اگزما چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟

اگزما نوعی التهاب پوستی است که باعث خارش ، قرمزی ، متورم شدن و دردناک شدن پوست می شود. علائم اگزما ممکن است از بثورات خفیف که به سرعت ناپدید می شوند تا شرایط شدیدتری که برای مدت طولانی وجود دارد ، متفاوت باشد. برای درمان اگزما، هدف اصلی از بین بردن خارش است. چراکه در صورت عدم درمان خارش، علائم دیگر را تحریک یا بدتر می کند. اگزما به طور کلی در نوزادان و کودکان بیشتر اتفاق می افتد. اگرچه ممکن است در هر زمان از زندگی رخ دهد. اکثر کودکان در اواسط نوجوانی بهبود قابل توجهی در اگزما دارند اما در بعضی از موارد ، اگزمای شدید تا بزرگسالی ادامه دارد. در این مبحث به دلایل ایجاد و روشهای درمان اگزما و محصولات مناسب برای پوست دارای اگزما اشاره می کنیم.

اگزما پوست

چه چیزهایی سبب ایجاد اگزما می شود؟

پوست سالم مانند مانعی برای حفظ رطوبت و محافظت از بدن در برابر چالش های محیطی عمل می کند. هر عاملی که توانایی پوست را برای ایجاد یک مانع موثر برهم بزند، می تواند منجر به از بین رفتن رطوبت پوست شود. نتیجه از دست دادن رطوبت پوست، ایجاد خشکی و ورود مواد حساسیت زا، تحریک کننده ها و باکتری ها است. این عوامل منجر به التهاب و عفونت می شود و شرایط برای ایجاد اگزمای پوست فراهم می شود.


oligen اگزما ,پوست ,درمان ,ایجاد ,رطوبت ,برای ایجاد ,درمان کرد؟ ,چگونه باید ,اگزما چیست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

$$$روزهای تنهایی$$$ ماه حرم تهویه نوین ایرانیان دنیای قهوه وبلاگ تخصصی ایزوگام دلیجان تهران لوکس ویلا مسجد انصارالزهرا(س) مرکز فروش فلزیاب | طلایاب | دفینه تابلو فرش مناجات