انواع اجاره ها در ترکیه

افراد زیادی به استانبول به چند دلیلی تصمیم می گیرند در استانبول خانه اجاره کنند، آنها ممکن است قصد اقامت ترکیه را داشته باشند و یا برای کار و تحصیل به ترکیه سفر کرده باشند. تقاضای زیادی برای اجاره خانه از آپارتمان های کوچک تا ویلا های بزرگ در مناطق مختلف استانبول وجود دارد.

اجاره بلند مدت

برخی از مالکان، ملک خود را به صورت طولانی مدت و تقریبا مشابه با شرایط کشورهای غربی اجاره می دهند. خیلی مهم است که برای عقد یک قرارداد مطمئن، یک وکیل استخدام کنید تا حتما هر دو طرف قرارداد رضایت داشته باشند و از شرایط کاملا مطلع شوند.

مقدار مبلغ پرداختی شما، بسته به محلی که انتخاب می کنید متفاوت است. معمولا مستاجر یک ماه ودیعه را به صورت پیشاپیش به منظور جبران خسارت ها و مواردی دیگر پرداخت کند؛ این مبلغ باید شش ماه جلوتر پرداخت شود. این کار باعث می شود تا صاحبخانه برای دریافت پول به مشکلی بر نخورد. طبق قانونی اگر مبلغ اجاره بیشتر از ماهی ۵۰۰ لیر در ماه باشد، پرداخت باید از طریق انتقال بانکی صورت بگیرد. این فرایند باید دقیق طی شود، به همین دلیل توصیه می شود که حتما به یک وکیل یا مشاور حقوقی به منظور کسب اطلاعات به روز و دقیق در این زمینه، مراجعه کنید. در حالی بسیاری از افراد در ترکیه معملات املاکی شان را با قرارداد به انجام نمی رسانند اما بهتر است که برای انجام این کارها، به خصوص در شرایطی که از طرف معامله شناخت چندانی ندارید، حتما قرارداد ببندید.

اجاره کوتاه مدت

در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ دولت ترکیه قانون اعلامیه هویت را اصلاح کرد. پس از این اصلاحیه هر کسی که ملک خود را به عنوان مکانی برای گذراندن تعطیلات اجاره می دهد، باید در سیستم GIYKIMBIL اطلاعات ملک و مستاجر را ثبت کند.

برای این کار، مالکان باید به پاسگاه های محلی جهت دریافت رمز عبور برای ورود به نرم افزار مراجعه کنند. شخصی که رمز عبور را دریافت می کند، همان شخصی است که مسئولیت قانونی ثبت نام را بر عهده دارد.

وقتی ملکی را به صورت کوتاه مدت اجاره می کنید، چه برای یک شب یا دو هفته، باید مشخصاتتان در سیستم وارد شود، در غیر این صورت مالک به ازای هر شب ۷۰۰ لیر جریمه می شود. پاسگاه های محلی حق نظارت و بررسی اسامی ثبت شده در سیستم را خواهند داشت. اگر شما یک فرد خارجی هستید که مجوز کار یا (همان kimlik) دارید، بهتر است بلافاصله ثبت نام کنید. اگر مجوز کار ندارید، پس بهتر است با کمک یک حسابدار معتبر و با هزینه ای کم یک شرکت ثبت کنید.

بسیار مهم است که شما حتما منطقه ای را که با شرایط و اوضاع شما مطابقت بیشتری دارد، انتخاب کنید. در هر جایی از ترکیه مکان های متفاوتی با پیشینه ها و ویژگی های مختلفی وجود دارد.

ملک در ترکیه به وسیله ی آژانس های املاک

اگر به دنبال اجاره  از طریق آژانس های املاک هستید باید بدانید که آژانس های املاک به ترکیه فقط به معدودی از ملک ها و آن هم در محدوده خودشان دسترسی دارند. این بدان معنی می باشد که ملک هایی که آژانس های املاک برای اجاره در اختیار دارند و می توانند به شما معرفی نمایند فقط در محدوده خودشان میسر می باشند. مثلا در صورتی که شما قصد اجاره آپارتمان در بیلیک دوزو استانبول را داشته باشید باید به آژانس های املاک این منطقه مراجعه کنید.

خود این امر نیز ایجاب می نماید که شما با تعداد زیادی از آژانس های املاک در ترکیه در تماس باشید. در بسیاری از موارد حتی سایت های آژانس های املاک در ترکیه نیز به روز نشده اند. و دسترسی به فایل های جدید برای آن ها میسر نمی باشد.

اگر نگاهی به برخی از این ملاک ها بیاندازید می بینید که در بسیاری از موارد آنها ملک هایی را با قیمت پایین و مناسب در تبلیغات خود قرار می دهند و بعد از تماس با آنها می شنوید که این قیمت ها موجود نمی باشد و قیمت های تبلیغاتی آژانس های املاک هستند. تجربه اجاره خانه در استانبول نشان داده است که این روش بسیار وقت گیر می باشد.

همچنین لازم است که در جریان باشید بر اساس قوانین کشور ترکیه هزینه آژانس های املاک جهت اجاره خانه در ترکیه را صاحب خانه پرداخت می کند و نه اجاره کننده. بعد از یافتن ملک مورد نظر شما می بایستی هزینه اجاره را قبل از عزیمت خود به صورت لیر واریز نمایید.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان اجاره دارای کارت های اعتباری بین المللی جهت واریز وجه نمی باشند و اگر هم قصد داشته باشند از طریق صرافی ها مبلغ را واریز نمایند می بایستی کارمزد بالایی را پرداخت نمایند. به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدای بدو ورود نسبت به افتتاح حساب در ترکیه در بانک زراعت و یا ایش بانک اقدام نمایید.

 


Good Days on the Way اجاره ,ترکیه ,املاک ,آژانس ,باشند ,صورت ,داشته باشند ,اجاره خانه ,محدوده خودشان ,مراجعه کنید ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Kendra9xacct cant حامی دنت ایران فور گیم اولین و بهترین تیم ارائه دهنده سرور گیم به سایت دهکده پشتیر خوش آمدید تو تموم زندگیمی موسسه حقوقی عدالت کاوان Brooksj1znjk blog