقاله با یکی از موضوعات‌ مهم برای مصرف کنندگان این نوع دربها که شناختن ویژگی قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب است آشنا میشویم.

از زمانی که اولین درب‌های جهان ساخته شدند، قفلها مهم‌ترین و اصلیترین سد دفاعی آنها بودند. پس از ساخت دربهای ضد سرقت، امروزه یکی از رقابت‌های تولیدکنندگان، عرضه قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب است. شرکتهای بزرگ تلاش میکنند درعین زیبایی، بتوانند از آخرین تکنولوژیها برای افزایش ضریب امنیت قفل و دستگیره درب ضد سرقت خود استفاده کنند.

اما برای آنکه ویژگی قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب را بشناسید تا بتوانید با خیال آسودهتری آن را انتخاب کنید، ابتدا بهتر است با انواع قفل ضد سرقت آشنا شوید.

·        قفل با توپی کلید کامپیوتری

این نوع قفل درب ضد سرقت از اولین نوع قفلها به حساب میآید. علیرغم اینکه ایمنی آنها از قفلهای معمولی بیشتر است، اما  نسبت به قفل‌های الکترونیکی ضد سرقت که بعد از آن معرفی شدند، ایمنی کمتری دارند. البته این نوع از قفلها در حال حاضر استفاده زیادی دارد و برای انتخاب بهتر آن باید به نحوه عملکرد آن دقت داشت.

قفل کامپیوتری دارای حفرههایی به جای پستی و بلندی در مغزیهای معمولی است که این گزینه امنیت آنها را افزایش میدهد. بنابراین هرچه این حفرهها عمیقتر باشد، قفل شما امنیت بیشتری خواهد داشت.

·        قفل الکترونیکی درب ضد سرقت

انواعی از این قفل در بازار وجود دارد که سطوح امنیتی متفاوتی برای مصرف کنندگان فراهم میکند. این نوع قفل همان‌طور که از اسم آن نیز مشخص است، از سیستم حفاظتی الکترونیکی استفاده میکند. هرچقدر این سیستم الکترونیکی قویتر باشد امنیت قفل و دستگیره درب ضد سرقت نیز افزایش می‌یابد.

از اشکال مختلف این نوع قفل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         قفلهای کارتی

این مدل که می‌تواند با انواع کارتها از جمله کارت پرسنلی و حتی کارت متروی شما کار کند، در بسیاری از شرکتها، هتلها و . مورد استفاده قرار میگیرد.

·         قفلهای  tse 

این نوع قفل امکان رمزگذاری و ایجاد کد برای افراد مختلف تا حدود ۲۰۰۰ کاربر را فراهم میکند.

·         قفلهای اثر انگشتی

این قفلها که از سیستم بیومتریک برای شناسایی استفاده میکند، ایمنترین قفل و دستگیره درب ضد سرقت را شامل میشوند. خطای آن‌ها معمولاً بسیار پایین است و هرچه مرغوبتر باشند، احتمال خطای آنها کمتر است، اما بالطبع قیمت گرانتری نیز خواهند داشت.

·        ویژگیهای قفل و دستگیره ضد سرقت مرغوب

-         دارا بودن حافظه پشتیبانی

-         سازگاری با انواع درب ضد سرقت:  با توجه به اینکه در حال حاضر انواع دربهای ضد سرقت در جنسهای مختلف چوبی، فلزی و تولید میشوند، نوع قفلی که انتخاب میکنید بایست قابلیت استفاده در انواع جنسها را داشته باشد.

-         سازگاری با ریموت کنترل: اگر قصد دارید در فضای اداری و تجاری خود از قفل و دستگیره ضد سرقت استفاده کنید، این گزینه را به هیچ عنوان فراموش نکنید! چرا که به وسیله ریموت می‌توان عبور و مرور مراجعین را کنترل کرد و همین موضوع امنیت محیط کار شما را افزایش میدهد.

-         دارا بودن سیستم ضد هک قوی: در انواع قفل هوشمند امنیت تأمین شده مستلزم دارا بودن سیستم الکترونیکی غیر قابل نفوذ است، بهطوریکه امکان هرگونه سوء استفاده سارقین از آن ممکن نباشد. چنانچه شما از این درب برای مکان خاص استفاده میکنید و یا در منزل خود اشیای گران قیمت زیاد دارید، بهتر است برای قفل و دستگیره درب ضد سرقت مرغوب به این نکته مهم دقت کنید.

-         امکان اتصال به گوشی هوشمند و کامپیوتر

اگر قفلی انتخاب کنید که بتواند به رایانه شخصی و یا موبایل شما متصل شود، می‌توانید فعالیت قفل را کنترل کنید و گزینههای بیشتری برای استفاده از آن در اختیار داشته باشید.

-         دارا بودن دسترسیهای مختلف

دسترسی‌های مختلف یکی از مهم‌ترین ویژگیهای قفل و دستگیره درب ضدسرقت است. بعضی مدل‌های قفل هوشمند الکترونیکی، قابلیت استفاده همزمان از چند سیستم را دارند. مثلاً استفاده همزمان از رمز و کارت و یا رمز و کلید میتواند اولاً نگرانی شما بابت گم کردن و یا جا گذاشتن کارت و کلید را از بین ببرد و همچنین در چنین مواقعی امکان از کار انداختن کارت یا کلید را به شما میدهد.

-         داشتن گارانتی معتبر

گارانتی معتبر توسط شرکت اری شده، شما را از مرغوبیت و اصالت جنس اری شده مطمئن می‌کند.

در مورد انتخاب دستگیره ضد سرقت مرغوب دو نکته حائز اهمیت است:

-         جنس

جنس دستگیره معمولاً فلزی و از نیکل، فولاد ضدزنگ و کروم است و یکی از موارد مهم در زیبایی قفل و دستگیره درب ضد سرقت به حساب میآید چرا که اگر با دیگر دستگیرههای خانه هماهنگی نداشته باشد، در زیبایی دکوراسیون محیط تأثیرگذار است.

-         شکل

دکمه‌ای، اهرمی، تخم مرغی، دکمه‌ای و بیضی تنها چند نمونه مهم از انواع دستگیره درب ضد سرقت است که انتخاب آن بسته به شکل درب، سلیقه شما و چیدمان منزل میتواند متفاوت باشد.

در پایان در نظر داشته باشید، انتخاب قفل و دستگیره ضد سرقت مرغوب به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. در حال حاضر در بازارهای ایران قفل و دستگیره ضد سرقت از برندهای چینی، ترکیه‌ای و ایرانی وجود دارند که محصولات ترکیهای بدلیل دارا بودن استانداردهای اروپایی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. هرچند نمونههای ایرانی نیز در حال پیشرفت هستند اما هنوز نتوانستهاند جایگاه خود را در بین برندهای مطرح ترکیه‌ای مثل کاله یا داف باز کنند.

از طرفی انتخاب قفل با توپی کلید کامپیوتری و یا دیجیتال نیز کاملاً به مکان مورد نظر شما برای نصب و همچنین بودجه شما بستگی خواهد داشت. در حال حاضر قفل‌‌های با توپی کامپیوتری بیشترین میزان نصب بر روی دربهای ضد سرقت را دارند. اما چنانچه قرار است از این قفلها در مکانی با امنیت بالا استفاده شود، قطعاً قفل و دستگیره ضد سرقت هوشمند بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 امیدواریم بتوانید با انتخاب مناسبترین قفل و دستگیره، آرامش را برای منزل و یا محیط کار خود به ارمغان بیاورید.

 http://doors.sgpco.com


SGP درب های امنیتی سرقت ,دستگیره ,استفاده ,         ,مرغوب ,امنیت ,سرقت مرغوب ,دارا بودن ,·         قفل‌های ,         دارا ,قابلیت استفاده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زوم دانلود فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی برفاب تهویه نوین ایرانیان انجمن معلمان ادبیات فارسی خراسان رضوی وب شعر | زیباترین شعر و غزل pedarjepeto کاف| کامپیوتر، آموزش و فناوری سایت امنیتی قرارگاه شب|متفاوت ترین سایت امنیتی