به نقل از فارس از زنجان، محیا فیروزی کودک ۵ ساله خدابنده‌ای در ایام کرونایی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده و خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور نام گرفته است.

محیا فیروزی که از قرآن‌آموزان جامعه‌القرآن خدابنده است، ۲۲ بهمن امسال توانست کل قرآن کریم را حفظ کند و در حال حاضر دوره تثبیت حفظ را طی می‌کند.

این نابغه قرآنی که از سن ۳ سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده است، با کمترین امکانات و در ایام کرونا با تلاش‌های مادرش و با حضور در کلاس‌های مجازی و نیمه حضوری موفق به حفظ قرآن کریم شد.

پیش از این نیز خواهر بزرگتر محیا به نام «مهسا فیروزی» در سال ۱۳۹۵، در سن ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده و خردسال‌ترین حافظ استان زنجان لقب گرفت.

پدر محیا فیروزی در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: فرزندانم از همان سنین کودکی با قرآن انس گرفته‌اند و خوشبختانه ثمره تلاش‌هایمان دو حافظ قرآن است.

فیروزی با اشاره به اینکه پرچم‌دار حفظ قرآن کریم «مهسا فیروزی» است، اضافه کرد: با توجه به اینکه فرزند بزرگم نیز حافظ قرآن بودند، از همین رو محیا هم به سرعت توانست قرآن کریم را در عرض ۱۰ ماه حفظ کند.

مادر محیا فیروزی نیز در تشریح فرآیند حفظ قرآن کریم توسط دو فرزند خردسالش گفت: پس از حضور در کلاس‌های قرآن کریم متوجه استعداد بالای مهسا دختر بزرگم در حفظ قرآن کریم شدم.

مریم امیرلو اضافه کرد: مهسا در حفظ قرآن کریم همواره از همسالان خود پیش بود و می‎توانست مطالب بیشتری را در مقایسه با همسالان خود حفظ کند.

آغاز حفظ قرآن از جزء ۳۰

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم توسط مهسا از جزء ۳۰ قرآن کریم آغاز شد، افزود: پس از حفظ این جزء به مرور تعداد جلسات حضور وی در کلاس‌ها بیشتر شده و در نهایت مهسا در ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شد.

امیرلو همچنین ضمن توضیح فرآیند حفظ قرآن کریم توسط محیا فیروزی گفت: با توجه به اینکه محیا از سنین بسیار پایین اقدام به حفظ قرآن کرده بود، از همین ور گا‌ها روزانه یک کلمه را ۲۰۰ بار برای دخترم تکرار می‌کردم که یاد بگیرد.

مریم امیرلو افزود: به خاطر اینکه دخترم محیا روخوانی قرآن را نمی‌دانست، از همین رو آموزش به وی بسیار سخت بود، اما خوشبختانه با تمرین و ممارست و با لطف خداوند موفق به حفظ قرآن کریم شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت ۱۰ ماهی که محیا آغاز به حفظ قرآن کریم کرده بود، تمرینات وی ۱۷ یا ۱۸ ساعت در روز بود، اضافه کرد: تمرینات وی از ساعت ۵ صبح آغاز و تا شب ادامه داشت.

وی با تقدیر از همراهی مربیان جامعه‌القرآن خدابنده گفت: با توجه به اینکه در ایام حفظ قرآن توسط محیا در ایام کرونا قرار داشتیم، مربی وی هفته‌ای یک جلسه آموزش‌های لازم را به محیا ارائه می‌کرد.

امیرلو با اشاره به اینکه با پایان حفظ قرآن کریم توسط محیا دوره تثبت محفوظات وی آغاز شده است، اضافه کرد: در حال حاضر محیا روزانه ۴ جزء محفوظات و مهسا ۵ جزء محفوظات تحویل می‌دهد.

وی تصریح کرد: این روز‌ها کل وقت من و فرزندانم صرف تثبیت محفوظات قرآنی می‌شود، هرچند که این کار مانع فعالیت فرزندانم در سایر عرصه‌ها نشده است.

مادر محیا فیروزی با اشاره به موفقیت مهسا فیروزی در رشته کاراته گفت: فرزندم در کاراته هم کمربند مشکی دارد و موفق به کسب مدال نیز شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برکت قرآن کریم در زندگی من و فرزندانم بسیار بوده و دختر بزرگم مهسا در عرصه تحصیل هم موفق است و در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند.

امیرلو با اشاره به اینکه برکت قرآن کریم در زندگیمان ملموس است، اضافه کرد: به برکت قرآن کریم فرزندانم در همه عرصه‌ها موفق هستند.

مادر محیا فیروزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم گفت: خوشبختانه به لطف خداوند موفق شدم که هر دو فرزندم را به عنوان حافظ قرآنی تربیت کنم.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم توسط این دو کودک با کمترین امکانات انجام شده است، گفت: زمانی که مهسا اقدام به حفظ قرآن کرده بود، از نظر مالی مشکلات بسیاری داشتیم و حتی برای رفت و آمد به کلاس نیز دچار مشکل بودیم، اما خوشبختانه به برکت قرآن کریم این مهم حاصل شد و امروز فرزندم حافظ کل قرآن کریم است.


رومه آنلاین قرآن ,کریم ,محیا ,اینکه ,فیروزی ,موفق ,قرآن کریم ,محیا فیروزی ,کریم توسط ,برکت قرآن ,مادر محیا ,خردسال‌ترین نابغه قرآنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله ترس و دلهره Esttab Music Balochi Academy - Is Updating... هذیان طراحی با عشق برقکاری تهران ارائه دهنده بهترین خدمات برقکاری روستای ارلان behzistblog.com Foxecfjcje1 blogi پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان