می دانستید اکسیژن خالص موجود در هوای کیش، بیشتر از دیگر جاهای دیدنی ایران است! همین موضوع باعث شده تا آلودگی هوا در کیش، کمتر از باقی مناطق کشورمان باشد. پس بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید و چمدان خود را ببندید. اما چه زمانی به کیش بروید تا با هایتان در قرعه کشی شرکت کنید؟ آن دسته از مسافرانی که بهترین فصل سفر به مروارید خلیج فارس را نمی دانند با ما همراه باشند.

تصور کنید که به کیش رفته اید و قصد دارید تا یکی از آرزوهای خود را که غواصی در خلیج فارس است، تحقق ببخشید. به ساحل و مراکز غواصی کیش می روید اما به شما گفته می شود که فصل غواصی تمام شده است و نمی توانید غواصی کنید. چه احساسی خواهید داشت؟ این اتفاق برای خود من در سفر به کیش افتاده است. به من گفته شد که به دلیل وجود فراوان عروس های دریایی و زمان نامناسب نمی توانید غواصی کنید.

این مقاله به شما خواهد گفت که چه زمان هایی برای سفر به جزیره توریستی کیش مناسب است. در نتیجه با بدترین زمان ها برای سفر به کیش هم آشنا خواهید شد. دلایل سفر خود را مشخص کنید و مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله، مناسبترین فصل برای رفتن به کیش را انتخاب کرده اید.

اسکله های در جزیره کیش-بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوایی

آب و هوای جزیره کیش اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. اختلاف دمای این جزیره در تمام طول سال گاهی به ۹ درجه می رسد و رطوبت بالایی دارد. دمای صفر درجه را در کیش تجربه نمی کنید و گفتن جمله «هوا سرد است» در این جزیره بی معنی است. به دلیل شرجی بودن آب و هوای کیش، بارندگی در این جزیره بسیار اتفاق می افتد. اگر هنوز به جزیره نرسیده باشید، باران ناخوشایند و اگر در جزیره ساکن شده باشید، یک نعمت سفر است.

اگر زمان ورود شما به کیش هوا بارانی و طوفانی باشد، حرکت کشتی ها به سمت اسکله کیش ممنوع می شود. در این مواقع باید تا زمانی که آب و هوای کیش دوباره آفتابی شود، در بندرگاه آفتاب یا بندر چارک منتظر بمانید. گاهی این انتظار تا فردای آن روز طول می کشد. بنابراین حتما آب و هوا را قبل از سفر به کیش بررسی کنید.

آب و هوای این جزیره آزاد در هر فصل از سال متفاوت است. هر چند که تغییرات آب و هوایی هر یک از فصل ها، بسیار است اما در مجموع می توان خصوصیات کلی برای هر فصل کیش در نظر گرفت. آب و هوایی که بتوان آن را بهترین زمان سفر به کیش دانست، کاملا بستگی به هدف شما از سفر به این جزیره دارد.

بنابراین آب و هوای جزیره را در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان توضیح می دهیم تا بتوانید فصل مورد علاقه خود برای سفر به کیش را انتخاب کنید. اگر بین دو جزیره کیش یا قشم نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، می توانید پس از خواندن مطلب مقایسه دقیق کیش و قشم تصمیم خود را بگیرید. هر فصل کیش را بررسی می کنیم.

عکس از خلوت ترین سواحل کیش -بهترین زمان سفر به کیش

سفر به کیش در نوروز و بهار، خنک و تعطیل

یکی از فصل های پر طرفدار ما ایرانی ها برای سفر، بهار است. چرا که هم هوا عالیست و هم نوروز و زمان بیشتری برای سفر داریم. در لیست سفرهای خود برای نوروز، کیش را هم قرار دهید. اما چرا بهار را برای بهترین زمان سفر به کیش معرفی می کنیم؟ در تمام ماه های بهار، آب و هوای کیش ملایم است و هنوز بادهای شدید و بارش های تند هوای شرجی تعدادشان کم است. بیشتر ایرانی ها فروردین را به دلیل تعطیلات بیشتر، انتخاب می کنند. در اردیبهشت هنوز از رطوبت زیاد هوا خبری نیست و می توانید این ماه را هم برای مسافرت به کیش انتخاب کنید.

 

تابستان، بهترین فصل برای شنا در کیش

تابستان کیش، آب و هوایی گرم و بسیار شرجی دارد اما از باران خبری نیست. گرمای بیش از حد این جزیره بیابانی گاهی به ۵۰ درجه در بعضی از نقاط هم می رسد. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که از گرما فراری اند، نخواهد بود و بدترین فصل سفر این افراد است. جدای از این گرما و رطوبت هوا، باز هم آمار گردشگران ورودی به کیش در تابستان قابل توجه است. اما چطور چنین اتفاقی می افتد؟ چون که هنوز انگیزه سفر به جزیره با انواع جشنواره ها و قرعه کشی ها وجود دارد. در ضمن این فصل برای تفریحات ساحلی و استراحت در آفتاب برای عاشقان آفتاب و ساحل، عالیست. اگر تابستان نتوانستید سفر کنید، پاییز در راه است.

برای اطلاعات آب و هوایی کیش به صورت سالانه می توانید به سایت holiday-weather.com مراجعه کنید. همچنین سایت هایی همانند هواایران هستند که آب و هوای کیش را در هفته جاری نشان می دهند. این سایت ها را قبل از بلیط هواپیمای کیش نگاهی بیندازید.

بهترین زمان سفر به کیش در تابستان و قایق های جزیره

تخفیف های بهترین زمان سفر به کیش در پاییز

آب و هوای کیش در فصل پاییز بسیار گیج کننده است. رطوبت هوا تا ۶۰ درجه می رسد و نه تابستان را دارید و نه بهار را! هوای پاییز کیش با بارندگی فراوان و زود تاریک شدن هوا همراه است. قطعا بهترین زمان سفر به کیش پاییز نیست اما با ترفندهایی سعی می کنند، گردشگران را به این جزیره بکشند. ترفند هایی مانند جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰ درصدی روز کیش (مصادف با ۲۰ آبان) و ارزان شدن هتل ها بسیار کارساز است.

مهر ماه هوای کیش هنوز گرم و شرجی همانند تابستان است و بارندگی در هر روز اتفاق نمی افتد. ماه آبان آب و هوایی مابین مهر و آذر دارد و آذر نیز همانند زمستان پرباران است. زمان های محدودی برای بازدید و گشت و گذار در محیط باز جزیره دارید اما نگران نشوید! مراکز کیش بیشتر سرپوشیده و آماده ارائه تخفیف های پاییزی هستند. می توانید با خواندن مطلب مراکز کیش دغدغه پیدا کردن بهترین بازار و را از بین ببرید.

 

سفر به کیش در زمستان، ارزان ترین فصل سفر

کیش در تمام فصل زمستان پر از روزهای بارانی است. باران هایی که بی مهابا شروع به باران می کنند و اگر برای آن آماده نباشید در کسری از ثانیه، مثل موش آب کشیده می شوید. فصل زمستان کیش را به کسانی که دوست دارند در ساحل آفتابی بنشینند و موهیتو سفارش دهند، پیشنهاد نمی کنیم. دمای هوا بین ۹ تا ۲۲ درجه در شبانه روز متغیر بوده و هوای سرد و خنک زمستان یکی از دلایلی است که آن را به بهترین زمان سفر به کیش تبدیل می کند. دیگر خبری از دمای ۵۰ درجه تابستان نیست و آب و هوای این جزیره عضو سازمان جهانی گردشگری معتدل است.

این هوای معتدل در ماه اسفند که به بهار نزدیک تر است، زمان بیشتری برای بازدید از جاذبه های کیش به شما می دهد. جاذبه هایگردشگری کیش می تواند مقصدهای شما را در گردش های جزیره مشخص کند.

خیابان بارانی کنار مراکز  کیش-بهترین زمان سفر به کیش

مهر و آبان، بهترین ماه های پرسه در مراکز کیش

بیشتر تخفیف های در کیش را در فصل پاییز دارید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که را خیلی دوست دارند، در پاییز به کیش بروید. اتفاقا در این فصل برای بلیط هواپیما و رزرو هتل کیش قیمت های ارزان تری خواهید پرداخت. پس هزینه بیشتری برای دارید. چه برسد به اینکه در جشنواره های تخفیف ۵۰ درصدی مراکز هم شرکت کنید. انواع قرعه کشی ها و جوایزی که در مراکز کیش برای گردشگران گذاشته می شود، یکی از مزیت های سفر به کیش است. می توانید با خواندن مطلب مراکز کیش، دغدغه پیدا کردن لباس مناسب برای سفر به کیش و البته سوغاتی های کیش را از بین ببرید.

 

بهترین زمان تور کیش با قیمت مناسب و برای تفریح

ورزش های آبی مانند سوار شدن روی قایق های موزی یا غواصی را ترجیح می دهید؟ پرواز با چتر بر فراز دریای خلیج فارس هیجانی دارد که بیشتر جوانان به دنبالش هستند اما گاهی بزرگسالان هم، آن را تجربه می کنند. در تمام روزهای سال که هوا در جزیره آفتابی باشد، می توانید انواع ورزش های آبی و حتی کویری را در کیش انجام دهید. روزهایی که هوا بارانی است، تمام مردم جزیره به مناطق سرپوشیده می روند و دیگر خبری از تفریحات ساحای نیست. پس اواسط پاییز و زمستان کیش را فراموش کنید. اواخر زمستان یعنی اسفند و تمام ماه های بهار برای جذاب ترین ورزش های آبی در جزیره کیش مناسب هستند.

غواصی در آبهای خلیج فارس در بهترین زمان سفر به کیش

زمان برگزاری جشنواره های کیش

تابستان را بهترین فصل سفر به کیش ندانستیم اما این موضوع همیشه صادق نیست. به خاطر آب و هوای گرم و خشک جزیره کیش و گرمای شدید تابستان این جزیره، تعداد گردشگران کیش کم می شود. برای همین، در فصل تابستان جذابیت هایی را به این جزیره افزوده اند. جذابیت‌هایی مانند برگزاری انواع جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی تابستانی با جوایز و تخفیف‌های بسیار و البته قیمت های ارزان! این جشنواره ها که از ۱۵ تیر ماه هر سال تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

انواع جشن ها و کارناوال های پر از هیجان، جنگ های شادی، تئاتر و کنسرت های موسیقی، ورزش های آبی و ساحلی، زیباسازی های محیط شهری جزیره و بسیاری دیگر در تابستان انتظار شما را می کشد. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای برنده شدن در جوایز نقدی و غیر نقدی، تابستان است.

آکواریوم و دلفیناریوم کیش برای تفریح-بهترین زمان سفر به کیش

خلوت ترین فصل سفر به کیش، برای افراد درونگرا

بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که آرامش و تنهایی در ساحل برایشان اهمیت دارد، اسفند یا اواسط پاییز است. در اسفند از هوای خنک مروارید خلیج فارس به همراه سواحلی خلوت و هزینه های ارزان بهره مند خواهید شد. اگر وسط هفته به این جزیره بروید، ممکن است به تعداد انگشتان دستتان گردشگر ببینید. سواحل تفریحی جزیره کیش را بشناسید و در زمان سفر خود از قدم زدن روی شن های ساحل لذت ببرید.

 

  • در چه مواقعی سفر به کیش ارزان تر تمام می شود؟

در ماه مهر، اواخر فروردین و مرداد ماه می توانید ارزان ترین تور کیش یا ارزان ترین بلیط هواپیمای این مقصد گردشگری را پیدا کنید. فصل های پر بارش یعنی نیمه دوم سال، نه تنها بهترین زمان سفر به کیش هستند بلکه ارزان ترین فصل های سفر به جزیره هم محسوب می شوند.

 

  • چه زمانی هایی برای غواصی در کیش مناسب است؟

همه طول سال می توانید برای غواصی به سایت های غواصی کیش بروید اما صبح زود بروید. یادگیری غواصی و آمادگی شما برای غواصی زمان می برد. پس اگر بعد از ظهر بروید، امکان غواصی نخواهید داشت. چرا که هوا هم زودتر تاریک می شود و شما چیزی از زیبایی های عمق دریا نخواهید دید. بهترین ساعت روز برای غواصی قبل از ظهر و هنگامی است که خورشید در بالای آسمان قرار دارد.

خلوت ترین و بهترین سواحل ماسه ای کیش در سفر-بهترین زمان سفر به کیش

در هر صورت صحبت راجع به بهترین زمان سفر به کیش کاملا به علاقه مندی ها و هدف سفر شما وابسته است. برای شما در اولویت است یا شنا در خلوت ترین سواحل کیش را می خواهید؟ به تماشای کنسرت در کیش می روید یا شرکت در کلاس های ویژه کیش را می پسندید؟ برای تصمیم گیری بهتر، پیشنهاد می دهیم راهنمای سفر به کیش را بخوانید تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. هنوز سوال های بی پاسخ فراوانی دارید؟ سوالات خود را در مورد سفر به کیش برای ما مطرح کنید و کامنت بگذارید. تجربیات سفر خود را به مروارید خلیج فارس و منطقه آزاد کیش با دیگران به اشتراک بگذارید.


siscocity جزیره ,زمان ,هوای ,تابستان ,غواصی ,پاییز ,بهترین زمان ,مراکز ,ارزان ترین ,برای غواصی ,خلیج فارس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست انجمن بیوتکنولوژی فروشگاه اینترنتی می مارکت کد ۱۳۷۲۶۸ سیمـــــــــای شهـــر هـــــــــــــرنـد اجاره ماشین عروس لاوی ها | دانلود آهنگ، دانلودرمان، اس ام اس haslonge مسدود شد