با ظهور flutter  و مزایایی که این فریمورک برای توسعه دهندگاه ارائه می نمود دیگر عرصه برای یکه تازی های React Native  در بازار آندرید تنگ شد و این فریمورک رقیبی تازه برای خود یافت. که طبق معمول به جبهه آرایی بین برنامه نویس ها و داغ شدن این موضوع که کدام یک بهتر است انجامید.

در ادامه این مطلب از وبلاگ خبری آموزشی تی کدر سعی داریم با نگاهی بی طرفانه به این فریمورک ها ، اقدام به مقایسه ای مختصر نماییم تا موضوع تا حدودی برای توسعه دهندگاه و علاقه مندان به زمینه روشن تر شده و نیز برخی ابهامات که احتمالا در ذهن دوستان تازه وارد به این مقوله شکل گرفته است رفع شود.

تاریخچه مختصر

استفاده از cross platform ها برخلاف تصور بسیاری از افراد به هیچ وجه پدیده جدیدی نیست و از سالها قبل تحت فریم ورک هایی همچون Qt ( تلفظ : کیوت ) ارائه گردیده است. لیکن با توجه به انقلاب دهه اخیر در زمینه گوشی های هوشمند و نیز رواج دیوانه وار این محصولات بین جوامع ، مبحث cross platform نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به ویژه در بین استارت آپ ها و شرکت های کوچکی که دارای محدودیت هایی من باب زمان ، هزینه و مهارت بوده یا به آپلیکیشن هایی ساده با پیچیدگی های نه چندان زیاد نیاز دارند ، محبوب یافته است.

اما چالشی که امروزه ممکن است برای برخی از شرکت های نوپا  و توسعه دهندگان تازه وارد مطرح باشد ، رو به رویی با خیل عظیمی از این پلتفرم هاست که با هر کدام با آی های رنگارنگ و امکانات دلفریب در بستر اینترنت جا خوش کرده اند. react native و flutter در واقع دو نمونه از معروف ترین این پلتفرم ها می باشند که اولی توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۵ و دومی توسط گوگل در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ عرضه گردیده اند.


آی تو نیوز تازه ,کدام ,هایی ,native ,react ,فریمورک ,react native ,cross platform ,تازه وارد ,برای توسعه ,توسعه دهندگاه ,برای توسعه دهندگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی رکتیفایر الکترووینینگ کیمیا کارنت / 09121443480 ارزان کده وبلاگ چنگالک آپدیت رایگان آنتی ویروس NOD32 وب لاگ اشعار میترا دلفان آذری وبلاگ رزبلاگ تهران رام برای دانلود رام گوشی خادمیاران حرم رضوی استان فارس راز باور - مشاوره کنکور تجربی اینترنشنال مگ